Intressant läsning och en del videos...
http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=5201&Page=1
http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=5201&Page=1
Nåt sånt här menar han nog.
http://www.triumphtriplechallenge.com/plugins/p17_image_gallery/images/md_16.jpg
....vad tror ni är jag ute ock åker eller kommer den bli frän?
....
...Elmotorn som drar runt avgasporten fram och tillbaks när man slår på tändningen får fnatt och går 4 ggr fram och tillbaka, sen hänger den sig...La in en mapp för slipon och då hängde den sig i stängt läge Då kvävdes hojen och gick inte att köra. Lampan går heller inte att släcka då felet kvarstår...
...Som jag nämnde innan så känner jag till problmet, men det var det jävligaste rent ut sagt vad den sörplar i sig
Antar att det bara är att gilla läget efter vad man hört innan om oljeförbrukningen eftersom jag inte hört något annat i ämnet. Eller är det någon annan som sitter inne på mer info?
Sen till något annat, varför slutar det alltid så här när man skall iväg och åka?
*host* En liten fråga.. Hur ställer man klockan på hojen? Hittar inte manualen
got damn, bra med pdf! nånn som råkar ha en verkstadsmanual till 675?
got damn, bra med pdf! nånn som råkar ha en verkstadsmanual till 675?
Har inte heller någon verkstadsmanual, men här finns en förteckning över alla moment när det skall till att skruvas ihop igen:
http://www.triumph675.net/BOTM/675_Docs/Maintenance_Logs_Daytona_675.xls
Appropå problem, har haft lite småstruligt med min ibland. Precis när jag hade köpt den och skulle ut på första turen så vägra den starta, mätare och allt gick igång när jag vred om tändningsnyckeln men hände inte ett smack när ja tryckte på startknappen (hade inne kopplingshantaget och neutralen i).
Efter ett par minuter så starta den bara igen. sen har den funkat i ett par månader tills igår då den gjorde samma sak igen, fast vid fler tillfällen. Efter en stunds joxande med kopplingen, växelpedalen och tryckande på startknappen så starta den igen, upprepade sig några gånger vid stoppen. Senare under kvällen var de inga problem. Helskumt.
Nån som märkt nåt liknande?
Fan det där låter som mitt problem! jag ska ladda batteriet, och är det inte det ska jag testa din lösning!
Fast min instrumentering slocknar inte så tror inte de beror på kasst batteri. För sen fungerar det perfekt igen. Kan stänga av direkt efteråt och starta igen, utan nån protest.
Min okvalifiverad gissning är att de kanske har nåt med de som dödar motorn när man fäller ned stödet och växel i, lr hur nu det är konstruerat.
Till att börja med.
Batteriet i 675rna är löjligt underdimensionerat för att spara vikt.
En stunds fipplande med tändningen påslagen kan knäcka batteriet totalt.
Tänk på att lyset tänds såfort du vrider om nyckeln.
Finns en anledning till att garantin på batteriet bara gäller i 6 månader.
Mitt batteri har hängt med nu i 1100 mil, vilket tydligen är väldigt bra.
Men då har jag skött det så bra jag bara kunnat. Det märks dock att det inte alls är samma sprutt på startmotorn som tidigare.
Cykelstyres problem låter som en trilskande stödgivare, prova att fippla lite med stödet i uppfällt läge nästa gång. Klart är ju att så ska det inte vara.
Förövrigt vill jag tillägga att Metzeler rennsport inte verkar vara en bra setup för 675:an. Tungstyrt och halvtaskigt fäste.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |