roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
...Kanske någon kan svara på om man kan korrigera hastighetsmätaren med Tboy om man drevar om den grå?
Funderar även på ett 520-kit i samband med en eventuell omdrevning, fördelar och nackdelar med det?
På fråga 1 svarar vi "ja" - piece of cake. Det finns till och med en liten räknesnurra för att kalkylera korrigeringen för andra drev. Om Ni startar programmet, öppnar en mapp och väljer menyn "Edit - Tune Constants" så har Ni inställningarna där. Mina mappar är justerade för att med standarddrevning visa ca 1% för hög hastighet. Detta kräver en justering med ca 7%.
På fråga 2 - hmmm - finns en del om detta på T675.net. Många har konverterat och det verkar ju ha fungerat bra. Klenare grejor innebär väl eventuellt snabbare slitage och mindre marginaler om man klantar till det med injustering eller kedjelängd. Uppsidan är mindre friktionsförlust/rörlig massa vilket ger snabbare acc...
Edit - en tråd i ärendet: http://www.triumph675.net/phpBB2/viewtopic.php?t=16016&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= EndofEdit
Det har dock funkat bra för en hel del bansmiskare på andra sidan pölen - någon hade dock fått ett kedjehaveri med sargad sving som följd. Jag tror att det var någon annan orsak - kanske clipset?
Du har väl en bärbar? Ladda ned och installera programmet från webbplatsen vettja! Nu är det väl några dagar till dess att Du har hojen Din tillbaka, men Du kan ju alltid börja torrsimma lite.
Det första Ni kommer att behöva göra är att installera programmet, koppla upp PC:n mot hojen, vrida på nyckeln, starta TuneEdit och välja "Tools - get ECU number". Sedan kopierar Ni numret och mailar till Emma (Tunegirl) och efter ett tag (ofta inom ngn timme) får Ni ett svar med en kod som Ni anger under "options - properties", rutan new key...
Sedan är det bara att tuta och köra
Last edited: