StephanD
Medlem
Har inte gjort det än, den är ju lite över 25kW och jag måste fixa det innan.
Körde du inte helförsäkrat?
För tittar man på din bild i garaget ser smällen ganska omfattande ut.
Inget annat skadat en plast?
Har inte gjort det än, den är ju lite över 25kW och jag måste fixa det innan.
Körde du inte helförsäkrat?
För tittar man på din bild i garaget ser smällen ganska omfattande ut.
Inget annat skadat en plast?
Här har du ett ställe där svaret finns, om det finns någonstans.Har försökt få tag i information via sökfunktionen men nu ger jag upp...
Är det någon som har korrekt fakta över vilken effekt man generellt får på bakhjulet med slipon och mappning? Enligt Masterbike har 675:an ca 104 hk på slangen. Hörde från en källa att man kan skrämma upp dem ganska rejält med enkla medel men vet inte om det finns substans i detta påstående...
Tack! /D.
Här har du ett ställe där svaret finns, om det finns någonstans.
Just det, finns ett färdigt racekit att köpa från Triumph. Hittade bara installationsmanualen men där ser du en lista över delarna. Lite smått och gott.
Skall du ha upp den mycket i effekt är det rätt mycket jobb med det hela.
Tüskmekar
Har försökt få tag i information via sökfunktionen men nu ger jag upp...
Är det någon som har korrekt fakta över vilken effekt man generellt får på bakhjulet med slipon och mappning? Enligt Masterbike har 675:an ca 104 hk på slangen. Hörde från en källa att man kan skrämma upp dem ganska rejält med enkla medel men vet inte om det finns substans i detta påstående...
Tack! /D.
...Svaret är att man kort och gott bör fokusera på de hästar som redan finns (ca 107) och inte pilla mer i annat syfte än att få till ett goare ljud.../D.
För att förstärka Portas påstående - denna mannen har fri tillgång till en bänk och är fena på tuning (hans yrke): http://www.hordpower.com/gallery/Triumph-675-Tech
Han har lyckats skrämma upp sin maskin 10-15 hk från det att han startade - Portning, filter, helsystem, stackar. Han har lagt ned ett jädra jobb på avgassystemet - snickra och fila själv. Det finns trådar som talar om att lamellerna i katalysatorn skulle kunna smälta och därmed begränsa prestanda... Jag kan ge Dig den samlade bilden som jag uppfattat det:
- Bara slip-on ger :0-1 hk
- Slip-on + TOR-mapp (laddas in av ÅF): 1-3 hk
- Ovanstående + PCIII eller Tuneboy med anpassad mapp: 2-5 hk och en högre/jämnare vridmomentkurva.
- Helsystem + PCIII eller Tuneboy: 5-8 hk + bättre kurva
- Portning, stackar och racefilter + helsystem och PCIII/Tuneboy: +10-15 hk
- Ovanstående samt racekammar och ventiler - Antagligen ytterligare ca 5hp.
Dom värsta i 675-cupen i England sägs ge 130-135 på slangen - gäller även det team Porta hänvisade till...
Min erfarenhet är att Tuneboy ger en diagnosprogramvara och på köpet även möjlighet att mappa tändning och soppa. Mappad med bredbandslambda under drift fick jag mindre på/av-reaktion, ett bättre mellanregister och någon sista pålle på toppen.
Så slip-on (gärna ett med färdiga mappar till), Tuneboy och möjligen ett foamfilter (när originalfiltret ändå ska bytas ut) blir min rekommendation.
PS - jag hittade en engelsk sida med billiga Iridiumstift som alternativ till de svindyra NGK-stiften![]()
Ha de!
Denhär filmen tycker jag visar på pricken hur det känns att åka Daytona med litergänget i hembyn.![]()
[YOUTUBE-ID]me2a6N9FUvU[/YOUTUBE-ID]
Hela länken här ifall det inte vill funka sej.
edit: Ja det är två R1r, som av en händelse.
- Bara slip-on ger :0-1 hk
- Slip-on + TOR-mapp (laddas in av ÅF): 1-3 hk
- Ovanstående + PCIII eller Tuneboy med anpassad mapp: 2-5 hk och en högre/jämnare vridmomentkurva.
- Helsystem + PCIII eller Tuneboy: 5-8 hk + bättre kurva
- Portning, stackar och racefilter + helsystem och PCIII/Tuneboy: +10-15 hk
- Ovanstående samt racekammar och ventiler - Antagligen ytterligare ca 5hp.
Ha de!
Har precis fått mitt Jardine från USA och på deras hemsida så finns det ett dynoprotokoll, OM man ska tro på det så ger det 109,1 mot 104 original...
Yepp - men de bänkningar som gjorts visar att Jardine ligger ungefär som de andra öppna systemen och ska du nå den förbättringen krävs ommappning - helst med Tuneboy/PCIII. Twobrothers sida (www.twobros.com) är mer realistisk utan ommappning... Hordboy (som jag hänvisade till tidigare) tror jag fick ut runt 109 hk ur Jardine-hojarna med PCIII eller Tuneboy.
Över huvud taget ska man nog inte diskutera prestanda med hänvisning till hästkrafter från olika bänkar. Jag tror (hävdar?) att en original-trajja ger allt mellan 95 och 113 hk beroende på vilken bänk dom mätts i, baserat på publicerade diagram på triumph675.net. Du måste alltså relatera till prestandaökningen eller andra hojar mätta på samma dyno för att det ska ge något.
Grattis till Ditt nya slip-on![]()
Ni som vet..
Kan man förvänta sig ett bekymmersfritt ägande med en D675:a? Finns det barnsjukdommar, svaga punkter e.t.c?
Tack!/D.
Ni som vet..
Kan man förvänta sig ett bekymmersfritt ägande med en D675:a? Finns det barnsjukdommar, svaga punkter e.t.c?
Tack!/D.
Den är rätt säker, det som finns är att man ska hålla ett öga på oljenivån och se till att man inte laddar ur batteriet.
Rätt basic saker, men de finns dom som bara kör på utan att kolla sånna rutingrejer.
En och annan 675a har havererat för oljenivån sjunkit tills det bara funnits dryga litern olja kvar i den.
Oljetryckslampan tänds för sent för att indikera för låg oljenivå.
...Jag tänkte mer på strukturella svagheter som det jag precis hittade angående svingen, men även det kan man enkelt hålla koll på så det oroar mig inte.../D.
Du menar nog problemet med länkaget vid nedre stötdämparinfästningen? Detta har hänt på några racehojar och killen som skrek värst ikring det visade sig vara en riktig skojare...
T675.net är en jättebra site, men på amerikanskt vis må man räkna med att det skriks även för smågrejor som ingenting är... I tillägg till XYX lista har det varit någon givare som pajat samt EXUP-ventilen som tappat justeringen och tänt indikeringslampan.
Sammantaget faktiskt mindre problem än vad man kunde befara och enligt min bedömning minst lika bra som någon liknande produkt från mittens rike.
Jodu - passade sittställningen Dig är Du redan såld, då den bara blir bättre efter det.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |