Triumph Daytona 675-tråden!

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Weeeeheee! Har precis avverkat första 10 milen på min nya D675SE! Underbart att få komma ut igen. Synd bara att man måste hålla på sig under inkörning.. Kanske lika bra med tanke på grus o temperatur iof...
Känns som det kan bli en bra sommmar!!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Men jag tror du kan ta av skjutspinnarna nu. :D

Tack :D . Som far till två tonåringar som faktiskt gillar att åka då och då blir det nog en lustig syn på banorna:) . Bakblinkers, skylt och skjutspinnar får nog sitta kvar mellan varven på grund av min oändliga lathet:gnissla , men jag kommer att bli en hejare på att skifta kåpor!

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Hoj
naked 675
vad finns det för alternativ till bakdämpare för 675?
eftersom jag haft min street i 2,5 månader så har jag ingen koll på märken och priser.
tips på bra shop i sverige och/eller på nätet?

ps. vilken motor, vilken känsla! kört 70mil och det är knappt Mars :yoparty

tack på förhand.

/ny-stolt 675 ägare

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Gruppköp

Finns dessutom ett gruppköp på triumph675.net.....+moms å tull förstås:näsblod

Mvh
Anders

berkasson

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
2007 Daytona 675
Har fått lite problem!!! Skulle starta hojen idag satt tillbaka batteriet vred på tändningen allt helt ok instrumentpanellen lyste upp som den skulle, koppla och trycket på startknappen då blinkar instrumentpanellen till precis som när man flippar med en lysknapp och instrumentpanelen börjar om, man hör inte ens startmotorn. Är de nån som vet vad som är fel eller måste man lasta och dra iväg med den till service?

tacksamm för alla tips.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag skulle sätta mina dolares på att batteriet endera är dåligt laddat eller trasigt. Mät med ett multiinstrument spänningen före att Du slår på nyckeln, när Du slagit på nyckeln samt när Du trycker på startknappen. 12.4 - 12.8 V är normalt och OK. Finns mycket skrivet om våra små batterier på 675.net...

Lycka till!

Edit: 2:a på den pucken:)

Har fått lite problem!!! ....

Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tror det är nåt av de här:
1) Du har kommit åt dödarknappen/nödstopp
2) Batteriet är urladdat

Har fått lite problem!!! Skulle starta hojen idag satt tillbaka batteriet vred på tändningen allt helt ok instrumentpanellen lyste upp som den skulle, koppla och trycket på startknappen då blinkar instrumentpanellen till precis som när man flippar med en lysknapp och instrumentpanelen börjar om, man hör inte ens startmotorn. Är de nån som vet vad som är fel eller måste man lasta och dra iväg med den till service?

tacksamm för alla tips.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018

tacksamm för alla tips.

Råkade ut för samma sak. Batteriet var urladdat så fick springa igång hojen. Efter ca 30mins körning så starta den galant igen efter att batteriet fått laddat upp sig lite.

berkasson

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
2007 Daytona 675
Tack grabbar de är säkert dåligt batteri hade det på laddning en timme innan men de kan vara att de behöver mer stret elller att laddar är skit..

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Hej daytona-ägare!

Hur tror ni att begagnatmarknaden kommer se ut för 675an nu till våren? På blocket kostar den billigaste 80k http://www.blocket.se/vi/14942057.htm?ca=11_s tror ni det dyker upp fler däromkring eller är modellen fortfarande för het?

Min personliga åsikt, men har man kvar hojen i vår så tror jag man kommer köra med den resten av denna säsong också, kanske dyker det upp några beg till hösten. Inte för jag förstår vad dom skulle byta till dock :tungan De flesta tror jag är riktigt nöjda med sin 675a.
Men som sagt, det är vad jag tror :)

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
Föschääkring igen.

Fick räkningen från IF idag.

citat:
Triumph märkesförsäkring
Priset på märkesförsäkringen står inte riktigt i relation till kostnadsutvecklingen på märkesverkstäderna. Därför genomför vi en mindre prishöjning. Den är något lägre i landsorten jämfört med storstad.
De nya priserna hittar du fr,o,m, mitten av januari på www.triumph.co.uk/sweden.

För mig som är 35 slutade notan på 9380:-
Vagnskadesjälvrisken är 6000 :-

Jag ringde till Folksam och kollade.

Helårsförsäkring med SMC rabatt, eget låst garage, skyddskläder, utlånad mc=oförsäkrad mc skulle ge mig 12600:- hel/hel.

SMC-försäkring med kurs avancerad, självrisk på 25000, utöver ovanstående krav skulle kosta 9200:- hel/hel

Orkade inte fråga om avställningsbar försäkring.

Nackdelen med IF är väl deras avoga inställning till bandagar. :gnissla
Frågan är om man kan vurpa sönder för mer än 25 tusen om man handlar delar på E-bay och fixxxar lite själv.

(klart man kan iofs,):näsblod

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Hej daytona-ägare!

Hur tror ni att begagnatmarknaden kommer se ut för 675an nu till våren? På blocket kostar den billigaste 80k http://www.blocket.se/vi/14942057.htm?ca=11_s tror ni det dyker upp fler däromkring eller är modellen fortfarande för het?

"Tyvärr" är den stekhet, handlarna har i stort sett inga begagnade... skall du köpa köp nytt eller vänta till hösten.

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
675-Race!
Sitter o tittar lite på Two Brother racings hemsida o tror mig veta att några har beställt sånna pipor, vad är skullnaden på M-5 o M-2, är de bara storleken lr?? o hur mycket är frakten från staterna på en sådan??

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0