Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Yepp - bara storleken. Pågår ett gruppköp - http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=16569

Skriv och fråga på frakten om det är intressant. I mitt garage/min blogg hittar Du bilder på M2:an.

Sitter o tittar lite på Two Brother racings hemsida o tror mig veta att några har beställt sånna pipor, vad är skullnaden på M-5 o M-2, är de bara storleken lr?? o hur mycket är frakten från staterna på en sådan??
 

qcludde

qcludde
Gick med
4 Sep 2007
Ort
strängnäs
Hoj
Aprilia RSV4 rf 2016
Sitter o tittar lite på Two Brother racings hemsida o tror mig veta att några har beställt sånna pipor, vad är skullnaden på M-5 o M-2, är de bara storleken lr?? o hur mycket är frakten från staterna på en sådan??

Hej bara storleken som skiljer.bästa pris jag fick från usa vaR 525 dollares med frakt räkna på om du skriver ner värdet till 100+85 för frakt detta får du garanterat momsa för.JAG BESTÄLLDE FRÅN MOTOMOTO.NL FÖR 399 EUR DÅ VAR ALLT INRÄKNAT.lUDDE
 

dorfen

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Ort
malmö
Hoj
ducati 750 sport, Triumph Daytona 675 -08
Jag har försökt beställa en daytona, men jag har inte fått ngt leveransbesked än, har väntat på det i 10 dagar. Är det normalt?:va och är det någon som har koll på leveranstiderna nu?:confused:
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...:va

Kanske ser bra ut med kolfiber värmesköld eller?

Såg denna tidigare på 675.net. :zpy Men liknar utsläppet inte munnen på Din avatar-bläckis lr? :D

@dorfen - ingen aning. Beställde Du en SE eller något annat specifikt önskemål? Str3-orna verkar leveransförsenade i många länder just nu...
 

dorfen

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Ort
malmö
Hoj
ducati 750 sport, Triumph Daytona 675 -08
@dorfen - ingen aning. Beställde Du en SE eller något annat specifikt önskemål? Str3-orna verkar leveransförsenade i många länder just nu...[/QUOTE]

Jag har inte beställt, vill först veta när jag kan få den sen beställer jag. Inga specifika önskemål alls, svart bara....
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Med tanke på den extremt låga dollarn så pågår ett vettigt gruppköp på http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=16529 .

Penske 2-clicker bakdämpare (har inte separat hög- och lågkompressionsjustering - däremot har den ride-height som jag saknar på min 1X XXX kronors dämpare - får shimsa i stället!) för under 700$ + trsptillägg och ev tull+moms.

Jag tror att det är 8983 - http://www.hordpower.com/index.php?...265&zenid=e1fe1ef90941ba7acc253a5574a0fc8curl som dealen gäller.

Gruppköpet slutar på torsdag kväll, och då det varit lite tal om dämpare tidigare i tråden tänkte jag att någon kanske skulle vara intresserad...

Ha de!
 
Last edited:

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
dorfen skrev:
Jag har inte beställt, vill först veta när jag kan få den sen beställer jag. Inga specifika önskemål alls, svart bara....

Stigefelts motor har 2 st SE hemma och Johans MC i GBG har också hojar hemma.....:fakta
Ring å deala:tummenupp
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
ok, vet u vad tull o skatten går på en såden, lr finns de någe sätt att komma undan de??

//johan

Tull 0% upp till 10%(varierar beroende på vad som importeras) och moms 25% på varuvärdet inklusive frakt:näsblod . Allt beräknas utifrån det belopp (varuvärde) som uppges på tulldeklarationen. Tullvärde under ca 50$ ska visst vara fritt.

Exempel:
Om reservdel har momsen 2.7% ( http://taric.tullverket.se/taric/bi...rea_id=US&i=I&d=2008-03-19&a=&lang=SV&s=S%F6k )
och valutakurs är 6.10 gäller

Inköp 396.98$
Frakt 80.00$
Tull (2.7% * 476.98$ =) 12.88$

Summa Tullvärde 489.86$
Moms (25% * 489.86$ =) 122.47$

Summa kostnad = 612.33$ * 6.10 = 3 735:-. (Tull och moms ingår med 826:)

Skulle värdet på pipan i stället vara 75$ skulle tull och moms beräknas på 155$ och kosta 268:-. :rolleyes: .

Fraktkostnaden uppges ju separat och är känd så den kan man inte påverka.

Tja är man lyckligt lottad kan man ju känna någon privatperson over there som ger bort en sak - då är det privatperson som skickar som gåva och tullen kan öppna och kolla. Då är det inte bra om fakturan ligger med i det lilla paketet...

qcluddes pris från NL är alltå väldigt konkurrenskraftigt om allt ska gå rätt till.
 
Last edited:

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Fick denna på länk av en polare igår, ni verkar kunniga på det här med mappning här inne!! Kolla gärna å säg vad ni tycker...

http://www.afrtuner.com/

Verkar hur bra som helst ju:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Fick denna på länk av en polare igår, ni verkar kunniga på det här med mappning här inne!! Kolla gärna å säg vad ni tycker...

http://www.afrtuner.com/

Verkar hur bra som helst ju:)

Jupp - det kommer mer och mer av dessa "allt-i-ett"-burkar numera. Det finns vissa hänsyn man måste ta så att inte original-ECU och påhängsburken börjar "motkompensera" varandra.

Det är ju ungefär på detta vis jag jobbar - lite mer manuellt bara då jag själv modifierar mappen direkt i original-ECU. Mätningen går dock till på samma sätt.

En annan tillverkare som diskuterats intensivt på race-sidorna här samt på 675.net är ju www.bazzazperformance.com . Det är ett påhängs-ECU, med bränslemappjustering utifrån WB-lambda, quickshifter och traction-control!

VR-8 i 1098-tråden lattjar ju med ännu fler parametrar som insugs- och avgastemp vilket är viktigt när man letar optimala tändpunkterna. Jag har moddat mina tändmappar lite på känn och utifrån Triumphs egen race-EU. Han har dock förmodligen anledning att hålla koll på detta inför sina framtida modifieringar:) . 1098J:yoparty .
 
Last edited:

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Vet inte om de bara är ja som inte fattar spec mycket av vad ni pratar om:va , har funderat på en såndär, vilken ska man slå till på, tror inte att ja kommer hålla på att mixtra sj m den så vilken ska man välja, vill ha så mycke av den så möjligt! o vad går kalaset på ungefär??
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Vet inte om de bara är ja som inte fattar spec mycket av vad ni pratar om:va , har funderat på en såndär, vilken ska man slå till på, tror inte att ja kommer hålla på att mixtra sj m den så vilken ska man välja, vill ha så mycke av den så möjligt! o vad går kalaset på ungefär??

Jag betalade 2400 Skr vid ett gruppköp på 675.net strax innan jul för tuneboy. Väldigt lättanvänt om man bara skall lägga in färdiga mappar. Liiiite högre inlärningskurva om man skall hålla på att mappa själv.

Som en bonus får man även möjlighet att läsa av felkoder och köra en reset på dem. Samt lite annat godis som olika självtester osv...
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Jag betalade 2400 Skr vid ett gruppköp på 675.net strax innan jul för tuneboy. Väldigt lättanvänt om man bara skall lägga in färdiga mappar. Liiiite högre inlärningskurva om man skall hålla på att mappa själv.

Som en bonus får man även möjlighet att läsa av felkoder och köra en reset på dem. Samt lite annat godis som olika självtester osv...

ok, men behövs de mappas om efteråt lr är de bara att tuta o köra??
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
ok, men behövs de mappas om efteråt lr är de bara att tuta o köra??

Hmmm, vi pratar nog inte om samma sak här nu. En tuneboy är något som du använder för att mappa om din orginal ECU. Det andra här i tråden är "påhängs-ecu"... :)


Såg att det kanske var lite otydligt skrivit i mitt förra inlägg. Tuneboy är busenkel att anväda för att lägga in färdiga mappar. Skall du däremot göra din egen mapp så är det lite högre kunskapskrav vad det gäller motorer.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
ok, men behövs de mappas om efteråt lr är de bara att tuta o köra??

Jag tolkar det som att Du menar "köras i bromsbänk" eller? För som Porta skriver - allt det pratas om här påverkar bränsleprofilen hos motorn genom att man läser in andra "mappar".

Till de vanligaste avgassystemen finns vettiga mappar som andra jobbat fram. De funkar generellt sett bra. Jardine eller TBR har väl mest att välja på. Vill Du ha den sista ponnyn ur motorn kan Du bänkköra individuellt.

Tester av mig och andra pekar mot att det skiljer en del mellan förhållandena i bänk och t ex på bana eller väg. Det verkar som att hojen generellt ska gå lite fetare än optimalt i bänk. Jag behöver dock några timmar i bänk senare i vår för att få fram bra fakta kring detta.

Så Du väljer själv vad som räcker för Dig. Billigast är att låta handlaren installera TOR-mappen. Det nöjer sig många med:) .
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Ok, men vad kostar de ungefär om man låter an handlare göra de då, finns de TOR-mapp som passar ett TBR M-2 som man kan få direkt lr??
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Triumph Off Road eller Arrow/Triumph slip-on som den numera heter enligt qcludde kostar väl 300:- eller något sådant enligt JohansMC:s hemsida i alla fall.

Ok, men vad kostar de ungefär om man låter an handlare göra de då, finns de TOR-mapp som passar ett TBR M-2 som man kan få direkt lr??
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top