Cykelstyre
Gudomlig sporthojare
Tänkte gå en SMC-kurs nån gång under året och då gäller det ju dB-gräns på 92-95dB vid förbipassering. Till min fråga, är det någon som mätt upp med sitt TOR vad det ligger på för nivå?
. Jag rekommenderar en studie av http://www.triumph675.net/forum/forumdisplay.php?f=23 för ytterligare kunskap. Är det ett mekaniskt ljud från motorn Du avser eller bara vindbrus Du menar?
Mig veterligen finns bara ett "berömt" vibrationsfel som hänför sig till att den automatiska kamkedjespännaren kärvar och gör att kedjan slår emot toppen (eller var det ventilkåpan?). Detta ska ge sig tillkänna som en rasslande ljud från motorn ovanför 7 500 RPM. Då ska det höras oavsett växel.
Botemedel - byt ut kedjesträckaren,många väljer då den manuella från racingtillbehören. Dock ska försiktighet iakttas då någon har lyckats kugga om kamkedjan vid bytet ...
...en vibration som uppstår i styret när men gasar på lite, han hade tydligen fxat de förut på TriumphCenter i linköping, blev bara fundersam på vad de va o han ville inte sälja hojen till mig förens han hade kollat upp de!
Tänkte gå en SMC-kurs nån gång under året och då gäller det ju dB-gräns på 92-95dB vid förbipassering. Till min fråga, är det någon som mätt upp med sitt TOR vad det ligger på för nivå?
Är det nån som vet vart man kan köpa kopplingsarm och bromsarm som piratdelar? Tänkte lägga ihop en "förstahjälpenlåda". Eller de kanske inte är så dyra original?
Jag har kört på Kinnekulle, Gelleråsen, Falkenberg och Anderstorp med mitt TOR utan problem.
Jag har även en db-mätare som jag kollat med. Kommer inte ihåg nu exakt vad det blev, pma om du vill komma förbi och mäta.
Det skulle vara bra, nästa bankörning för mig blir Gelleråsen 19-20 april, och man vill ju inte riskera att stå still i 2 dagar pga ett handtag..
Hittar du nåt bra får du gärna hojta till.
Så det gick bra att köra med ditt TOR på Anderstorp?..
De har alltid varit griniga när folk kommer med andra system än original. Jag ska dit och köra en heldag den 13:e April och då tänkte jag byta till original. Men jag kör ju hellre med mitt yoshimurasystem.
Är det nån som vet vart man kan köpa kopplingsarm och bromsarm som piratdelar? Tänkte lägga ihop en "förstahjälpenlåda". Eller de kanske inte är så dyra original?
Jaha, då har jag skickat ett pm till Stabby på 675.net angående gruppköpet på GPR. Hoppas det inte är för sent.
Jag har setat och väntat, först på Akrapovic och sedan på Termignoni.
GPR får duga sålänge.
TBR går ju bort eftersom Ludde har det på sin, 2 röda 675r med samma slip-on i samma by funkar sig ju inte.
Snart vanligare än R1r,,,
Du hade ju chansen i 2 år...Vi är ju hela 3 st i byn den 3e blir nog ett yoshimura
system blir ju bra med lite olika system plus att den är grå...
Jag har kört på Kinnekulle, Gelleråsen, Falkenberg och Anderstorp med mitt TOR utan problem.
Jag har även en db-mätare som jag kollat med. Kommer inte ihåg nu exakt vad det blev, pma om du vill komma förbi och mäta.
Nu har jag fått ett problem...
Har byggt ett kamerafäste som sitter perfekt på hojen en bit ovanför tanken. Nu kom jag på att jag har tonat kåpglas
Vart hittar man ett klart glas innan den 13:e då jag tänkt filma min körning på Anderstorp? Eller har någon ett sådant att hyra/låna ut? Nu får jag panik..
Har precis varit och hört med den lokala Triumphverkstaden angående hur man ska köra in hojen och dom säger att man ska köra lugnt dom 80 första milen. Alla verkar säga olika...
Hur har ni andra gjort med era 675r?
...Hur har ni andra gjort med era 675r?
Enligt alla badass outlaw mthf#%*rs här på forumet ska man gärna piska skiten ur grejorna från första stund....
Slutsats: Det är din hoj. Gör hur fan du vill, det gjorde jag.
P,S Dekalen på tanken skiljer sig en hel del mot vad som står i instruktionsboken, lite trevligare om man går efter boken.
Käkat taggtråd till eftermiddagskaffet? +1 vad gäller instruktionsbokens text i st för tankdekalen.
Inlägg 500-525 tog väl för övrigt upp inkörningen senast...
@"Stoffe": Ingen segdragning, undvik konstantgaskörning, öka RPM succesivt men håll Dig något tusental varv under rödmarkeringen. Tja - en modell som brukar funka för mig i a f. Lycka till!
Va mycket extra extra du skruvat fast på hojen. Ser ju frästigt ut. Har du bokat mittsverige 1-2 Maj?
Käkat taggtråd till eftermiddagskaffet?
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |