Triumph Daytona 675-tråden!

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Var på Johans MC idag, dom vill ha 695:- för att lägga in TOR mappen.
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Var på Johans MC idag, dom vill ha 695:- för att lägga in TOR mappen.

Uj uj, det var inte billigt....fattar inte att det kan vara så dyrt.

1.Ta bort sadel
2. koppla in mappningsmojängen
3. koppla ur mappningsmojängen
4. sätt tillbaka sadel

695 tack! :näsblod
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Pöjkar - Ni som bor i rätt del av landet - köp en nyckel av Tuneboy för 90£/125€ eller 199 AU$ och pröjsa sedan Porta en hundring eller två för att lägga in valfri mapp:tummenupp Då kan Ni byta mapp hur många gånger som helst eller köpa kabel själv senare när det passar Er:)

Uj uj, det var inte billigt....fattar inte att det kan vara så dyrt.

1.Ta bort sadel
2. koppla in mappningsmojängen
3. koppla ur mappningsmojängen
4. sätt tillbaka sadel

695 tack! :näsblod
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Pöjkar - Ni som bor i rätt del av landet - köp en nyckel av Tuneboy för 90£/125€ eller 199 AU$ och pröjsa sedan Porta en hundring eller två för att lägga in valfri mapp:tummenupp Då kan Ni byta mapp hur många gånger som helst eller köpa kabel själv senare när det passar Er:)

Gick o funderade på de när ja var ute m hunden, men vad är de för nyckel??
tänkte ja kanske kunde betala någon som har en sådandär Tuneboy som lägger in en mapp ist för att boka tid o sånt på verkstad!:rolleyes:
 

dorfen

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Ort
malmö
Hoj
ducati 750 sport, Triumph Daytona 675 -08
Nu har beställningen gått iväg:tummenupp Blev en svart skönhet! Det känns som att vara barn på nytt natten till Julafton:yoparty
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Du kan läsa om det på www.tuneboy.com.au men det går till på följande sätt:

1 - anslut cykeln till PC:n och fråga efter serienumret på ECU:t
2 - Pröjsa licensen till Tuneboy och rapportera ECU-numret.
3 - Tuneboy returnerar en kodnyckel som Du knappar in i programmet.
4 - Voilá - Du kan nu lägga in vilken mapp Du än önskar i ECU:t

Ungefär så går det till och Du har en PCIII-mapp (eller bättre) laddat för mindre än halva priset av vad den burken kostar.

@dorfen - Grattis! En härlig känsla, eller hur?

Trevlig påsk allihopa:tummenupp

Gick o funderade på de när ja var ute m hunden, men vad är de för nyckel??
tänkte ja kanske kunde betala någon som har en sådandär Tuneboy som lägger in en mapp ist för att boka tid o sånt på verkstad!:rolleyes:
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Inkörning

Hur kör man då in sin nya 675:a på bästa tänkbara sätt? Spöa hårt ända från början eller enligt manualen som följer med cykeln?
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Hur kör man då in sin nya 675:a på bästa tänkbara sätt? Spöa hårt ända från början eller enligt manualen som följer med cykeln?

Infekterat ämne. Sanningen ligger troligtvis någonstans mitt mellan de 2 olika alternativen.

Kör med varierande varvtal, ligg inte och nöt på samma varv/samma växel i evigheter. Ge fullgas, motorbromsa, upprepa (när hojen är varm).
Håll dig några 1000 rpm från varvstopp kanske.

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Kan vara läsvärt.
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Hur kör man då in sin nya 675:a på bästa tänkbara sätt? Spöa hårt ända från början eller enligt manualen som följer med cykeln?

Min hoj har slagit om till 220 mil nu och den har då inte körts in som om det vore en kärring som kört den. Hårda tag från början, varva satan. Håller det så håller det. Man har ju garanti... Kanske synd för nästa ägare.:va
Jag har alltid kört in mina nya hojar rätt hårt och faktum är att de har gått väldigt bra om man jämför med kompisars likadana hojar som körts in under 4000 varv och liknande stil i 100-150 mil. Vitsen är väl att man ska slita till kolvringarna så de tätar ordentligt? Sen har ju motorerna gått ett tag redan innan de monterats i hojen och fått ny olja efter det. Hörde en kille som fått ut en ny R1 med meneralolja för att det ska bli mer friktion och delarna slits till lite bättre. Men min 675:a levererades med helsyntet. Finns många olika teorier med det här med inkörning.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Men om det nu är bättre att slita in kolven (vilket jag tror) varför säger då tillvärkaren att hojen ska köras in lungt om det nu är sämre:confused:
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Men om det nu är bättre att slita in kolven (vilket jag tror) varför säger då tillvärkaren att hojen ska köras in lungt om det nu är sämre:confused:

Kan du tänka dig att de skulle skriva något annat än "kör lugnt" i instruktionsboken?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Kan du tänka dig att de skulle skriva något annat än "kör lugnt" i instruktionsboken?

Jo, men i det flesta böckar står det att man ska hålla sig under ett visst varvtal under 50 mil tex, och sedan står det att man kan varva mera osv...

Inte att man ska köra lungt hela tiden, fast det kanske stämmer ändå att dem kanske vill att ägaren ska lära sig hojen innan han/hon gasar...

Aja
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Kan du tänka dig att de skulle skriva något annat än "kör lugnt" i instruktionsboken?


Körde/kör(300 mil nu och märker att den börjar släppa) in min hyggligt nära "the book" och har tidigare hojar som jag kört in enl devisen "gasar till det rasar"(bra garantier på japps:D ) har dock alldrg lyckat köra sönder något så jag tror på föregående talare.

Dock när tillverkaren släpper något med tillhörande tex i manualen att delar ska slitas in så"ut och gasa satan" så lägger jag en ny order:D
 

bonebreak

Bussbörnarn!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
honda 954
Hej alla! Har precis köpt en Street triple och undrar om det är nån här som vet var Tippsensorn sitter på dom? förmodar att den sitter lika som på daytonan!! Björn
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
På Daytonan sitter dom bakom instrumentet - jag tror på höger sida. På www.bikebandit.com kan Du hitta micro-fishe på D675:an och lokalisera den själv.

Lycka till!

Hej alla! Har precis köpt en Street triple och undrar om det är nån här som vet var Tippsensorn sitter på dom? förmodar att den sitter lika som på daytonan!! Björn
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Fick hem min nya D675 igår....jävlar vad snygg den är, blanksvart :)
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Jaha då har man varit o testat en 675a, trevligt värre! En liten fråga bara, är de någon som har fått vibrationer pga att kåpan ligger fel?? lr är de någe annat, enligt ägaren så var detta ett vanligt "fel"?? vad kan detta vara, de uppkom i ca 140km/h o uppåt!

//Johan
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
:confused: . Jag rekommenderar en studie av http://www.triumph675.net/forum/forumdisplay.php?f=23 för ytterligare kunskap. Är det ett mekaniskt ljud från motorn Du avser eller bara vindbrus Du menar?

Mig veterligen finns bara ett "berömt" vibrationsfel som hänför sig till att den automatiska kamkedjespännaren kärvar och gör att kedjan slår emot toppen (eller var det ventilkåpan?). Detta ska ge sig tillkänna som en rasslande ljud från motorn ovanför 7 500 RPM. Då ska det höras oavsett växel.

Botemedel - byt ut kedjesträckaren,många väljer då den manuella från racingtillbehören. Dock ska försiktighet iakttas då någon har lyckats kugga om kamkedjan vid bytet:näsblod ...

Jaha då har man varit o testat en 675a, trevligt värre! En liten fråga bara, är de någon som har fått vibrationer pga att kåpan ligger fel?? lr är de någe annat, enligt ägaren så var detta ett vanligt "fel"?? vad kan detta vara, de uppkom i ca 140km/h o uppåt!

//Johan
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top