Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Last edited:

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Batteri, igen,,,

Nu har jag slutligen beställt ett batteri!
Förhoppningsvis ska ni slippa läsa mer av mig i det ämnet.

Vinnaren 2008 är,,,

Granngården/Odal maskin!

Klar vinnare med ett märkesbatteri Tudor/Exide för 600 :- ink, miljöavgift och alles.:cpparty
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
675:eek:r i strängnäs

Från kvällens eskapader. (En Hornet 900 skymtar i bakgrunden)
 

Bifogat

  • 675strängnäs.jpg
    675strängnäs.jpg
    154.7 KB · Visningar: 182
Last edited:

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Någon som har testat Triumphs egna slipon och hur låter det isåfall, låter det högt?

Jag har Triumphs slipon på min och tycker det låter fantastiskt. Har fått lite gnäll av lagens långa arm men inget mer. Tror fan vi har hojarna i samma garage, vi får ta en sväng nån dag så får du höra hur det låter. Lägg en lapp med ditt nummer på min hoj så hörs vi :yoparty
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Jag har Triumphs slipon på min och tycker det låter fantastiskt. Har fått lite gnäll av lagens långa arm men inget mer. Tror fan vi har hojarna i samma garage, vi får ta en sväng nån dag så får du höra hur det låter. Lägg en lapp med ditt nummer på min hoj så hörs vi :yoparty


Haha, ja det stämmer, jag fick ju lyssna på ditt när du var nere med tjejen och hunden i garaget. Jag har beställt ett slipon som jag borde få nästa vecka :) Lägger dit mitt nummer senare idag om jag hinner :)
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Är det nån som har nåt bra förslag på hur man kan fästa hjälmen på mcn? På min förra R6:a fanns plastpiggar under passagerarsätet som man kunde sätta hjälmens öggla i o på så sätt var den fastlåst! Har sökt men inte hittat något liknande på 675:an. Nån tips nån?
 

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
Är det nån som har nåt bra förslag på hur man kan fästa hjälmen på mcn? På min förra R6:a fanns plastpiggar under passagerarsätet som man kunde sätta hjälmens öggla i o på så sätt var den fastlåst! Har sökt men inte hittat något liknande på 675:an. Nån tips nån?

Jag har bockat små plåtbitar och fäst i redan befintliga skruvhål under sadeln. Kan ta nån bild och lägga in. Det tog mig 5 min att göra plåtbitarna och jag kan sätta en hjälm på varje sida hojen.
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Slipon

Fick hem mitt slipon idag, Triumph original, jäklar vad tung den var. Väger säkert lika mycket som original, men spela roll, det är ljudet jag vill åt. Hoppas det låter bra :)
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Fick hem mitt slipon idag, Triumph original, jäklar vad tung den var. Väger säkert lika mycket som original, men spela roll, det är ljudet jag vill åt. Hoppas det låter bra :)

Jag har varit helnöjd med mitt:tummenupp
Men visst väger de...men de låter fett me nice:D
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Säsongen här i söder har ju varit igång ett tag,så man har ju hunnit med några mil.Hur som helst, såg att luftkanalen in i burken liksom hoppade till när man satte ner efter en wheelie. .....Jävla skit, säkert standardfelet med att de fyra skruvarna som håller den på plats lossnat var den första tanken.

Så var ej fallet, ena "fästörat" hade gått av helt och sugits in i filtret. Hyfsat mycket mekande för att få tag på det.:huvet


Så jävla osannolikt......
 

Bifogat

  • helvetesskit.JPG
    helvetesskit.JPG
    61.8 KB · Visningar: 126

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Säsongen här i söder har ju varit igång ett tag,så man har ju hunnit med några mil... Så var ej fallet, ena "fästörat" hade gått av helt och sugits in i filtret. Hyfsat mycket mekande för att få tag på det.:huvet ...
:mad: Det är Ditt rättmätiga straff för att Du inte är solidarisk mot norrbottningar och väntar några veckor till med premiären! När Du nu ändå har den nere hade ju öppnare luftfilter och kortare trattar kunnat monteras...:)

Är det fästörat i "snorkeln" som pajat? Vid "bakre" skruvar nr 17 på http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycles/triumph-motorcycle-daytona-675-air-box/o/m6893sch512861 ? Jag trodde (kom ihåg att) dom fästöronen satt utvändigt och gängningen i ramen, och då borde dom ha svårt att trilla inåt i snorkeln...? Sviter från fjolåret?

Lycka till på bandagen på A-torp, förresten:tummenupp
 
Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
....massa text...

Nix, sitter en liten fyrkantig mutter ingjuten i "öronen" och de sitter på insidan utav "snorklen", så plastbiten låg i luftburken och när jag gängade ur bulten så trillade muttern in där med :mad:

Inga gängor i ramen vad jag kunde se, skall kolla igen lite senare. Skall skruva ihop det imorgon...

Edit: ja, filtret var rätt skitigt. Plus att det låg en del flugor där inne. Hur de nu kunnat passera gallret i nosen i så "fint" skick som de var. Kanske födda därinne under vintern :D
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Jo, det var gängor i ramen med, förutom de i luftintaget.

Skall plocka ihop möget imorgon, orken fattas mig just nu. Får väl prova att limma med nån epoxy. Var fina brottytor på delarna så det går kanske.
 

Bifogat

  • naket.JPG
    naket.JPG
    90 KB · Visningar: 98

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Nu är det körning på Anderstorp imorgon, och jag har nu lagt på 2 nya däck. Frågan är hur mycket lufttryck man ska ha en sådan dag? Kommer att bli ca 12-15 grader mitt på dagen. Nån som är kunnig på detta?

Mvh Peter
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vilka däck har Du? Mina PP2CT har jag kört på 1.8 bak respektive 1.9 - 2.0 fram och det har gått så bra så. Normalt ska dom ha 2.4 resp 2.5. Det finns rätt mycke skrivet om detta både på denna site och på 675.net, men det är individuellt för vatje däcksfabrikat. Annars finns kunnigt folk på plats som brukar kunna allt om detta!

Lycka till - och håll den svarta sidan nedåt:tummenupp

Nu är det körning på Anderstorp imorgon, och jag har nu lagt på 2 nya däck. Frågan är hur mycket lufttryck man ska ha en sådan dag? Kommer att bli ca 12-15 grader mitt på dagen. Nån som är kunnig på detta?

Mvh Peter
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top