Triumph Daytona 675-tråden!

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Nånn som mätt med TwoBrothers? såg att det finns en ljuddämparinsats som dämpar med 2-3 db!

Har du ett TBR? För "insatsen" är den guldfärgade pipen som sitter i, sen finns den i olika varianter. Bland annat en riktigt smal som egentligen är till deras cross/offroad-ljuddämpare.

Har aldrig mätt upp mitt, men är definitivt övertygad om att det låter mer än det som är stansat på ramen. Mycket mer...

Sen vet jag att andra har helt skilda åsikter ( Roffe S) :D

Kanske värt att prova den här...borde gå att kombinera med den redan befintliga om man tar bort "mellanringen/packningen" som ligger där orginal.
 
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Nu har jag monterat snabbkontakt under sadeln till c-techen så nu kan Triumph känna sig blåsta på att sälja fler batterier till mig:mad:
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Nu har jag monterat snabbkontakt under sadeln till c-tecen så nu kan Triumph känna sig blåsta på att sälja fler batterier till mig:mad:

hehe nice! själv funderar jag på att borra hål i sidoplast stycket vid batteriutrymmet och sätta fast ett cigguttag! Alltid skönt att kunna bolma när man är ute och gasar :D
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Nu har jag monterat snabbkontakt under sadeln till c-tecen så nu kan Triumph känna sig blåsta på att sälja fler batterier till mig:mad:
Kommer att bli bra, har kvar mitt orginalbatteri på hojen. Har som rutin att när jag ställer den hemma så in med C-techen direkt.

Enda jag gjorde i vintras med, av med sadel och på med laddaren. Hoppade igång så snällt....även om vi körde här ner i Jan eller om det var feb :gnissla
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Är det standard att det slår som fan i lådan när man växlar från 1:an till 2:an
på 675:an.
Har just köpt en och undrar bara om det ska vara så eller om man ska kolla upp det?
Sen fick jag soppa torsk i fredags:mad: p.g.a. att inte soppalampan fungerade. Han glömde viste säga det:tummenupp
Någon som vet om lampan brukar gå sönder eller om det är givaren i tanken?
 

Knugis

Best of two worlds; R3 or V4?
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 '07 SBK, 1/3 R1 '07 REC Räser
Nu har jag monterat snabbkontakt under sadeln till c-techen så nu kan Triumph känna sig blåsta på att sälja fler batterier till mig:mad:

Tror jag stött på samma problem som du :mad:

Köpte ett sprillans Yuasa batteri och laddade upp det med min CTEK, slänger i det och försöker starta...klick och inte ett ljud från startmotorn :confused:

Jumpstartar mha. bilen, kör en runda på 30min i varierande tempo. Stänger av och försöker starta med egen maskin, funkar! Hmm, min CTEK som gett upp? :va

Försöker starta följande dag...klick :mad:

Mäter om det kan vara läckström, 1.3mA...alltså inte.

Testar att ladda med en annan CTEK laddare, men icke.

Underdimensionerat batteri eller vad är det frågan om?

Behöver all hjälp jag kan få, inte så sugen på att ha följebil jämt ;)
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tror jag stött på samma problem som du :mad:

Köpte ett sprillans Yuasa batteri och laddade upp det med min CTEK, slänger i det och försöker starta...klick och inte ett ljud från startmotorn :confused:

Jumpstartar mha. bilen, kör en runda på 30min i varierande tempo. Stänger av och försöker starta med egen maskin, funkar! Hmm, min CTEK som gett upp? :va

Försöker starta följande dag...klick :mad:

Mäter om det kan vara läckström, 1.3mA...alltså inte.

Testar att ladda med en annan CTEK laddare, men icke.

Underdimensionerat batteri eller vad är det frågan om?

Behöver all hjälp jag kan få, inte så sugen på att ha följebil jämt ;)

Kolla regulatorn, jag fick en ny på garanti, det började ryka om den! :mad:
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Någon som ställt om dämpningen på hojen o vet hur den reagerar, har ställt om min nu till de håradere enlligt instboken! någon som har byggt om original fotpinnarsn så de blir "raceväxling" på de, skulle behöve lite tips om de iaf!
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Men pojkar, värst så många bekymrade miner det var här då. :pannkyss

Är det standard att det slår som fan i lådan när man växlar från 1:an till 2:an
på 675:an.
Har just köpt en och undrar bara om det ska vara så eller om man ska kolla upp det?
Sen fick jag soppa torsk i fredags:mad: p.g.a. att inte soppalampan fungerade. Han glömde viste säga det:tummenupp
Någon som vet om lampan brukar gå sönder eller om det är givaren i tanken?
1. Det brukar "märkas" när växeln går i ja. Växellådan verkar annars vara en synnerligen bekymmersfri konstruktion på 675:an. Robust helt enkelt.
Då får man ta att det klonkar till lite här och där. Tycker det har blivit bättre med milen, eller så har jag vant mig.

2. Kolla kontakterna under/till tanken. Räcker ju att ta bort de 2 skruvarna vid Styrhuvudet och tilta upp tanken bakåt. Sadeln får du ta loss såklart.

Tror jag stött på samma problem som du :mad:

Köpte ett sprillans Yuasa batteri och laddade upp det med min CTEK, slänger i det och försöker starta...klick och inte ett ljud från startmotorn :confused:

Jumpstartar mha. bilen, kör en runda på 30min i varierande tempo. Stänger av och försöker starta med egen maskin, funkar! Hmm, min CTEK som gett upp? :va

Försöker starta följande dag...klick :mad:

Mäter om det kan vara läckström, 1.3mA...alltså inte.

Testar att ladda med en annan CTEK laddare, men icke.

Underdimensionerat batteri eller vad är det frågan om?

Behöver all hjälp jag kan få, inte så sugen på att ha följebil jämt ;)

Låter ju inte som ett typiskt regulatorhaveri, snarare kortis i en battericell.
Åk och byt.

OBS! Disclaimer. Jag är ju ingen Trajjamek direkt. Ovanstående bygger enbart på 2,5 års läsande på 675.net samt dryga 1300 egna mil.

Ut och brassa helvet nu! :yoparty
(Själv sitter jag fast på jobbet):mad:
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Någon som ställt om dämpningen på hojen o vet hur den reagerar, har ställt om min nu till de håradere enlligt instboken! någon som har byggt om original fotpinnarsn så de blir "raceväxling" på de, skulle behöve lite tips om de iaf!


Visst kan du ställa fjädringen efter instruktionsboken...fast för bra/optimalt resultat bör du ta hjälp utav någon som är kunning inom området. Sen så blir ju hojen jävligt stötig på landsväg, som normalt inte är speciellt jämn och fin.

Finns ju en del som spelar in, din vikt, däck, statusen på fjädringen (gammal olja/fel olja i gafflarna) osv....

Vad det gäller fotpinnesatser så finns ju en hel del färdigt godis att slänga på om man vill ha raceväxlat....googla "rearsets daytona 675" så lär det dyka upp en drös. Vet faktiskt inte om nån byggt om orginal till raceväxlat, men det finns det säkert.:D
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Visst kan du ställa fjädringen efter instruktionsboken...fast för bra/optimalt resultat bör du ta hjälp utav någon som är kunning inom området. Sen så blir ju hojen jävligt stötig på landsväg, som normalt inte är speciellt jämn och fin.

Finns ju en del som spelar in, din vikt, däck, statusen på fjädringen (gammal olja/fel olja i gafflarna) osv....

Vad det gäller fotpinnesatser så finns ju en hel del färdigt godis att slänga på om man vill ha raceväxlat....googla "rearsets daytona 675" så lär det dyka upp en drös. Vet faktiskt inte om nån byggt om orginal till raceväxlat, men det finns det säkert.:D

Det finns ett vad det ser ut som klart kit på Triumph Center. Vet ej vad det kostar dock.
http://www.triumph.co.uk/sweden/clothingAccessoriesPopup.aspx?GID=2
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Är det standard att det slår som fan i lådan när man växlar från 1:an till 2:an
på 675:an.
Har just köpt en och undrar bara om det ska vara så eller om man ska kolla upp det?
Sen fick jag soppa torsk i fredags:mad: p.g.a. att inte soppalampan fungerade. Han glömde viste säga det:tummenupp
Någon som vet om lampan brukar gå sönder eller om det är givaren i tanken?


Växelådan på 675 är inte tyst eller rättare sagt motorn är inte känd för att vara tyst den heller, finns en hel del vibrationer vid vissa varvtal något som förklaras med att de har haft focus på prestanda. så att lådan känns lite ruffig är normalt, om du är osäker åk till din närmaste handlare och be dem provköra.
Har du fler funderingar finns det en hel del här både tips o trix och problemsnack.
http://www.triumph675.net/

Tror jag stött på samma problem som du :mad:

Köpte ett sprillans Yuasa batteri och laddade upp det med min CTEK, slänger i det och försöker starta...klick och inte ett ljud från startmotorn :confused:

Jumpstartar mha. bilen, kör en runda på 30min i varierande tempo. Stänger av och försöker starta med egen maskin, funkar! Hmm, min CTEK som gett upp? :va

Försöker starta följande dag...klick :mad:

Mäter om det kan vara läckström, 1.3mA...alltså inte.

Testar att ladda med en annan CTEK laddare, men icke.

Underdimensionerat batteri eller vad är det frågan om?

Behöver all hjälp jag kan få, inte så sugen på att ha följebil jämt ;)

Låter som någon redan sagt, en död cell.

Mitt gav full kräm när man testade det, när man försökte starta fick jag samma som du, inte ett liv, Triumph testade om hojen gav laddning och det det gjorde den helt som den ska= död cell, fick information om att batteriet kunnde bli förstört om det blev helt urladdat endast en gång.
 
Last edited:

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
tjena har en tid haft ögonen på en daytona, snackade lite med en dealer om pris o så men han ville inte röra ett öre på priset, han ville inte följa dom japanska märkesförsäljarna sa han

vad fick ni ge för era, fick ni godis till istället för prisavdrag? i så fall vad?
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
pinnar

wm_TIPO15_Z1.jpg


Vad tror ni? nånn som testat?
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Vem var galningen som hoppade om mig i guppet på Sveavägen på en 675a idag vid 14.30? Jeans och t-shirt, o jag som trodde att jag var relativt orädd:va Hahahhahaha

DÅRE kan man lugnt kalla dig
 

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
tjena har en tid haft ögonen på en daytona, snackade lite med en dealer om pris o så men han ville inte röra ett öre på priset, han ville inte följa dom japanska märkesförsäljarna sa han

vad fick ni ge för era, fick ni godis till istället för prisavdrag? i så fall vad?

Ringde Stigefeldts MC å fick pris ....104 000 för en SE å en Neon Blue kunde jag efter lite prut få för 100 000.

Det blev en blå en för 101 000 hos en handlare närmare mig !
Fick dessutom de vanliga rabatterna ...20 % på delar.....å 10 % på lackade delar:tummenupp

Kan juh tillägga att detta gällde köp utan inbyte!!!
 
Last edited:

dorfen

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Ort
malmö
Hoj
ducati 750 sport, Triumph Daytona 675 -08
Stulen

Jaha då har min svarta nya Daytona blivit stulen i natt på Edward Lindahlsgatan i Malmö. Hade hunnit köra 70 mil med den.

Fan vad förbannad man blir när sånt här händer,:mad: vad kommer hända nu? hur mycket får jag av IF? Hur lång är leveranserna nu?
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Fy fan vad tråkigt!!!
Att folk inte kan hålla fingrarna borta från andras grejer :mad:
Hoppas det löser sig bra för dig!
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Jaha då har min svarta nya Daytona blivit stulen i natt på Edward Lindahlsgatan i Malmö. Hade hunnit köra 70 mil med den.

Fan vad förbannad man blir när sånt här händer,:mad: vad kommer hända nu? hur mycket får jag av IF? Hur lång är leveranserna nu?
Tråkigt :(

REG och utseende?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top