Triumph Daytona 675-tråden!

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
16.00 blir för tajt för mig :(
Varför in i stan och härja och sitta med skinnställ och grejer på ett fik där? Inte bättre att ta det ute på Rosenhill istället?

Edit: såg att det var nu på fredag..så det funkar ändå inte.
 

metalually

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Varberg
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Införskaffade mig en svart daytona -08 igår. Min första hoj och första inlägg på forumet.
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Varför in i stan och härja och sitta med skinnställ och grejer på ett fik där? Inte bättre att ta det ute på Rosenhill istället?

Edit: såg att det var nu på fredag..så det funkar ändå inte.

Känner lite likadant. En Daytona i stan är ju som en fisk på torra land.
Men kul vore det ju att få ihop till ett världsrekordfoto.:)

BTW, När kommer du till befolkade trakter igen?

Införskaffade mig en svart daytona -08 igår. Min första hoj och första inlägg på forumet.

Grattis! Välkommen.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Jo, precis.
Tror det är 5:e gången jag skriver dethär.
Jag borde få royalty av Lantmännen.:D

Tudor/Exide YT7B-BS märkesbatteri hos den lokala Granngården / Odal maskin.
600:- inkl, allt.

Inget Biltema passar. Några tior billigare fanns det på E-bay osv, men då tillkommer ju frakten, + att det rörde sig om kinesiska no name batterier.

1195:- kostar det hos Johans mc.:hihi

Lägg detta på minnet nu alla Daytonaägare, batteri kommer ni att åka på att köpa, snarare än ni anar.

900:- hos Johans, köpte ett förra fredagen, trots att jag haft det på laddning hela vintern, nu blir det snabbfäste till C-tecen och laddning även under sommaren.
Kan inte fatta att dom monterat ett så klent batteri, försökte allt få ett på garantin, min hoj har rullat 350mil men det sket sig, bara att slanta av och se glad ut:mad:
 

metalually

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Varberg
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Grattis :)
Hoppas du tar det lite försiktigt i början om du inte haft någon annan hoj innan. Enjoy! :tummenupp

Tack! :)
Skall försöka ta det försiktigt, mitt problem är att jag har hoj men inget kort och nu vet jag inte om jag kommer hinna ta det innan i augusti. Lite panik över detta.
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
900:- hos Johans, köpte ett förra fredagen, trots att jag haft det på laddning hela vintern, nu blir det snabbfäste till C-tecen och laddning även under sommaren.
Kan inte fatta att dom monterat ett så klent batteri, försökte allt få ett på garantin, min hoj har rullat 350mil men det sket sig, bara att slanta av och se glad ut:mad:

Ok, jag kollade bara på deras hemsida.

Batteriet är litet för att spara vikt, i gengälld har man ökat på generatorkapaciteten.
Förmodligen är det denna kombination som gör livet surt för laddningsregulatorn?
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
900:- hos Johans, köpte ett förra fredagen, trots att jag haft det på laddning hela vintern, nu blir det snabbfäste till C-tecen och laddning även under sommaren.
Kan inte fatta att dom monterat ett så klent batteri, försökte allt få ett på garantin, min hoj har rullat 350mil men det sket sig, bara att slanta av och se glad ut:mad:

Yes, riktigt kasst att inte få det på garantin.
Man köper ju för bövelen en ny hoj för att slippa allt trassel. Sa de till dig varför det inte gick på garantin? Detta borde ju klassas ett fabrikationsfel.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Yes, riktigt kasst att inte få det på garantin.
Man köper ju för bövelen en ny hoj för att slippa allt trassel. Sa de till dig varför det inte gick på garantin? Detta borde ju klassas ett fabrikationsfel.

Garantin gäller ej för förbrukningsartiklar, batteriet anses vara en sådan artikel. :mad: :huvet :mad:
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
väskor

eh. skulle behöva smeka på ett par sidoväskar. Ska gasa ner till ringen i sommar, nånn som har något bra förslag på billiga väskor som funkar på bågen?

(förpassa mej inte Goldving tråden här på sh nu :D
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Javisst kan man ses i Rosenhill, tänkte bara att man kunde ses mitt i någonstans så det blir nära både för nord o syd stockholmare :)
Men det verkar som om inte jag heller hinner till 16.00 så vi får ta det en annan gång
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Men...då försvinner bakblinkersna om man har de monterade någon annanstans än på originalplatsen, dvs på jätteläppen. Tex om man har ett TBR eller annat eftermarknadssystem.

sant! kanske får ta och flytta om blinkerserna temporärt under resan...

hur är det i tyskland egentligen, råder nazistoida regler för skylplacering som i sverige, nånn som vet?
 

Mindtwist

Inte så ny...
Gick med
10 Dec 2007
Ort
Vendelsö
Hoj
Buell XB9R Firebolt -03
eh. skulle behöva smeka på ett par sidoväskar. Ska gasa ner till ringen i sommar, nånn som har något bra förslag på billiga väskor som funkar på bågen?

(förpassa mej inte Goldving tråden här på sh nu :D

Har en tankväska som jag använde när jag åkte till Italien på min dåvarande Ducati som du kan prova och se om det funkar. Det är en universal så om du tycker det funkar så kan du låna den, ligger ändå bara i garderoben nu:tummenupp Jag har inte provat på min hoj så jag vet inte själv om det funkar.
Hör av dig om du vill prova iaf.
 
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
sant! kanske får ta och flytta om blinkerserna temporärt under resan...

hur är det i tyskland egentligen, råder nazistoida regler för skylplacering som i sverige, nånn som vet?

Dom är rätt kinkiga vad det gäller slipon, jag har blivit rekomenderad att montera orginal inför våran resa, dom tar sliponet, bötfäller dig och låter dig inte fortsätta utan orginal monterat.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Dom är rätt kinkiga vad det gäller slipon, jag har blivit rekomenderad att montera orginal inför våran resa, dom tar sliponet, bötfäller dig och låter dig inte fortsätta utan orginal monterat.

Ah crap.... har det med ljudet att göra eller? för jävligt ju! :va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top