Tråkigt
REG och utseende?
BEF 040 svart allt original
Tråkigt
REG och utseende?
BEF 040 svart allt original
Har en fråga
När jag krypkör eller är på väg att stanna så börjar motorvarvet darra när det går under 2000rpm (oavsett växel). Både låter och känns oskönt. Är det en kompromiss mellan 4ornas jämna gång och twinarnas dåliga lågvarvsegenskaper eller är det något som inte står rätt till på min?
Har en fråga
När jag krypkör eller är på väg att stanna så börjar motorvarvet darra när det går under 2000rpm (oavsett växel). Både låter och känns oskönt. Är det en kompromiss mellan 4ornas jämna gång och twinarnas dåliga lågvarvsegenskaper eller är det något som inte står rätt till på min?
...börjar motorvarvet darra när det går under 2000rpm (oavsett växel). Både låter och känns oskönt. Är det en kompromiss mellan 4ornas jämna gång och twinarnas dåliga lågvarvsegenskaper eller är det något som inte står rätt till på min?
![]()
Vad tror ni? nånn som testat?
vart hittad du dom, o vad går dom på??
jag tolkar era svar som att ni upplever samma sak så då är min fundering besvaradDaytonans motor är primärt designad för högvarvsegenskaperna, så svängmassa, ventiler, förbränningsrum, kamtider och -öppningar, tändkurvor och bränslemappning m.m. är inte optimala för cruisingegenskaper under 2k RPM.
En noggrann mappning med PCIII eller ännu bättre Tuneboy hjälper i viss mån upp de värsta olägenheterna men för att uttala sig mer specifikt behöver vi veta mer om Din setup (avgas, luftfilter, mapp i ECU m.m.).
Jag hoppas detta i viss mån kan besvara Din fundering - Ha de!
jag tolkar era svar som att ni upplever samma sak så då är min fundering besvarad![]()
jag tolkar era svar som att ni upplever samma sak så då är min fundering besvarad![]()
Cudos åt Coppertails inlägg![]()
Tror du missförstår, åker inte runt på 6ans växel i 30 med full gas och undrar varför den går dåligtDu inser väl att det är direkt olämpligt att köra den på det vis du beskriver?
Det är förmodligen värre än att hålla varvstoppet konstant.
Ett sjuhelsikes förbränningstryck varvat med spikning = deadly!
Tror du missförstår, åker inte runt på 6ans växel i 30 med full gas och undrar varför den går dåligt![]()
Det jag menar är när man släpper av på gasen och måste hålla så låg fart att varvet inte kan vara högre än 2000.
Cudos= baciller?
![]()
Vadfan? Blir jag tvungen att åka upp och nita dig får du fan bjuda på kaffekask efteråt!![]()
Tidigare idag ringde Malmöpolisen mig och berättade att dom hittat min hoj! Den var på Lindeborg i Malmö, ca 5 km från min bostad. Skivbromslåset var fortfarande kvar men dom hade tagit sönder tändningslåset. Så idioterna hade alltså inte kört med den![]()
Den var parkerad i ett villaområde längs gatan där det råkade vara parkeringsförbud så en p-vakt, var på väg att bota den när han/hon upptäckte att den var anmäld stulen.
Känns som det var tur i oturen, men jag förstår bara inte varför den stod där? någon som har en bra teori kanske?![]()
![]()
. http://en.wikipedia.org/wiki/Kudos Ursäkta felstavningen
![]()
Men kom Du upp då, jädra fjollträsk-wannabee, så ska jag och mina inavlade bröder fylla Dig med så mycket kask gjord på vår bästa årgång mäskbemängd hojt att det står kaskader ur samtliga kroppsöppningar![]()
Efteråt får Du köra ifrån gubben så mycket Du vill - bara Du nyktrat till i laga ordning
@Dorfen - Grattis!
Tips!
När du ser din brevlåda i omloppsbana över taknocken vet du att det är dags att lägga glasögonen på matbordet och skjuta kaffekannan över elden.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |