Triumph Daytona 675-tråden!

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Hade lite strul med hojen igår som visade sig vara en säkring som gått. Byte det och efteråt startar hojen fint igen. Dock lyser felindikeringslampan.
Kan inte höra något onormalt ifrån motorn.
Har denna lampa enbart med insprutningen att göra eller kan den även ha något med smörjning/kylning att göra? Antar att man kan köra vidare ett litet tag så länge motorn kyls och får smörjning.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hade lite strul med hojen igår som visade sig vara en säkring som gått. Byte det och efteråt startar hojen fint igen. Dock lyser felindikeringslampan. ...

Hojen har ett "limp-mode" om något allvarligare fel uppstår vilket innebär att ECU begränsar belastning och varvtal.

Läser Du på 675.net finns det många beskrivningar av att åtgärdade felindikationer försvinner efter 3 startcykler, dvs starta, kör varm och stanna. Nu har jag aldrig upplevt detta själv då jag läser av och återställer ECU själv.

Så är allt ok ska indikeringen försvinna. Annars får Du väl åka förbi och läsa av koden hos Din ÅF.

Lycka till!

@Triplekungen: Jag ligger aldrig under 6k RPM på bana... Jag upplever 675:an som likvärdig första gen R1, Aprilia RSV etc. 675:an är lättare och roligare än de nya litrarna och jag är inte så rädd för high-siders. Jag är dock sugen att prova nya bladen på bana... Såg en på Mittsverige 1-2/5 i gatutförande som åkte 1.00-tider racegruppen - verkar ju ha hur trevlig och kraftfull motor som helst!
 
Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Hojen har ett "limp-mode" om något allvarligare fel uppstår vilket innebär att ECU begränsar belastning och varvtal.

Läser Du på 675.net finns det många beskrivningar av att åtgärdade felindikationer försvinner efter 3 startcykler, dvs starta, kör varm och stanna. Nu har jag aldrig upplevt detta själv då jag läser av och återställer ECU själv.

Så är allt ok ska indikeringen försvinna. Annars får Du väl åka förbi och läsa av koden hos Din ÅF.

Lycka till!

Okey, bra att veta det med 3st startcykler.
Jag skulle köra till verkstaden för att kolla upp det men efter ca 10mins körning (typ 2km innan verkstaden) så slocknade lampan. Stannade och stängde av och startade för att se om de kom tillbaka. Men det gjorde den inte och nu har jag kört hela dagen utan att den lyst igen. :)

Tack för svaret! :)
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Såhär blev baken efter min ombyggnad, observera min lilla blinkerslösning precis bakom Shoie märket. Har bytt till ett 15-drev ifram också, gjorde den lite roligare att slanga med :yoparty
 

Bifogat

  • Bild1.jpg
    Bild1.jpg
    120.3 KB · Visningar: 135
  • Bild2.jpg
    Bild2.jpg
    139.3 KB · Visningar: 129

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
Såhär blev baken efter min ombyggnad, observera min lilla blinkerslösning precis bakom Shoie märket. Har bytt till ett 15-drev ifram också, gjorde den lite roligare att slanga med :yoparty
Jag var i färd med att ta bort värmeskölden för att kunna använda hålen på sidan under (som triumph verkar bjudit på för blinkersmontage). Men tyckte dämparen såg ut att sitta lite väl nära plasten på sidorna eftersom den är så bred så jag sket i det.
 
Last edited:

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Jag var i färd med att ta bort värmeskölden för att kunna använda hålen på sidan under (som triumph verkar bjudit på för blinkersmontage). Men tyckte dämparen såg ut att sitta lite väl nära plasten på sidorna eftersom den är så bred så jag sket i det.

Min lösning var både lätt och billig, tog typ 1 timme och kostade cirka 200kr. Skicka ett PM om du vill kika på den. Finns vid Sveavägen.
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Var det dig jag såg köra mellan oss bilar i klaratunneln i måndags? Och igår mot brommaplan?

Inte omöjligt, om det var en svart Daytona med No Fear dekaler så var det garanterat jag. Är ledig imorgon o kommer vara i garaget fram till 16.30. Skickar ett pm till dig med mitt nummer.:tummenupp
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Daytonas sitthöjd

Hej hej.Undrar om någon vet hur sitthöjden är på 675.an?Många säger den är så hög?På youtube testkör en tjej hojen och hon är 170cm lång,hojen ser inte hög ut för henne kanske är just den hojen sänkt?Men är originalhöjden för hög för någon som är ca 173 cm lång?Tacksam för svar.
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Ja då börjar de dra ihop sig till massa bandagar o kraschkåpor är inhandlat men inga krasch puckar, tänkte göra de själv, men en liten fråga, vart ska man sätta dom??
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Hej hej.Undrar om någon vet hur sitthöjden är på 675.an?Många säger den är så hög?På youtube testkör en tjej hojen och hon är 170cm lång,hojen ser inte hög ut för henne kanske är just den hojen sänkt?Men är originalhöjden för hög för någon som är ca 173 cm lång?Tacksam för svar.

Hej!
Sadelhöjden på Daytonan är 835 mm, vill jag minnas. Det är högst i klassen men å andra sidan är hojen smal. Min fruga som är 170 cm, har inga problem
att hantera hojen.
Den känns ju jäkligt lätt också. Exempelvis leder man den i garaget med bara en hand på styrkronan.

173 cm, lär ju inte vara några som helst problem om man inte har taxben.
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Hallå

Hej.Tack för svaret.Har lovat en polare att provköra den då jag väl köpt den och han är just runt 172-173 så därför ville jag veta om höjden hade stor betydelse men tack för ditt svar det var jättebra.Är ruskigt sugen på att köpa en i år verkar som de flesta haft positiva erfarenheter av 675.an? så det lutar nog åt att köpa en nästa sommar.Är dock helt apatiskt retarded när det gäller att välja färg...vill ju gärna ha en som är snygg men som man inte tröttnar på så snabbt...står mellan rött eller svart..svårt bestämma men men..graphite var snygg med iof..men just nu står det mellan svart eller tornado red.
:D






Hej!
Sadelhöjden på Daytonan är 835 mm, vill jag minnas. Det är högst i klassen men å andra sidan är hojen smal. Min fruga som är 170 cm, har inga problem
att hantera hojen.
Den känns ju jäkligt lätt också. Exempelvis leder man den i garaget med bara en hand på styrkronan.

173 cm, lär ju inte vara några som helst problem om man inte har taxben.

snygga alla färger är ju en smaksak dom hade endast inne röd och svart på Johans så jag har inte hunnit kolla in de andra färgerna irl.Vet du om det kommer några förändringar med hojen till 2009?
 
Last edited:

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Tycker det skulle vara kul om man kunde mötas upp ett gäng Daytona piloter och dra en repa i Stockholm, någon som är intresserad?
 

Odräglig

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Finland, Turku
Hoj
Daytona 675
Hej hej.Undrar om någon vet hur sitthöjden är på 675.an?Många säger den är så hög?På youtube testkör en tjej hojen och hon är 170cm lång,hojen ser inte hög ut för henne kanske är just den hojen sänkt?Men är originalhöjden för hög för någon som är ca 173 cm lång?Tacksam för svar.

Nej 170cm räcker gott & väl för att köra daytonan, den är som sagt hög men smal.
Jag själv kan hantera den bra & är 160cm bara, nu har jag iofs sänkt den fram & bak en aning men det var inte tvunget.
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Ok.tycker du sänkningen har påverkat något vad gäller köregenskaper?Sänkte du den själv eller på verkstad?:D


Nej 170cm räcker gott & väl för att köra daytonan, den är som sagt hög men smal.
Jag själv kan hantera den bra & är 160cm bara, nu har jag iofs sänkt den fram & bak en aning men det var inte tvunget.
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Bra initiativ! Dock bara haft kortet i ett år så är det bulten/bogan i gp-tempo passar jag.

Tokkörning var inte riktigt min tanke, det gör jag hellre själv. Min tanke var mer att snacka lite skit, jämföra erfarenheter, ta en mjukglas, hänga lite med likasinnade. Helt enkelt ha ett mål o köra så alla hänger med.
Men det verkar bara bli du o jag:D
Har liggvecka från måndag så det är bara att höra av dig så kan vi ta en tur
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Tokkörning var inte riktigt min tanke, det gör jag hellre själv. Min tanke var mer att snacka lite skit, jämföra erfarenheter, ta en mjukglas, hänga lite med likasinnade. Helt enkelt ha ett mål o köra så alla hänger med.
Men det verkar bara bli du o jag:D
Har liggvecka från måndag så det är bara att höra av dig så kan vi ta en tur

Det vore ju kul, jag hänger gärna på.
Fast just denhär veckan funkar bara fredag för mig.
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Det var en bra ide...nästa sommar..då jag införskaffat en 675.a följer jag gärna med..med eller utan mjukglass=):tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top