Triumph Daytona 675-tråden!

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Ja, det blev lite plötsligt påkommet. Nästa gång får vi försöka avisera lite tidigare.

Att få ihop samtliga färger vore ju kul.

Jag åkte igenom strängnäs för nånn helg sedan, träffade en kille på en mack som sa att han kände två som körde daytona, han påpekade även på skoj att det kanske räckte med två i lilla strängnäs! hehe :) nånn ni känner?
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Jag åkte igenom strängnäs för nånn helg sedan, träffade en kille på en mack som sa att han kände två som körde daytona, han påpekade även på skoj att det kanske räckte med två i lilla strängnäs! hehe :) nånn ni känner?

Alla känner apan, apan känner ingen.

Förlorar kanske min vän imorgon:gråta

Hoppas den hamnar lite lokalt då.

Btw, När tänker Katrineholmarna bomba häröver då? :yoparty
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Ja och värre blir den, -09 händer det grejjer, har redan förklarat för säljaren att den första hoj som han kan sälja till kund är MIN:yoparty.

Jasså?

Ny design på övre delen av kåpan, "lowboy" avgassystem samt något liknande TOR mappen är väl den rådande gissningen?

Slirkoppling standard för att hänga med i trenden kanske?

Har väldigt svårt att tro att det skulle bli ny ram eller några större motorändringar. En facelift helt enkelt.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Jasså?

Ny design på övre delen av kåpan, "lowboy" avgassystem samt något liknande TOR mappen är väl den rådande gissningen?

Slirkoppling standard för att hänga med i trenden kanske?

Har väldigt svårt att tro att det skulle bli ny ram eller några större motorändringar. En facelift helt enkelt.

Ramen blir det nog ingen uppdat på, det mesta är som sagt design, tormap kan det inte vara tal om för hk ökningen är för stor.
infon jag fått pratar även om viktreducering, chassit om det nu går att göra bättre?, får väl sig en översyn.
Dom omnämner den som nya "Daytonan" så det är nog en ganska rejäl facelift, och det är vad som krävs för att jag ska byta för jag är inte direkt missnöjd med min grå.:tummenupp
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
Skulle köra hoj idag för första gången denna säsong och batteriet var helt dött. Har testat att ladda det och då lyser lamporna men startmotorn går inte.
Testade att starta hojen med startkablar + bil och då startade den men gick väldigt ryckigt så antar att den elektroniska insprutningen inte fick tillräckligt ström.
Jag antar att batteriet gått sönder under vintern. Hojen är drygt ett år. Finns det någon garanti tror ni? Om inte, ska man köpa något orginal batteri eller finns det någon bättre kopia?
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Köpte mig en Daytona 675 i dag.
Till min förvåning fanns det inget som helst förvaring på hojen inte äns låset får plats.
Hur gör ni har ni ett mini skivlås bredvid batteriett?
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Har nu äntligen fått arslet ur vagnen och byggt om baken och bytt ut blinkersrackarna på min hoj, ska försöka hinna fota o lägga ut lite bilder imorgon. Har dessutom bytt till ett 15 drev i fram, den blev mycket roligare av det:tummenupp Dessutom har jag ju dekaltrimm:va
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Så det här med att insprutning rycker är bara en enkel bortförklaring.

Hej Berggren. Anledningen till att 675:eek:rna rycker är i huvudsak att ECU går in i "closed loop" och styr mot AF 14.7 m h a den originalmonterade smalbandslambdan. Detta är ju inte fel, men nu verkar hojen behöva gå lite fetare (AF 13.5 - 14) för att uppträda ryckfritt.

Lösningen kräver tyvärr Tuneboy i nuläget - Wayne MacDonald har fixat en Jardinemapp där han helt enkelt eliminerar o2-sensorns inverkan på ECU. Jag har fetat min egen TBR-mapp i detta register och tycker att den fungerar riktigt bra nu. J Porta har kört med min mapp, och de som testat min hoj tycker den hanterar ryckigheten på ett bättre sätt.

Wayne har ju också gett sig på Str3:an. Han har publicerat en Arrow-mapp, men fick dessutom en riktigt duktig effektökning bara med en ny mapp till de originalmonterade dämparna...
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Gjorde du rätt i, hoppas du blir lika nöjd med den som jag varit:tummenupp

Det blir jag nog bara jag får vänja mig lite och återställa den normala sitthöjden.

Måste dock erkänna att jag var lack på mig själv hela vägen hem för att jag inte vände och åkte hem efter att du hade höjt det priset vi kom fram till på telefon.
Så gör man bara INTE
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
....Lösningen kräver tyvärr Tuneboy i nuläget - Wayne MacDonald har fixat en Jardinemapp där han helt enkelt eliminerar o2-sensorns inverkan på ECU. Jag har fetat min egen TBR-mapp i detta register och tycker att den fungerar riktigt bra nu. J Porta har kört med min mapp, ...


Får väl instämma i Roffes uttalande, har inte upplevt några större problem (...inga alls...) med "värstingmappen från norr".

Men det kräver som sagt en investering i Tuneboy och att vara snäll mot Roffe :D
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Får väl instämma i Roffes uttalande, har inte upplevt några större problem (...inga alls...) med "värstingmappen från norr".

Men det kräver som sagt en investering i Tuneboy och att vara snäll mot Roffe :D

Det är bara posörer som har problem med ryckighet. :7peta :arsele
En Daytona blir inte till en Harley hur man än gör.
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag har besluts ångest...

Hej alla triple fans.
Jag kör omkring med min 1050 triple och tycker att den hur kul som helst.
Saken är den att jag har blivit biten av att smiska på bana, Speedyn fungerar helt OK och det är mest att det är skit bakom styret som gör att det inte går fortare än det gör ( hänger med plast räsers gör jag ändå ). Nu funderar jag på att skaffa något så jag kan sitta i fosterställning när jag åker på bana,

Jag undrar om någon har erfarenhet mellan 1050 och 675 motorn? kommer jag att sakna lite vrid och annat..

Hur är det med delar till hojen, finns det krash kåpor och annat att skaffa enkelt och billigt?

Är det någon som har jämfört med en japps? R6, R1, GSX osv.?
Sista frågan vet jag att det finns bara triplar som är som balsam för själen, men jag undrar mer ur bansmiskar syn.

Tack å förlåt
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Hej alla triple fans.
Jag kör omkring med min 1050 triple och tycker att den hur kul som helst.
Saken är den att jag har blivit biten av att smiska på bana, Speedyn fungerar helt OK och det är mest att det är skit bakom styret som gör att det inte går fortare än det gör ( hänger med plast räsers gör jag ändå ). Nu funderar jag på att skaffa något så jag kan sitta i fosterställning när jag åker på bana,

Jag undrar om någon har erfarenhet mellan 1050 och 675 motorn? kommer jag att sakna lite vrid och annat..

Hur är det med delar till hojen, finns det krash kåpor och annat att skaffa enkelt och billigt?

Är det någon som har jämfört med en japps? R6, R1, GSX osv.?
Sista frågan vet jag att det finns bara triplar som är som balsam för själen, men jag undrar mer ur bansmiskar syn.

Tack å förlåt

Tjenare!
Fakta är ju att det är mindre vrid i 675an och om Du kommer sakna det eller inte kan nog bara du svara på. Dock tror jag inte du kommer bli missnöjd med Daytonan om du vill köra bana. Du kommer garanterat kunna brotta runt den på bana mycket lättare än Speedtriplen.
De finns ett kraschkåp-set på NGC-racing för 4000, gatmodell. http://www.ngc-racing.se/index.php?page=category&cat=94

I senaste Bike finns ett test mellan Daytonan, CBR600RR, R6 och GSXR600. Av dom reservdelar dom kollade så låg 675an överlägset bäst. Över 3000kr billigare än 2an. 675an låg på 13´768:- medans den dyraste låg på 25´071:- (GSXR). Enligt testresultatet så vann GSXR:en för den var bäst på att kombinera både bana och gata. Hur dom kom fram till det och vad de där journalisterna rökt på vet jag inte men dom är ju helt ute och snurrar anser jag :tungan

Den vann senaste Supertest också (3e året i rad dessutom!). :)
http://www.fastbikes.se/index.php?option=com_content&task=view&id=1058&Itemid=1

Att jämnföra den med literhojar vet jag inte om det är så lätt. Det tror jag beror på lite vad man gillar för typ av bankörning iom det är olika karaktärer på hojarna. Jag har dock aldrig kört någon literhoj så någon annan kanske kan svara på det.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top