Triumph Daytona 675-tråden!

Walden

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Vadstena
Hoj
Harley Davidson Street Bob 2008
Berggren och Perra72, mjo har allt sett era hojar.

Berggren: 95k är i mesta laget för mig just nu (sambon är hemma på mammaledighet). Du har pyntat ner en del i hojen så förstår att du vill ha dom pengarna.

Perra72: Din var sänkt, jag är 187 cm och vill inte ha en sänkt hoj. 675 lär vara "liten" till mig ändå. Det som är bra med den är att den är lite billigare än de flesta som finns ute till försäljning samt att den har en del godis.

Ska vi säga 75k? :tummenupp

MVH
/Johan aka Walle
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Perra72: Din var sänkt, jag är 187 cm och vill inte ha en sänkt hoj. 675 lär vara "liten" till mig ändå. Det som är bra med den är att den är lite billigare än de flesta som finns ute till försäljning samt att den har en del godis.

Går lätt att återställa till standard höjd, har orginal staget dom bytte ut kvar:tummenupp
Ligger rätt bra i pris tror jag dessvärre, med tanke på allt som köpts till:)
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Annars går det ju att köpa min också, nerdrevad en kugg fram och med Triumph slipon, svart och i nyskick för 95000:-
 

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Hypermotard 939 -17
Kraschpuckar att köpa vart? Gärna i närheten i gbg och vill inte kapa kåpor för att kunna sätta dit dom? Fanns ej på johans mc.
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Mjo, det kanske är så vad vet jag...hör av dig om du "ändrar" dig

Näst billigast på blocket, och dessutom med överlägset mest extra utrustning!!
Det fattar säkert någon vad sånt kostar snart, först till kvarn...
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Nån mer som har problem med ryckande vid på och avslag med gasen?Verkligen otrevligt i stadstrafik, och även på bana mitt i en kurva t.ex.
Jag kör med ett Youshimura halvsystem och är mappad för detta. Men ändå blir det ett ordentligt ryckande.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Nån mer som har problem med ryckande vid på och avslag med gasen?Verkligen otrevligt i stadstrafik, och även på bana mitt i en kurva t.ex.
Jag kör med ett Youshimura halvsystem och är mappad för detta. Men ändå blir det ett ordentligt ryckande.

Har samma problem! ny mapp och tbr! dessutom får den aningen för mycket soppa på låga, man blir kung på att slira koppling i stockholm innerstad! men uppe i varv perfekt med soppa! :D
 
Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Vad ska man göra åt problemet? Tycker det är väldigt tråkigt att det ska hålla på att rycka såhär.

tydligen ett 675 problem då samma saker just nu ventileras i street triple tråden här på forumet.. hjälper inte med annat avgas o mappning verkar det som..
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Vad ska man göra åt problemet? Tycker det är väldigt tråkigt att det ska hålla på att rycka såhär.
Jag tog upp det med en säljare som sa att så är det med insprutning, hans medicin var kopplingsslirande - min egen reaktion är välj förgasare :)
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Jag tog upp det med en säljare som sa att så är det med insprutning, hans medicin var kopplingsslirande - min egen reaktion är välj förgasare :)
Mina 3 senaste hojar har varit Aprilia RSV1000R-06, Kawasaki Z1000-06, Speed Triple-07. Samtliga med insprutning. Ingen av dessa hojar har ens varit i närheten av hur denna rycker. Så det här med att insprutning rycker är bara en enkel bortförklaring.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
tydligen ett 675 problem då samma saker just nu ventileras i street triple tråden här på forumet.. hjälper inte med annat avgas o mappning verkar det som..

Egen ihopknåpad mapp efter bänk borde funka! Det låter ju som man nyss tagit bågekortet när man dånar igenom stan med rödljusen på rad, och inte riktigt kan kontrollera kopplingen :näsblod
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Svenskt rekord?

Coppertail!!....var är bilderna från dagens rekordtillfälle :D

Gaah!!
Sorry, lite mer urblåst i huvudet än vanligt efter dagens bombrepa. :D

Eftersom strängnäsåkarna fick storfrämmande från Blekingekusten (J.porta) passade vi på att dra ihop en liten Daytonaträff i Strängnäs.

Har någon en bild med fler privatägda 675:eek:r i Sverige?
Ett snabbt axplock,,,

Tack till, HrHptm, qcludde, J.porta för deltagande samt jycken Zorro som skötte säkerheten kring arrangemanget.

edit: alla 3 årsmodellerna är representerade också
 

Bifogat

  • domkyrkaclose.jpg
    domkyrkaclose.jpg
    108.4 KB · Visningar: 107
  • babord.jpg
    babord.jpg
    135.1 KB · Visningar: 84
  • bbbogclose.jpg
    bbbogclose.jpg
    132.8 KB · Visningar: 128
  • rearview.jpg
    rearview.jpg
    147.7 KB · Visningar: 144
  • zorro2.jpg
    zorro2.jpg
    137.8 KB · Visningar: 93
Last edited:

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Gaah!!
Sorry, lite mer urblåst i huvudet än vanligt efter dagens bombrepa. :D

Eftersom strängnäsåkarna fick storfrämmande från Blekingekusten (J.porta) passade vi på att dra ihop en liten Daytonaträff i Strängnäs.

Har någon en bild med fler privatägda 675:eek:r i Sverige?
Ett snabbt axplock,,,

Tack till, HrHptm, qcludde, J.porta och Zorro som skötte säkerheten kring arrangemanget.

edit: alla 3 årsmodellerna är representerade också

Helt slut efter att ha upprätthållit säkerheten.
Ett vackert arrangemang och en eloge till dig Coppertail för det stilistiska.:klappar

@J.Porta: Kul att få träffa dig! Hör gärna av dig nästa gång du dra till bana. Jag hänger gärna med om jag kan........:yoparty
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Eftersom strängnäsåkarna fick storfrämmande från Blekingekusten (J.porta) passade vi på att dra ihop en liten Daytonaträff i Strängnäs.

Har någon en bild med fler privatägda 675:eek:r i Sverige?

edit: alla 3 årsmodellerna är representerade också

Daytonaträff:va Hade man vetat det hade man ju svängt över:)
Saknade lite guldgult inslag på bilderna, annars såg det ok ut!!!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top