Du har kollat kylarvatten-nivån eller? (där slutar mina kunskaper)
Håller med dära.
På min hoj (inte 675) så hade jag för mycket vatten i, vilket resultera till att den blev väldigt varm, väldigt snabbt, speciellt när man stog stilla.
Du har kollat kylarvatten-nivån eller? (där slutar mina kunskaper)
Vad kör ni kör ni m för däck på era skönheter? köpte ett set dunlop qualifire på dike-dagarna, någon som har erfarenhet av detta däck??
//Johan
Har ingen erfarenhet av de däcket du nämner.
Jag kör själv på supercorsadäck. Köper beg ifrån SST-klassen. Slitna på sidan men väl bevarade i mitten där jag sliter mest..
Var får man tag i det har samma problem sliten i mitten och mer eller mindre oanvänt på sidan???
]Prata med TriumphCenter om det där med oljan, fråga varför min inte drar någon, när alla andra verkar göra det!!
Dom sa att alla som kört in sina 675r rätt drar ingen olja direkt, skönt att man var så noga i början, det betalar sig alltså
Jag fick punka på mitt andra Supercorsa PRO när det var ganska nytt. Slängde i punkaspray och sedan gick det perfekt tills det var slutkört.
Vad kör ni kör ni m för däck på era skönheter? köpte ett set dunlop qualifire på dike-dagarna, någon som har erfarenhet av detta däck??
//Johan
//Johan
Var iväg i måndags så de borde höra av sig nästa vecka.Ring Du triumph och visa upp tanken. Det har funnits problem med lack på tankarna och någon här har också fått sin utbytt på garantin (klarlack som lossnat). Min -06 har bra utsida men man ser att den vita insidan repas lätt så jag håller alltid i pistolen medan jag tankar...
Grattis till en fin hoj förresten
såhär ser det utLust & ork att ta ett kort så man får se?
...såhär ser det ut
Håller med dära.
På min hoj (inte 675) så hade jag för mycket vatten i, vilket resultera till att den blev väldigt varm, väldigt snabbt, speciellt när man stog stilla.
Finns den nån som har haft problem med batterit på sin 675? Eller haft problem med att laddningen inte fungerar? På min dog batterit helt häromdan.han jag köpte min av hade inte laddat Eller(motionerat) batterit i vinter så de hade dragit ur sig men så hade han ladda upp de och då funka de igen men när jag kört i ett antal turer med cykeln i 1 och halv vecka så tvärdog batterit.. eller ja först så efter att jag kört och stängt av den och den stått i en halv timme så blinka bara motorlampan och den vägra å starta och man hörde inget från insprutningen heller som man gör när man vrider på tändningen så jag fick startat den med start kablar och då fick jag igång den.. Men den blödra lite och motorlampan lös plus att den visa att den gick 30 km/h fast den stod still. sen körde jag en bit och sen tvärdog den och va helt sten dö på ström.. Så nu har jag beställt nytt batteri men tänkte mest om n ån haft liknande problem så att de inte har nått med att cykeln överladdar batterit me för jag tänker mäta så fort jag får nytt batteri Mvh JOhan
Jag har ingen 675 men läst hela tråden pga att jag ev. köper en i dagarna.
Som jag förstått det är batteriet ett "svagt kort" på 675 och det är flera, tidigare i tråden, som skrivit om sina problem med just batteriet.
Köp nytt bara...
..eller bytes mot en R1-01 o framåt, eller nån annan rolig hoj.
Jag har ingen 675 men läst hela tråden pga att jag ev. köper en i dagarna.
Som Walle skriver.
Batteriet är känsligt, själv köpte jag ett nytt Tudor/Exide för 600 :- i våras.
Men det har hänt att laddningsregulatorer har pajat på 675r också.
Att mäta är nog en god ide´så du inte bränner det nya batteriet också.
Själva regulatorn hittar du precis framför bakstötdämparen.
Den har ändrats till utseendet på senare 08r.
Finns den nån som har haft problem med batterit på sin 675? Mvh JOhan
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |