Triumph Daytona 675-tråden!

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Däck?

Vad kör ni kör ni m för däck på era skönheter? köpte ett set dunlop qualifire på dike-dagarna, någon som har erfarenhet av detta däck??

//Johan:yoparty
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Vad kör ni kör ni m för däck på era skönheter? köpte ett set dunlop qualifire på dike-dagarna, någon som har erfarenhet av detta däck??

//Johan:yoparty

Har ingen erfarenhet av de däcket du nämner.
Jag kör själv på supercorsadäck. Köper beg ifrån SST-klassen. Slitna på sidan men väl bevarade i mitten där jag sliter mest.. :)
 

qcludde

qcludde
Gick med
4 Sep 2007
Ort
strängnäs
Hoj
Aprilia RSV4 rf 2016
Har ingen erfarenhet av de däcket du nämner.
Jag kör själv på supercorsadäck. Köper beg ifrån SST-klassen. Slitna på sidan men väl bevarade i mitten där jag sliter mest.. :)

Var får man tag i det har samma problem sliten i mitten och mer eller mindre oanvänt på sidan???
 

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
2006, Suzuki GSR
]Prata med TriumphCenter om det där med oljan, fråga varför min inte drar någon, när alla andra verkar göra det!!
Dom sa att alla som kört in sina 675:eek:r rätt drar ingen olja direkt, skönt att man var så noga i början, det betalar sig alltså:)[/QUOTE]

Har du kört in motorn enligt tips från denna websidan då?
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

HB
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Var får man tag i det har samma problem sliten i mitten och mer eller mindre oanvänt på sidan???

Jag köpte mina när jag var på Anderstorp. Kolla i köp&sälj-delen här på forumet annars. Brukar dyka upp efter tävlingshelgerna.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
]Prata med TriumphCenter om det där med oljan, fråga varför min inte drar någon, när alla andra verkar göra det!!
Dom sa att alla som kört in sina 675:eek:r rätt drar ingen olja direkt, skönt att man var så noga i början, det betalar sig alltså:)

Har du kört in motorn enligt tips från denna websidan då?
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

HB[/QUOTE]

Mycket intressant läsning! tackar! :yoparty Men hur appliceras det på "dra mycket olja/dra lite olja"?
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Jag fick punka på mitt andra Supercorsa PRO när det var ganska nytt. Slängde i punkaspray och sedan gick det perfekt tills det var slutkört.


Jag tryckte i punkaspray och körde en hel dag utan problem men sen tog jag däcket till jobbet där dom pluggade det, tur man jobbar på verkstad :)

Vad kör ni kör ni m för däck på era skönheter? köpte ett set dunlop qualifire på dike-dagarna, någon som har erfarenhet av detta däck??

//Johan:yoparty

När mina däck är slut tänker jag slänga på Pilot Power 2CT, grymt bra däck som jag kan rekommendera :yoparty
 
Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Vad kör ni kör ni m för däck på era skönheter? köpte ett set dunlop qualifire på dike-dagarna, någon som har erfarenhet av detta däck??

//Johan:yoparty

Har kört ett par st dragon supercorsa (ej gatdäcken) och Metzler M3. För nuvarande ett par Dragon supercorsa.
 

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
Ring Du triumph och visa upp tanken. Det har funnits problem med lack på tankarna och någon här har också fått sin utbytt på garantin (klarlack som lossnat). Min -06 har bra utsida men man ser att den vita insidan repas lätt så jag håller alltid i pistolen medan jag tankar...

Grattis till en fin hoj förresten:tummenupp
Var iväg i måndags så de borde höra av sig nästa vecka.
Tack, en svart hade man dock inte tackat nej till ;)

Lust & ork att ta ett kort så man får se?
såhär ser det ut
 

Bifogat

  • IMG_2634.jpg
    IMG_2634.jpg
    99.5 KB · Visningar: 80
  • IMG_2636.jpg
    IMG_2636.jpg
    102.3 KB · Visningar: 78

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...såhär ser det ut

För eländigt - klart Du ska ha en ny tank. Säg åt Din ÅF att jag köper den gamla för en billig peng:) .

Oljeförbrukning. Ett helvetenskapligt test med min hoj den 2:a maj bekräftar att när den får rejält med smisk under en dag på banan dricker den 3 "kryss" på stickan, vilket motsvarar 1-2 dl. Vid gatkörning tar den nästan inget alls, trots att vi generellt sett inte pratar touringtempo...

Konsencus av diskussionerna verkar ju vara att man ska kolla nivån med tätare intervall vid bankörning eller hård gatkörning. Detta gäller oavsett inkörningsmetod utan verkar helt enkelt vara knutet till motorkonstruktionen. Låter det förvånande? :)
 

Odräglig

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Finland, Turku
Hoj
Daytona 675
Håller med dära.

På min hoj (inte 675) så hade jag för mycket vatten i, vilket resultera till att den blev väldigt varm, väldigt snabbt, speciellt när man stog stilla.

Kan vara att det är lite för mycket vatten i helt klart.
Hade den i max innan & har tömt det något men får nog släppa ut ännu mera.
Tack för tipset!
 

Johan B

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Ort
Strömstad
Hoj
Triumph 675 daytona -07
Finns den nån som har haft problem med batterit på sin 675? Eller haft problem med att laddningen inte fungerar? På min dog batterit helt häromdan.han jag köpte min av hade inte laddat Eller(motionerat) batterit i vinter så de hade dragit ur sig men så hade han ladda upp de och då funka de igen men när jag kört i ett antal turer med cykeln i 1 och halv vecka så tvärdog batterit.. eller ja först så efter att jag kört och stängt av den och den stått i en halv timme så blinka bara motorlampan och den vägra å starta och man hörde inget från insprutningen heller som man gör när man vrider på tändningen så jag fick startat den med start kablar och då fick jag igång den.. Men den blödra lite och motorlampan lös plus att den visa att den gick 30 km/h fast den stod still. sen körde jag en bit och sen tvärdog den och va helt sten dö på ström.. Så nu har jag beställt nytt batteri men tänkte mest om n ån haft liknande problem så att de inte har nått med att cykeln överladdar batterit me för jag tänker mäta så fort jag får nytt batteri Mvh JOhan
 

Walden

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Vadstena
Hoj
Harley Davidson Street Bob 2008
Jag har ingen 675 men läst hela tråden pga att jag ev. köper en i dagarna.
Som jag förstått det är batteriet ett "svagt kort" på 675 och det är flera, tidigare i tråden, som skrivit om sina problem med just batteriet.

Köp nytt bara...
 
Last edited:

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Finns den nån som har haft problem med batterit på sin 675? Eller haft problem med att laddningen inte fungerar? På min dog batterit helt häromdan.han jag köpte min av hade inte laddat Eller(motionerat) batterit i vinter så de hade dragit ur sig men så hade han ladda upp de och då funka de igen men när jag kört i ett antal turer med cykeln i 1 och halv vecka så tvärdog batterit.. eller ja först så efter att jag kört och stängt av den och den stått i en halv timme så blinka bara motorlampan och den vägra å starta och man hörde inget från insprutningen heller som man gör när man vrider på tändningen så jag fick startat den med start kablar och då fick jag igång den.. Men den blödra lite och motorlampan lös plus att den visa att den gick 30 km/h fast den stod still. sen körde jag en bit och sen tvärdog den och va helt sten dö på ström.. Så nu har jag beställt nytt batteri men tänkte mest om n ån haft liknande problem så att de inte har nått med att cykeln överladdar batterit me för jag tänker mäta så fort jag får nytt batteri Mvh JOhan

Som Walle skriver.
Batteriet är känsligt, själv köpte jag ett nytt Tudor/Exide för 600 :- i våras.

Men det har hänt att laddningsregulatorer har pajat på 675:eek:r också.
Att mäta är nog en god ide´så du inte bränner det nya batteriet också.
Själva regulatorn hittar du precis framför bakstötdämparen.
Den har ändrats till utseendet på senare 08:eek:r.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Som Walle skriver.
Batteriet är känsligt, själv köpte jag ett nytt Tudor/Exide för 600 :- i våras.

Men det har hänt att laddningsregulatorer har pajat på 675:eek:r också.
Att mäta är nog en god ide´så du inte bränner det nya batteriet också.
Själva regulatorn hittar du precis framför bakstötdämparen.
Den har ändrats till utseendet på senare 08:eek:r.

stämmer, jag fick min generator utbytt på garanti! samma symptom, nyladdat batteri drar ur direkt, generatorn laddar mao inte! stendog mitt i korsningen fridhemsplan, fick bärga hem :gnissla
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top