Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Men pöjkar, pöjkar - Har sommarvärmen inneburit en testosteronchock eller har farbror blå bonus för nitandet av svarta 675:eek:r:pannkyss ?

Jag lider med Er - hur många månaders cykeltur förväntar Ni er?

Lycka till i alla fall:tummenupp

Fan också, blev av med körkortet igår:mad:
Så nu är min pärla till salu, Livet är en fest men just nu är jag inte bjuden...:gnissla

Blev av med mitt ikväll, high-five.. Min är också till salu, nån som är intresserad så pm.a.
 

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Hypermotard 939 -17
Haha, nja månader blir dt nog inte, blir ju av med kortet helt pga prövotid. Säljer hojjen och får åka buss ett bra tag framöver.. Tråkigt som fan.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ajaj! Förstår att Du haft muntrare nätter i Ditt liv än denna då:död . Å andra sidan talar vi ju ändå inte om en olycka med svåra skador eller ännu värre. Fast jag förstår att Du inte ser det på det sättet just nu...

Du har ju inte haft särskilt mycket tur under hojperioden - först fjolårsstrulet och nu detta.

Som en stor tänkare sa: "-Det är bara att bryta ihop och komma igen!". Och det kommer ju faktiskt att finnas hojar den dagen Du har kortet igen.

Lycka till med försäljningen och hoppas att Du kommer igen när "karantänen" är slut!

Haha, nja månader blir dt nog inte, blir ju av med kortet helt pga prövotid. Säljer hojjen och får åka buss ett bra tag framöver.. Tråkigt som fan.
 

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
Nån härifrån som var på barkarby igår? snackade lite med en schysst daytonaägare. räknade till 4st totalt.

En märklig grej, gummit på gashandtaget släppte från rullen, antagligen pga värmen. sen tog jag en paus och då limmade det tillbaka sig.. nån som varit med om detta? :va
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
mystiskt!

Efter 1000milsservice och ommappning drar motorn mindre sås! jag kör som vanligt! det skiljer ca 4 mil längre nu mot förut! :va
 

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Södra Norrhult
Hoj
Yamaha Aerox 100
Hej!

Det nämns att Daytonan skall uppdateras lite mer övergripande till -09, men kan någon insatt ge lite info vad som har uppdaterats på modellen de senaste åren (i synnerhet mellan -07 och -08) när det gäller chassi, motor, insprutning osv. Börjar bli lite nyfiken på en trepip:tungan

Tacksam för svar!
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Hej!

Det nämns att Daytonan skall uppdateras lite mer övergripande till -09, men kan någon insatt ge lite info vad som har uppdaterats på modellen de senaste åren (i synnerhet mellan -07 och -08) när det gäller chassi, motor, insprutning osv. Börjar bli lite nyfiken på en trepip:tungan

Tacksam för svar!

Mellan 06-08 nada tekniskt, enbart dekaler och någon ny färg.
 

rials

Racing Is A LifeStyle
Gick med
19 Apr 2004
Ort
älvsjö
Hoj
triumph daytona 675( grå)
Nån härifrån som var på barkarby igår? snackade lite med en schysst daytonaägare. räknade till 4st totalt.

En märklig grej, gummit på gashandtaget släppte från rullen, antagligen pga värmen. sen tog jag en paus och då limmade det tillbaka sig.. nån som varit med om detta? :va

japp jag var okså där med min gråa:yoparty blev dock bara race,
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Haha, nja månader blir dt nog inte, blir ju av med kortet helt pga prövotid. Säljer hojjen och får åka buss ett bra tag framöver.. Tråkigt som fan.

Trist start på sommaren, ni får ta nya tag och ladda om när kortet är åter i plonkan.

Trodde själv det var dax när det blinkade blått en meter bakom mig i ytter filen på motorväg, tänkte -ska dom stoppa mig här!!!, men dom vill bara om, , det fanns tydligen (tur för mig) större bovar att jaga.
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
tjosan, hur är era tändningslås när ni ska låsa styrlåset måste ni trycka ner nyckeln eller det är bara till att vrida?
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
tjosan, hur är era tändningslås när ni ska låsa styrlåset måste ni trycka ner nyckeln eller det är bara till att vrida?

Rent spontant svarar jag: -det är bara att vrida....:)

Vad blev det för färg och årsmodell på åket då?
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
står i boken att man måste trycka ner, blev bara lite paff när man inte behövde det =)

röd -08a
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
tack tack, sitter redan på det forumet o skummar runt :)

förresten någon mer än min hoj som låter lite som en skrivare en stund efter man har stängs av den?
 
Last edited:

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
tack tack, sitter redan på det forumet o skummar runt :)

förresten någon mer än min hoj som låter lite som en skrivare en stund efter man har stängs av den?

jo min gör de oxå, o har funderat på vad de är för någe! vore bra m ett svar!
fungerar även på att mappa lr pc3a min men vet inte vad ja ska göra!
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
tack tack, sitter redan på det forumet o skummar runt :)

förresten någon mer än min hoj som låter lite som en skrivare en stund efter man har stängs av den?

Fullt normalt, kan inte förklara exakt just nu. Men det är värre ifall den inte låter :D
 

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
Stod o tanka på shell häromdagen och då väcktes tanken om 99 oktan ger mer effekt? Minns i teknikens värld där de testa 99 mot 98 oktan och bmw 130 fick då 7hk till i rototest med v-power. Besitter daytonans ECU samma förmåga att justera förtändningen för att utnyttja högre oktantal? Roffe vad säger du?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Sorry, Viggo men så smart ECU har vi inte. Dessutom skulle eventuellt lediga kb hellre läggas på antispinn:) .

Kort variant: Kör på 95 oktan - inga vinster på att gå upp.

Lång dito: Högre oktantal ger en annan förbränningshastighet och kan användas för att öka förtändningen men ändå undvika spikningar i motorn (detonationer). Jag var ju på bänk för en vecka sedan och testade då att manipulera tändkurvan. Jag hade 98 oktan i tanken (för att undvika spikningar och för att läsa korrekt AFR då 95 oktan innehåller lite metanol). Standardmapparna använder 32-34 graders förtändning vid fullgas och höga RPM. Vi provade upp till 40 grader utan spikningar men fick bäst effekt vid ca 36 grader. Med denna förtändning fungerar 95 oktan alldeles utmärkt.

Bike gjorde väl ett bänktest ifjol med en FJR som bekräftade att V-power tyvärr inte gav någon effektmässig fördel?

Så jag kan inte se någon egentlig fördel med högre oktantal i nuläget. Tyvärr. Vad jag kan förstå skulle detta gälla även om ECU kunde justera tändkurvan. Det är helt enkelt inte risken för spikning som begränsar optimal tändpunkt med denna motorkonfiguration. Med högre kompression eller överladdning skulle kanske läget kunna vara ett annat...

... Besitter daytonans ECU samma förmåga att justera förtändningen för att utnyttja högre oktantal? Roffe vad säger du?
 

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
Sorry, Viggo men så smart ECU har vi inte. Dessutom skulle eventuellt lediga kb hellre läggas på antispinn:) .

Kort variant: Kör på 95 oktan - inga vinster på att gå upp.

Lång dito: Högre oktantal ger en annan förbränningshastighet och kan användas för att öka förtändningen men ändå undvika spikningar i motorn (detonationer). Jag var ju på bänk för en vecka sedan och testade då att manipulera tändkurvan. Jag hade 98 oktan i tanken (för att undvika spikningar och för att läsa korrekt AFR då 95 oktan innehåller lite metanol). Standardmapparna använder 32-34 graders förtändning vid fullgas och höga RPM. Vi provade upp till 40 grader utan spikningar men fick bäst effekt vid ca 36 grader. Med denna förtändning fungerar 95 oktan alldeles utmärkt.

Bike gjorde väl ett bänktest ifjol med en FJR som bekräftade att V-power tyvärr inte gav någon effektmässig fördel?

Så jag kan inte se någon egentlig fördel med högre oktantal i nuläget. Tyvärr. Vad jag kan förstå skulle detta gälla även om ECU kunde justera tändkurvan. Det är helt enkelt inte risken för spikning som begränsar optimal tändpunkt med denna motorkonfiguration. Med högre kompression eller överladdning skulle kanske läget kunna vara ett annat...
Tackar för den infon :tummenupp lika bra det med dessa rövarpriser ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top