Triumph Daytona 675-tråden!

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
Bromsbelägg fram

Varit på Kinnekulle idag och kört många goa varv. Hojen har gått ca 1700 mil nu och bromsbeläggen fram är helt slut.
Bromsbelägg är ju svindyra på Johans MC, 795:- per par!
Kollat på T3-racing och Jack Lilley och där är det billigare.
Någon som köpt bromsbelägg fram och kan rekommendera ett ställe med bra pris?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
EDIT - Om någon letar Pazzos, en engelsk kille som jobbar i Sverige har två par och vill sälja det ena. Länk till tråd såväl som e-bay finns här: http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=20909 . Äntligen en liten fördel för oss svenskar vad gäller fraktkostnad:)

Varit på Kinnekulle idag och kört många goa varv. Hojen har gått ca 1700 mil nu och bromsbeläggen fram är helt slut.
Bromsbelägg är ju svindyra på Johans MC, 795:- per par!
Kollat på T3-racing och Jack Lilley och där är det billigare.
Någon som köpt bromsbelägg fram och kan rekommendera ett ställe med bra pris?

Mina OEM höll 1 200 mil:näsblod . Jag vet att Grevens har "pirat", själv beställde jag Carbone Lorraine SBK3 (street-varianten) från USA för mindre än halva priset Du nämner för bägge skivorna (96 $ exklusive moms från www.sportbiketrackgear.com )... Jag är nöjd än så länge - få se vad jag tycker efter Virtasalmi.

Originalbeläggen är BRA, enligt dom som nöter mycket bana. Men kanske inte sååå bra att man betalar över 1 500:- för dom?
 
Last edited:

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Vill HA!:tummenupp
Vad har han för "Nick" på tråden?
/ Äldre än Roffe:yoparty

Tjööp nu, är ju likadana som jag har, och de har du ju sett live hur fantastiskt snygga och funktionella de är :D

Edit: kan ju bli billigt....kanske skall köpa dem och ha i reserv...
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vill HA!:tummenupp
Vad har han för "Nick" på tråden?
/ Äldre än Roffe:yoparty

ÄNTLIGEN (gällande åldern):D .

Allstations - jag vet att han är reggad på denna site också, men inte nick. PM:a, ge ett bud och hänvisa till Din aktningsvärda ålder vetja:tummenupp

EDIT2 - Allstations har faktiskt publicerat en video på tuben/675.net från en bandag på en icke obekant bana i syd. Sök och Du ska finna...

EDIT - OSF Porta, hejda Dig nu, Du ska ha råd att ta Dig till Kemora och visa Din nya däckkrängarutrustning. Flera gånger, för jag är tröglärd...:tungan
 
Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Varit på Kinnekulle idag och kört många goa varv. Hojen har gått ca 1700 mil nu och bromsbeläggen fram är helt slut.
Bromsbelägg är ju svindyra på Johans MC, 795:- per par!
Kollat på T3-racing och Jack Lilley och där är det billigare.
Någon som köpt bromsbelägg fram och kan rekommendera ett ställe med bra pris?

Köpte EBC HH belägg här Klicka här..kostar just nu 65,90 dollars för en komplett uppsättning. Kört med dem på A-torp i motionstempo och för en glad amatör så var bromsverkan jämn under dagen utan att mattas. Passa på och shoppa något annat under tiden till hojen med.:D
 
Last edited:

berkasson

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Daytona 675
Hej, Är de nån annan som har problemet med att hojen trycker ur sig vatten. Min hoj har börjat trycker ur sig vatten, kan för stå om de skulle göra de om man står i långa bilköer ett längre tag och de är 25 grader ute men som idag när de är 14 grader och man inte har stått stilla en sekund... Blir väl att ringa verkstaden imorgon..
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
ÄNTLIGEN (gällande åldern):D .

Allstations - jag vet att han är reggad på denna site också, men inte nick. PM:a, ge ett bud och hänvisa till Din aktningsvärda ålder vetja:tummenupp

Om Allstations är vem jag tror det är så är han en riktigt schysst kille :)
Körde några bandagar med honom förra året, erbjöd sig till och med att låna ut sin hoj för test på Knutstorp :tummenupp
 

Joja

Scienta est potentia.
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
Daytona 675
Varit på Kinnekulle idag och kört många goa varv. Hojen har gått ca 1700 mil nu och bromsbeläggen fram är helt slut.
Bromsbelägg är ju svindyra på Johans MC, 795:- per par!
Kollat på T3-racing och Jack Lilley och där är det billigare.
Någon som köpt bromsbelägg fram och kan rekommendera ett ställe med bra pris?

Kan rekommendera Gold Fren. Dom är billiga också, kommer inte ihåg vad dom kostade men det var max 7-800 kr för båda på Br. hörberg.
Klarar bankörning hur bra som helst.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Kom till Kemora (ta Porta med Dig) - Du vann just en provtur med min Daytona:tummenupp . Klipp från Sturup - länk http://www.triumph675.net/forum/showpost.php?p=234866&postcount=26.

Om Allstations är vem jag tror det är så är han en riktigt schysst kille :)
Körde några bandagar med honom förra året, erbjöd sig till och med att låna ut sin hoj för test på Knutstorp :tummenupp

Säker på att det kommer från överfyllnadsslangen? Hur många streck på tempmätaren? Två saker angående kylvätskan:

1 - Finns ett "knä" avplast som brukar gå sönder.

2 - Den trycker vätska om Du har den nära övre nivån. På min stabiliserar den sig någonstans i mitten. Lite lagom sådär:)

Hej, Är de nån annan som har problemet med att hojen trycker ur sig vatten. Min hoj har börjat trycker ur sig vatten, kan för stå om de skulle göra de om man står i långa bilköer ett längre tag och de är 25 grader ute men som idag när de är 14 grader och man inte har stått stilla en sekund... Blir väl att ringa verkstaden imorgon..
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Tjööp nu, är ju likadana som jag har, och de har du ju sett live hur fantastiskt snygga och funktionella de är :D

Edit: kan ju bli billigt....kanske skall köpa dem och ha i reserv...

Vet att jag behöver dem. Jag använder ju bara två fingrar till både broms o koppling. Vill ju inte hamna i sitsen att behöva jaga ett nytt bromshandtag efter en bandag i fall man klotar:näsblod
Superbra fil du la upp från Anderstorp. Vad var det för penncam du hade sa du?:confused:
 

Joja

Scienta est potentia.
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
Daytona 675
Om Allstations är vem jag tror det är så är han en riktigt schysst kille :)
Körde några bandagar med honom förra året, erbjöd sig till och med att låna ut sin hoj för test på Knutstorp :tummenupp

Allstations är den du tror. Finns inte så många britter som kör en så fin hoj som min på Sturup. ;)
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Kommer inte ihåg fall jag postat den innan, men jag gillar faktiskt designen på den...:)

http://www.ukemergency.co.uk/police/police27.htm

dscd0512.jpg
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Se där så snabbt Du blev en legend i denna tråden:D . Och nu kan Du ju inte annat än kränga dina Pazzos till en köpsugen svensk, eller?

Allstations är den du tror. Finns inte så många britter som kör en så fin hoj som min på Sturup. ;)

Förresten, nu håller Ni på vara så pass många som är sugna på Kemora att jag snart ordnar en gruppresa inklusive Sauna med ris, tango och bäverhojt. Inte nödvändigtvis i den ordningen.:D

Porta - seriöst? Kör dom med den? Jaja, det skulle nog ta ned tempot på vissa Bultar om den typen av polishoj syntes på regelbunden patrull...:näsblod
 
Last edited:

Joja

Scienta est potentia.
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
Daytona 675
Se där så snabbt Du blev en legend i denna tråden:D . Och nu kan Du ju inte annat än kränga dina Pazzos till en köpsugen svensk, eller?

Det är inte jag som kränger utan Allstations.
Menade att det brukar bara vara 2 snabba grå 675:eek:r på sturup, min och Allstations. ;)
Han, jag och xyx har avverkat ett par varv på sturup tillsammans.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
OK - Allstations nämnde på "andra" siten att han brukade kolla denna tråd också, men också att hans svenska var i klass med min finska - alltså med klar potential för förbättring...:gnissla Så jag fick det inte riktigt att stämma med tanke på språket alltså.

By Bad!
:)
Det är inte jag som kränger utan Allstations.
Menade att det brukar bara vara 2 snabba grå 675:eek:r på sturup, min och Allstations. ;)
Han, jag och xyx har avverkat ett par varv på sturup tillsammans.
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Olja?

Ja då var de dax för banpremiär på tors på åsen o tredagars på gotland nästa vecka men ska klämma in ett olje byte emellan tänkte ja, men vilken olja ska ja ta o hälle i?? o hur mycke??

//Johan:yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top