Triumph Daytona 675-tråden!

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Lyckades klippa en mås idag.Högersidan på främre hjulkåpan fick sig en liten kyss så en bit plast försvann. Är det någon fara att köra med den biten borta? Något mer man bör kolla?
Bromsarna tappade verkan men återkomm snart, berodde troligen på blod på skivan. Något speciellt man bör kolla på gaffeln?

Skall ordna ett par bilder. Strax ned för och tvätta väck blodet.

Edit:
Lade till bilder.

Bifogat

• IMG_3390.JPG
    IMG_3390.JPG
    144.3 KB · Visningar: 91
  • IMG_3400.JPG
    IMG_3400.JPG
    108.5 KB · Visningar: 102
Last edited:

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
finns det någon risk att kåpan kan trilla av så ska du nog inte köra med den, tror det är rätt lugnt annars,

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
finns det någon risk att kåpan kan trilla av så ska du nog inte köra med den, tror det är rätt lugnt annars,

Skärmen sitter som den skall kändes det som. Det jag tänkte på var om den hade någon skyddande funktion för nederdelen på gaffeln.

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
nja tror det är lugnt, värsta som kan hända är väl ett skott på benet som i sin tur sliter på packboxen om skottet är tillräckligt högt upp och slår upp en pigg eller liknande, hade det på min gamla cbr men klara mig utan några större problem

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
nja tror det är lugnt, värsta som kan hända är väl ett skott på benet som i sin tur sliter på packboxen om skottet är tillräckligt högt upp och slår upp en pigg eller liknande, hade det på min gamla cbr men klara mig utan några större problem

Okey, tack för hjälpen (och snabba svar).
Haft lite drömar om att kolfiber-kita den. Jag ser detta som ett tecken ifrån Gud att det är hans vilja. :)
Får vänta tills hösten innan jag har pengar att beställa skärmen så hoppas inget hinner hända. :)

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Lyckades klippa en mås idag.Högersidan på främre hjulkåpan fick sig en liten kyss så en bit plast försvann. Är det någon fara att köra med den biten borta? Något mer man bör kolla?
Bromsarna tappade verkan men återkomm snart, berodde troligen på blod på skivan. Något speciellt man bör kolla på gaffeln?

Skall ordna ett par bilder. Strax ned för och tvätta väck blodet.

Edit:
Lade till bilder.

Ähhh, dit med lite silvertejp över så att det inte spricker upp mer. Har kört så med min i två år...:tungan

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Okey, tack för hjälpen (och snabba svar).
Haft lite drömar om att kolfiber-kita den. Jag ser detta som ett tecken ifrån Gud att det är hans vilja. :)
Får vänta tills hösten innan jag har pengar att beställa skärmen så hoppas inget hinner hända. :)

Kan varm rekomendera kolfiberskärmen, har den själv, grym finish och lär palla med en fågel bättre en orginalplasten.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Högersidan på främre hjulkåpan fick sig en liten kyss så en bit plast försvann...

Skulle Du behöva något snabbt och billigt så har jag faktiskt en reservskärm till mina kraschisar (vit gel-coat, 2:a-sortering men enkelt att spackla till) som jag beställde utifall att...

Men lack kan ju kosta och kolfiber är ju inte fel:)

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Skulle Du behöva något snabbt och billigt så har jag faktiskt en reservskärm till mina kraschisar (vit gel-coat, 2:a-sortering men enkelt att spackla till) som jag beställde utifall att...

Men lack kan ju kosta och kolfiber är ju inte fel:)

Har hittat på NGC-racing en framskärm för 400kr, krash. Om det blir något temporärt blir det nog en sån. Tack för erbjudandet iaf. :)

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
EDIT - Om någon letar Pazzos, en engelsk kille som jobbar i Sverige har två par och vill sälja det ena. Länk till tråd såväl som e-bay finns här: http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=20909 . Äntligen en liten fördel för oss svenskar vad gäller fraktkostnad:)

ni kan va lugna, jag drog hem dom :) ska ner o sätta på dom nu får fixar lite bilder när dom sitter på, snubben som sålde dom va kanon trevlig :tummenupp

edit. bilder (tog ca 20 min och byta)

Bifogat

• IMG_0537[1].jpg
    IMG_0537[1].jpg
    94.3 KB · Visningar: 84
  • IMG_0534[1].jpg
    IMG_0534[1].jpg
    113.6 KB · Visningar: 82
Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...