Triumph Daytona 675-tråden!

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
CB1000RA -09
Puttra på 6:an?? Glöm de, vi ska bomba bulten direkt :tummenupp

Ska hämta min Gråa idag. Vädret ser lovande ut. Tänkte puttra runt på 6an för att köra in bågen ordentligt, men efter vad jag läste ovan skiter jag nog i det ;)

....förresten, nån som vet nått bra serviceställe som är prisvärt?

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
Bytte däck idag, fick faktiskt ut 700 mil på mitt första originalmonterade Supercorsa Pro, men så var korden synlig också..
Valde Supercorsa Pro igen, men det är tydligen ännu mjukare än det originalmonterade.
Från fabrik sitter ett special Supercorsa Pro som inte säljs i annars.
Det finns däremot att köpa Supercorsa Pro, Supercorsa Pro SC1, Supercorsa Pro SC2, Supercorsa Pro SC3.
Det första är hårdast (dock mjukare än originalmonterat) sedan blir de mjukare och mjukare.

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
Bytte däck idag, fick faktiskt ut 700 mil på mitt första originalmonterade Supercorsa Pro, men så var korden synlig också..
Valde Supercorsa Pro igen, men det är tydligen ännu mjukare än det originalmonterade.
Det finns däremot att köpa Supercorsa Pro, Supercorsa Pro SC1, Supercorsa Pro SC2, Supercorsa Pro SC3.
Det första är hårdast (dock mjukare än originalmonterat) sedan blir de mjukare och mjukare.

Hmm, special från fabrik låter ju konstigt.
Själv fick jag smälla på ett SC2 i höstas när det skulle åkas lite bana, överjävligt fäste trots kallt väder med tidvis regn. Dock så tål det förmodligen inte lika många uppvärmningscykler som ett gatdäck, lär bli halt när det blir gammalt m,a,o.

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Inkörning...
Ja det är lustigt. Och många åsikter. Men varför tror ni att fabriken tar sig tid och besvär med att tillverka och klistra inkörnings-dekaler på tanken?

Det är ju jävla jobbigt att följa inkörningsdakalen till punkt ock pricka. max 3000 varv upp till xxx km, max 4000 varv upp til xxxx km, osv..... Sätter dom dit inkörningsdekalen bara för att jävlas med sina nya kunder?

Naturligtvis är alla motorer testkörda innan montering i ram. Och där kan man klara den första kritiska inkörningstimmen eller så. Det undviker så dom största problemen. Men man har knappast tid til resten av alla inkörninsgtimmar för att komponenterna rigtigt ska sätta sig och samarbeta optimalt. Några säger att det inte behövs längre. Kanske det, vem vet. Men varför envisas fabriken med att klistra dit inkörningsdekaler?

Jag vet säljare som tar bort inkörningsdekaler "för att det inte behövs". Det är deras egen uppfatttning. Nästan alla bilsäljare gör likadant. Det verkar ju som om bilen/MCn har högre kvalitet när inkörning "inte behövs". Inkörning är gammaldags. Säljarna av bilar/MC vet att kunden sällan behåller sin nya bil/MC mer än 2-3 år ändå. Blir sällan problem på den tiden, och om verkstan får något att göra så är det ju bra. Men jag är kanske för cynisk?

Istället för att gissa och tro på rykten, så kunde man maila fabriken (inte säljaren) och fråga om inkörning.

Jag tar inga chanser med nyinköpt leksak, bil eller MC. Och undrar fortfarande varför fabriken envisas med att klistra dit inkörningsdekaler?

Det är nog för att fabrikören ska ha både livrem och hängslen.

Jag köpte en ny vardagsbil för ett litet tag sedan, made in USA, en Jeep Wrangler där kan du snacka varnings dekaler, förvånande att det inte står att man kan få ont i arslet vid långkörning.

Var har du fått upg om att orginal däcket enbart sitter från fabrik, har svårt att tro att däckfabrikanten inte kör samma gummiblandning i eftermarknads däcken en i de som sitter från fabrik.

Last edited:

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
Det är nog för att fabrikören ska ha både livrem och hängslen.

Jag köpte en ny vardagsbil för ett litet tag sedan, made in USA, en Jeep Wrangler där kan du snacka varnings dekaler, förvånande att det inte står att man kan få ont i arslet vid långkörning.

Var har du fått upg om att orginal däcket enbart sitter från fabrik, har svårt att tro att däckfabrikanten inte kör samma gummiblandning i eftermarknads däcken en i de som sitter från fabrik.

Det var Johans MC som berättade det när jag bytte däcket. De hade snackat med leverantören sa de.

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Läste nya Bike,har ni tagit bort insatsen i era slipon?
Hur gör man? Vad blir skillnaden tro:va

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Läste nya Bike,har ni tagit bort insatsen i era slipon?
Hur gör man? Vad blir skillnaden tro:va

Vad skriver dom då? Menar dom dämpullen eller eventuell ljudfälla? Jag behåller i a f ljudmuffen i mitt TBR - om än jag i ärlighetens namn inte hör någon större skillnad med eller utan den monterad...

Däremot är mitt TBR rätt öppet (ligger nog nära ett Jardine), och mina AF-värden indikerar att Triumphs TOR-mapp (och den modifierade som kallas "Madas" för Er med Tuneboy) är väl så magra för detta system. Jag kommer nog att landa på + 5 till 10% soppa i vissa register innan allt är färdigt, och upplever faktiskt en märkbar skillnad i de få provkörningar jag hunnit med!

Det kan vara något att tänka på innan man öppnar upp andningsvägarna allt för häftigt...

Edit: om någon av Er har för mycket tid och (liksom jag) finner ett obscent nöje i att kunna mappa, logga och diagnostisera hojen själv så pågår ett gruppköp just nu på 675.net... Onekligen intressantare än en PCIII!

http://www.triumph675.net/phpBB2/viewtopic.php?t=8985&start=45&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Ha de!

Last edited:

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Några bilder på min hoj med Jardine på.
Det var väldigt bra passform på alla grejerna :tummenupp

Och ja, det låter ljuvligt :drool

Nu när den ska in på 100-mil service så skall den mappas om.

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    93.6 KB · Visningar: 212
  • 2.JPG
    2.JPG
    93.1 KB · Visningar: 142
  • 3.JPG
    3.JPG
    89.1 KB · Visningar: 178

JAJ

Carpathian Forest!!!
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Tänkte passa på att säga att min Daytona 675 ska hämtas ut på onsdag. En sprillans ny 07:a, Scorched Yellow. :)

Blir att gasa runt o klara hundramilen innan den heta sommaren kommer så man kommer ut i landet o kunna gasa på. :näsblod

cog

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Daytona 675 -07a
Nån som vet vart man kan få tag på en snygg diskret skylthållare? Har ingen lust att borra hål i plåten.

Min gråa ska in på första servicen på fredag. Sen kan jag äntligen sträcka ut. Ska bli skönt att få växla ner och prova varvstoppet :)

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Tänkte passa på att säga att min Daytona 675 ska hämtas ut på onsdag. En sprillans ny 07:a, Scorched Yellow. :)

Blir att gasa runt o klara hundramilen innan den heta sommaren kommer så man kommer ut i landet o kunna gasa på. :näsblod

Grattis till en rolig hoj :tummenupp fast du skulle köpt en svart, de är snabbast :arsele

JAJ

Carpathian Forest!!!
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Grattis till en rolig hoj :tummenupp fast du skulle köpt en svart, de är snabbast :arsele

Svart var tyvärr slut. Verkar vara en glödande raket, då den vart slutsåld. Men jag hade spanat in den gula trajan sedan förra året, även om den inte går lika snabbt som den svarta. :D

cog

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Daytona 675 -07a
Funtar på att investera i lite kolfibergodis till min lilla gråa. Finns det nån därute som redan investerat? Skulle vara kul å se lite bilder.

För övrigt blev det 34 mil i söndags. Åket väg 273 och 288 från Upplandsväsby till Öregrund. Grym väg!!!! Kan verkligen rekommenderas. Sista biten på 273 innan man kom ut på 288 var helt guld!!!! Länge sen jag hade så kul :)

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...investera i lite kolfibergodis till min lilla gråa. Finns det nån därute som redan investerat? Skulle vara kul å se lite bilder..

StephanD har gått "all in" vad gäller kolfiber - kolla hans garage. Sj har jag paneler, kedjeskydd och hugger i CF - men idag snöade det, så bilderna får nog vänta några dagar ytterligare:näsblod ...

Ha de!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Funtar på att investera i lite kolfibergodis till min lilla gråa. Finns det nån därute som redan investerat? Skulle vara kul å se lite bilder.

För övrigt blev det 34 mil i söndags. Åket väg 273 och 288 från Upplandsväsby till Öregrund. Grym väg!!!! Kan verkligen rekommenderas. Sista biten på 273 innan man kom ut på 288 var helt guld!!!! Länge sen jag hade så kul :)

Som "roffe_s"skriver så har jag hängt på alla orginal carbondelar, man ser verkligen att det är äkta kolfiber, har detaljbilder om du är intresserad.

Svart var tyvärr slut. Verkar vara en glödande raket, då den vart slutsåld. Men jag hade spanat in den gula trajan sedan förra året, även om den inte går lika snabbt som den svarta. :D

Se det såhär, svart är snyggast i butiken= sant, dock har svarta hojar en förmåga att se solkiga ut efter ett tag.

Last edited:

MegaRaid

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2004
Hoj
Triumph Daytona 675
Effektpaket steg 1

Hej!

Jag har köpt en fin gul 675a som jag ska hämta den 4 Maj hos Johans MC. Säljaren tyckte att jag absolut skulle ta "Effektpaket steg 1".

Klickar man på diagrammet på deras hemsida så kan man se att man får en sådär 315 hkr vilket verkar rimligt. (Lite taskig upplösning på diagrammet).

Hmmm!

Någon som har det?
Bra, dåligt, låter massor, ger det något eller kastar man pengarna sjön, finns det bättre alternativ eller är den helt enkelt bra som den är????

Berätta gärna!!!!!!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...