roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
...Någon som har det?
Bra, dåligt, låter massor, ger det något eller kastar man pengarna sjön, finns det bättre alternativ eller är den helt enkelt bra som den är????
Berätta gärna!!!!!!
Effektpaketet är ju TOR-ljuddämpare plus Triumphs egen TOR-mapp. Det är ett enkelt sätt att få några hk till, men är Du intresserad av motorer + effekt finns det mycket annat trevligt för de pengarna som definitivt ger mer hk/kr.
Jag kör en väldigt öppen dämpare - TwoBrothers M2 - och standard luftfilter (liknande dämpare kan vara Jardine eller GPR). Sedan har jag Tuneboy ECU-programvara, vilket ger både diagnos- och servicemöjligheterna från ÅF:s dator, möjlighet att korrigera ECU:n (bl.a. mätarens felvisning, intake flap, EXUP) och att logga hojen under drift samt utveckla och lägga i Triumphs och egna mappar (bränsle/tändförställning för individuell cylinder)! Info hittar Du på www.tuneboy.com.au (se tidigare inlägg om pågående gruppköp på annan site)...
Jag har monterat på bredbandslambda och håller som bäst på att utveckla en egen mapp för min hoj. Utan att vara färdig än så är TOR-mappen alldeles för mager för min set-up. Jag har mappen inom 5% för cylinder 2, och märker en STOR skillnad - nu vill den upp med framhjulet på tvåan, vilket inte hände med tidigare set-up Det kommer nog att bli upp till +15% soppa i vissa register vilket visar att andningsvägarna öppnats rätt bra på min maskin. Dessutom går motorn kanonfint genom registren utan tendens till avgasbludder eller -smällar vid hård motorbromsning.
Jag kör alltså en grundjustering för alla cylindrar, baserad på cylinder två, sen finjusterar jag de individuella mapparna för cylinder ett och tre. Försök klara det med PCIII
Mina kostnader - TBR 3 600:-, TB drygt 2 000:- (tidigt gruppköp) sedan det "extravaganta" - WBO2 lambda ca 2 000:- inklusive svetsbungar (en per grenrör och lite stålar till killen som svetsade). Det sista behöver Du inte om Du klarar Dig med PCIII-mappar (från tillverkarnas hemsidor) eller Tuneboy-mappar som delas ut på diverse märkessiter...
Det kan vara lite mackel (t. ex. med att ställa in USB-port m.m.) om Du väljer TuneBoy, men det finns bra hjälp både på denna site och de andra så är man intresserad eller vill lära sig mer om hur motorn fungerar och mår anser i a f jag att detta är väl investerade pengar
Detta blev lite långt, men Du ville ju veta om det fanns några alternativ. När jag är klar med min mapp kommer jag ev. att bänka - men det säger egentligen inte så mycket, då jag inte har några siffror på vad min hoj ger i originalskick. Det är dumt att sticka ut hakan, men visst hoppas jag på någonstans runt 115 hkr på bakhjulet i alla fall!
Lycka till med Din nya hoj i alla fall - och Du kommer säkert att bli nöjd vad än Du väljer
Ha de!
Last edited: