Triumph Daytona 675-tråden!

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Triumph-idoterna måske få skryta lite:

Vi är några idioter som kör racing med Triumph. Vi kör den nordiska NEC serien med 6-timmars lopp, och vi kör också REC serien med 4-timmars lopp. Mer info på seriens egen hemsida www.erf.nu

Vårat Triumph REC-team #69 med Daytona 675 kom 3'a idag 26/7 i 4-timmars på Gelleråsen, Karlskoga. Ett varv efter ettan. Inklusive bensinspill och 2 minuters stop-and-go straff. Björn fixade loppets absolut snabbaste varv med 1.10,9. He, he, den funkar bra den lilla 675 cykeln. :yoparty :yoparty :yoparty

Vårat Triumph NEC-team #67 kanske ska be jultomten eller bankkillen att byta ut vår gamla ångvält-955'a till en lätt 675'a. Eller en liten lottovinst kunde kanske hjälpa.

/Kris

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Triumph-idoterna måske få skryta lite:

Vi är några idioter som kör racing med Triumph. Vi kör den nordiska NEC serien med 6-timmars lopp, och vi kör också REC serien med 4-timmars lopp. Mer info på seriens egen hemsida www.erf.nu

Vårat Triumph REC-team #69 med Daytona 675 kom 3'a idag 26/7 i 4-timmars på Gelleråsen, Karlskoga. Ett varv efter ettan. Inklusive bensinspill och 2 minuters stop-and-go straff. Björn fixade loppets absolut snabbaste varv med 1.10,9. He, he, den funkar bra den lilla 675 cykeln. :yoparty :yoparty :yoparty

Vårat Triumph NEC-team #67 kanske ska be jultomten eller bankkillen att byta ut vår gamla ångvält-955'a till en lätt 675'a. Eller en liten lottovinst kunde kanske hjälpa.

/Kris

Grattis Kris!:tummenupp Det börjar ju komma lite framgångar här och var för moppen... Bra kört - jag brukar hålla lite koll på hur det går för Er i resultatlistan! Kan inte tomtemor killa Triumph de nordiska-basarna under hakan så att Ni hittar en vettig maskin - det är ju faktiskt ett bra sätt att marknadsföra deras lilla ettermyra:)

Ha de!

Last edited:

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Sås, har en verkstadstid bokad nu om 1½ vecka...verkar som om allt kommer
att gå på garanti iaf, ska nämna det där om "knäleden" du prata om Roffe ifall
dom inte har koll på barnsjukdomarna.
Tydligen så hade dom haft inne en Tiger med porer i oljetråget varvid det
läckte från oljepluggen. Det skumma är då dock, tycker jag, att det började
efter 1:a servicen vid 86 mil, sen bytte jag själv olja och packning vid 500 o det läcker fortfarande...

Men inget hojåka nu på ett tag....jätteskoj oxå när man inte kan ställa av :D

Last edited:

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Grattis Kris!:tummenupp Det börjar ju komma lite framgångar här och var för moppen... Bra kört - jag brukar hålla lite koll på hur det går för Er i resultatlistan! Kan inte tomtemor killa Triumph de nordiska-basarna under hakan så att Ni hittar en vettig maskin - det är ju faktiskt ett bra sätt att marknadsföra deras lilla ettermyra:)

Ha de!

Tack. Det var Lars och Björn som blev 3'a på 4-timmars REC Karlskoga 26/7 på en Daytona675. Och det var mig, Björn och Mikael som blev 12'a på 6-timmars NEC Karlskoga 21/7 på en Daytona955.

Nu har jag sorterat bilder. Du kan se racerapport med text och bilder här:
http://www.triumph-kbh.com/race/ERF2007/20070721karlskoga/20070721karlskoga.htm
(Texten är danska så du får gissa lite vid läsningen.)

Nästa lopp går 8 & 9 september på Knutstorp, se www.erf.nu

/Kris

Bifogat

• team69_1.jpg
    team69_1.jpg
    121.2 KB · Visningar: 91
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Sås, har en verkstadstid bokad nu om 1½ vecka...verkar som om allt kommer
att gå på garanti iaf, ska nämna det där om "knäleden" du prata om Roffe ifall
dom inte har koll på barnsjukdomarna.
Tydligen så hade dom haft inne en Tiger med porer i oljetråget varvid det
läckte från oljepluggen. Det skumma är då dock, tycker jag, att det började
efter 1:a servicen vid 86 mil, sen bytte jag själv olja och vid 500 o det läcker fortfarande...

Men inget hojåka nu på ett tag....jätteskoj oxå när man inte kan ställa av :D

Är du helt säker på att det är från pluggen?
växelindikatorgivaren sitter ovanför och om den läcker ser det ut som om pluggen läcker.

Att den skulle läcka från oljepluggen pga. porer i tråget låter skumt, lägger nog min gissning på skadad gänga eller grader kvar i slutet på gängan så packning inte ligger helt mot godset.

Vad det än är så är det inte kul med strul, Triumph är vad jag hört och märkt mycket noga med kvalitetsryktet nu för tiden, så det ordnar sig säkert

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Hmmm, jag satt och funderade på det där... IOM att det är dubbel premie på försäkringen åt oss stackare under 25... Får jag alltså petala 24k/år. Eller är det självrisken som är den dubbla?

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Är du helt säker på att det är från pluggen?
växelindikatorgivaren sitter ovanför och om den läcker ser det ut som om pluggen läcker.

Att den skulle läcka från oljepluggen pga. porer i tråget låter skumt, lägger nog min gissning på skadad gänga eller grader kvar i slutet på gängan så packning inte ligger helt mot godset.

Vad det än är så är det inte kul med strul, Triumph är vad jag hört och märkt mycket noga med kvalitetsryktet nu för tiden, så det ordnar sig säkert

säker o säker, det jag ser är att det kommer droppar o är grosigt runt den,
kan kolla lite högre upp nästa gång jag e i garaget.
Hursomhelst får jag hoppas dom fixar det på garantin nästa vecka så jag
får köra lite....

Johan_Daytona

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
2007 Daytona 675
Blev precis medlem på sajten och det första jag gjorde var o kolla den här tråden då jag redan bestämt mig för en 675:a. Det tog sin tid att läsa allt men jävlar vad skoj att se så mycket positivt skrivande om hojen!!!!!!!
Ska åka till Triumph center vid kungens kurva i morgon och prata med killarna där. Förhoppningsvis har jag en skönhet med mig hem! Satsar nog på den grafitfärgade. Grymt snygg med allt coolfiber på. Kikade på Stephand´s hoj och blev mäkta imponerad!

Det enda jag inte sett er skriva om är hur den funkar på bakan:arsele ? Gasar man upp den lätt på 2:an? Eller måste man fuska med kopplingen? Provkörde en för ett tag sen men då var det blött och jävligt så jag ville inte ta i för mycket. Kommer följa tråden intensivt från och med nu! Bilder kommer så snart jag har hojen!:yoparty :banana :banana

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
Ska åka till Triumph center vid kungens kurva i morgon och prata med killarna där.

Finns det ett Triumph Center i Kungens Kurva??? Upplys mig! Det enda TC jag vet om i Sthlm ligger i Länna... Och där kan man för övrigt även få prata med en tjej om man vill handla.

:confused:

Bjoerck

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
Triumph Daytona 675 -06, Ducati 1098 -07
Vad det gäller barnsjukdomar på 675 så har jag nu råkat ut för skev bromsskiva fram. Problemet uppenbarade sig utan att jag gjort något särskilt. Inga stenhårda inbromsningar eller dylikt utan bara normal körning.

Jag kontaktade Triumph Center och de sa att fler 675:eek:r drabbats. På en av hojarna hade hela bromsskivan böjt sig så den antog formen av en skål.

Enligt Triumph så är det ett garantifall, då det förmodligen är något tillverkningsfel på skivorna. Normal körning skall inte ge skeva skivor.

I övrigt har inte min hoj haft några som helst problem. Går skönt och är riktigt kul att köra.

Fast nu har jag köpt en Ducce 1098, så förmodligen skall Trajan säljas. Någon som är intresserad? Gul lack och ca 600 mil.

Trajan är oerhört lättkörd och smidig. Trajan har ett skönt ljud även fast det låter tunnare än Duccens avgrundsvrål vid fullgasattacker.

Körställningen tycker jag är helt suverän på Trajan. Duccen är mer jobbig att köra. Dessutom har Trajan en underbar körbarhet i motorn. Motorn drar utsökt i 40km/h på sexan. i samma hastighet använder jag 1:an på Duccen...

Jag kommer sakna Trajan om den säljs. Fast det känns lite meningslöst att ha två hojar inom samma genre. Dessutom är det inte gratis att ha de båda försäkrade.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Blev precis medlem på sajten och det första jag gjorde var o kolla den här tråden då jag redan bestämt mig för en 675:a. Det tog sin tid att läsa allt men jävlar vad skoj att se så mycket positivt skrivande om hojen!!!!!!!
Ska åka till Triumph center vid kungens kurva i morgon och prata med killarna där. Förhoppningsvis har jag en skönhet med mig hem! Satsar nog på den grafitfärgade. Grymt snygg med allt coolfiber på. Kikade på Stephand´s hoj och blev mäkta imponerad!

Det enda jag inte sett er skriva om är hur den funkar på bakan:arsele ? Gasar man upp den lätt på 2:an? Eller måste man fuska med kopplingen? Provkörde en för ett tag sen men då var det blött och jävligt så jag ville inte ta i för mycket. Kommer följa tråden intensivt från och med nu! Bilder kommer så snart jag har hojen!:yoparty :banana :banana

Meh! Jag vill också beställa en hoj! Nyss helst!

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...

Johan_Daytona

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
2007 Daytona 675
Finns det ett Triumph Center i Kungens Kurva??? Upplys mig! Det enda TC jag vet om i Sthlm ligger i Länna... Och där kan man för övrigt även få prata med en tjej om man vill handla.

:confused:

Sorry skrev fel! Triumph Motorcykle AB heter det. Ska dit med en polare som har bra rabatt där så jsg ska förhoppningsvis få en bra deal! Ha d:tungan

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Fast nu har jag köpt en Ducce 1098, så förmodligen skall Trajan säljas. Någon som är intresserad? Gul lack och ca 600 mil.

Trajan är oerhört lättkörd och smidig. Trajan har ett skönt ljud även fast det låter tunnare än Duccens avgrundsvrål vid fullgasattacker.

Körställningen tycker jag är helt suverän på Trajan. Duccen är mer jobbig att köra. Dessutom har Trajan en underbar körbarhet i motorn. Motorn drar utsökt i 40km/h på sexan. i samma hastighet använder jag 1:an på Duccen...

Jag kommer sakna Trajan om den säljs. Fast det känns lite meningslöst att ha två hojar inom samma genre. Dessutom är det inte gratis att ha de båda försäkrade.

Va fan!! Helt sjukt,har gjort precis detsamma! Köpte en Ducati 1098 för nån vecka sen,vilka svikare vi är va:D:D
Men gillar fortfarande min 675:a,så vi får se hur jag gör:va
Dessutom är den lite special gjord åt mig...

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Är det någon som vet om Triumph säljer en färdig supersport kittad 675:a
för race har för mig att jag läste det i Teknikens värld en gång hade varit
perfekt för nästa racesäsong.
Tacksam för svar.

Hmmm, var det dig jag träffade på Knutstorp när Zenergy hade sin körning? Du var och kikade lite på min hoj?

Tror nog det enklaste är att kontakta Triumph Sverige. Har du kollat på de här pdf:erna?

http://www.triumph.co.uk/media/Daytona_Race_Kit_Manual.pdf

http://www.triumph.co.uk/media/Racing_Parts_Kit_April07.pdf

zxr750r

SHI Instruktör
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
en grön och en svart och en vit och en röd
Ok, var gick den infon om körningen ut? Någon mer än jag som missat det? :tungan

Kanske var med en lokal RAT-avdelning?

Jo, men det hänger inte på materialet, chaffisen gör en del med :D
Verkar ju knasigt om det var körning hej vilt utan någon slags gruppindelning...

Det var uppdelat med försäkrat och oförsäkrat bara två grupper alltså, så det blev mycket körning. Det var TOMCC som höll i den körning och det fanns info på deras hemsida.

Johan_Daytona

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
2007 Daytona 675
Sagt och gjort! Nu har jag äntligen köpt mig en daytona 675:yoparty
Blev en griafitfärgad med massa coolfiber. Doch inte riktigt lika mycket som Stephand. Men lite ögogodis blev det ändå! Får förhoppningsvis hem den på onsdag. kliar ganska mycket i händerna:huvet

Såg att det var några som skulle sälja sina nu! har ni tröttnat?
Hoppas att så inte är fallet då jag planerar att behålla hojen ett par år i alla fall! Ni får gärna berätta........

Sweet!!!!!!!!!!!

Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Sagt och gjort! Nu har jag äntligen köpt mig en daytona 675:yoparty
Blev en griafitfärgad med massa coolfiber. Doch inte riktigt lika mycket som Stephand. Men lite ögogodis blev det ändå! Får förhoppningsvis hem den på onsdag. kliar ganska mycket i händerna:huvet

Såg att det var några som skulle sälja sina nu! har ni tröttnat?
Hoppas att så inte är fallet då jag planerar att behålla hojen ett par år i alla fall! Ni får gärna berätta........

Sweet!!!!!!!!!!!

Grattis till ett bra hojval.

Så många är det inte till salu vad jag kan se, och andrahandsvärdet är riktigt bra.
Jag behåller nog min tills nästa generation av Daytona 955 släpps, om inte det kommer en vit 675a för då beställer jag en direkt.

Last edited:

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Ducati Hypermotard 939 -17
Nån som kan slänga upp bilder på sin kolfiberkittade hoj?

Nu är det inte långt kvar tills jag får hem min :D

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...