Triumph Daytona 675-tråden!

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
ni kan va lugna, jag drog hem dom :) ska ner o sätta på dom nu får fixar lite bilder när dom sitter på, snubben som sålde dom va kanon trevlig :tummenupp

edit. bilder (tog ca 20 min och byta)

Kanonsnygga och hur sköna som helst, lätt en av de bästa sakerna jag köpt till hojen. :tummenupp
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Triumph delar

Någon som vet vilken butik som har mest reservdelar och "godis" till 675:eek:rna i 08-området?
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Jag såg att oljan var nederst på stickan när jag kollade. Hann inte köpa olja innan punktering (nån som punkterat åt mig :( ). Nu står den inne i lgh o jag kan inte varmköra o testa hur mkt jag ska fylla på. Nån som vet ungefär hur mkt som krävs från nedersta strecket på stickan till ungefär mitt på??
 

Knugis

Best of two worlds; R3 or V4?
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 '07 SBK, 1/3 R1 '07 REC Räser
Ta bort generatorkåpa

Någon här som haft väck generatorkåpan? Min behöver lackas om...

Något man vågar ge sig på själv?

Läst att det är lite risky business att få ihop det igen och inte få en trasig generator på köpet när man startar nästa gång :gnissla
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Nummerplåtshållaren är inte så vacker orginal. Ni som har "byggt" om den, hur har ni gjort? Och var satte ni era Blinkers då?
Gärna lite bilder.
(läste lite om detta, tidigare i tråden. Men saknade bilder.)

/Jon


Lite försenat men här kommer ett kort på min bakdel med klar baklampa & integrerad blinkers. Finns fästen på skylthållaren om man skulle vilja ha miniblinkers.
Skall slänga på reflex och LED-ljus för skylten också, inte orkat med det än bara. :)
Taget med mobilkamera därav kvaliten.
 

Bifogat

  • Bakdelen.JPG
    Bakdelen.JPG
    122.9 KB · Visningar: 121
Last edited:

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Någon mer än jag som kommer bege mig till ön (Gotland) imorn för att åka hela helgen?? vore skoj om de va någon mer Engelskman o åkte!!

jaja hojen är iaf lastad o full kittat m bla "skrapplåt" (gjorde ungefär en sån som danska erf-teamet hade gjort, ska försöka få upp bilder!), o en massa puckar! Nytt bakdäck ligger på o ett nytt sett innhandlades idag ifall de skulle behövas!!
Skoj ska de bli iaf!!

//Johan
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nope, men samma taktiska förberedelser (ungefär) pågår i urskogen i Norr med friskt gummi fram och bak, montage av kraschisar och hydraulisk förspännare (äntligen:tummenupp ) samt eventuellt nytt godis bakom kopplingskåpan inför Virtasalmi mån-ons nästa vecka!

Det var väl någon fler 675:a som skulle med vill jag minnas (eller blandar jag ihop det med Ninan som skulle till Kemora)? Annars har Gulleplutt en plats till salu - billigt...:)

Ser fram emot bilder på hasplåten.

Problemet är att få tiden att räcka. Imorgon bär det av till jämtlandsfjällen för flugfiske á tjänstens vägnar. "-It's a dirty job but somebody got to do it..."

Ha en trevlig helg och behåll det svarta och klibbiga nedåt:tummenupp

Någon mer än jag som kommer bege mig till ön (Gotland) imorn för att åka hela helgen?? vore skoj om de va någon mer Engelskman o åkte!!

jaja hojen är iaf lastad o full kittat m bla "skrapplåt" (gjorde ungefär en sån som danska erf-teamet hade gjort, ska försöka få upp bilder!), o en massa puckar! Nytt bakdäck ligger på o ett nytt sett innhandlades idag ifall de skulle behövas!!
Skoj ska de bli iaf!!

//Johan
 
Last edited:

AlexH85

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Street Triple -09

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Som jag förstår, så är det ni som kommer att ringa och " pruta " om priset med dom.

Har redan skrivit upp mig på listan, men jag antar att d675 och st675 använder samma slags " tuneboy " ? fast lite olika mappar..

Vad kommer kalaset att gå på ungefär? och betalar man till dig eller direkt till tuneboy?

Mvh
Ta alla såna frågor på 675.net. Sporthoj och 675.net har inget med varandra att göra. :pannkyss
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Som jag förstår, så är det ni som kommer att ringa och " pruta " om priset med dom...

Nope - Som Porta säger, ingen av oss här har något kommersiellt samröre med Wayne, annat än som kunder:D .

ShaneXman är den som förhandlar, det läggs upp en särskild sida och Du betalar direkt till Tuneboy. Ett tips är att kika på gruppköpstråden nummer 6, priset hamnar nog därikring.

Lycka till!
 

HerbieMcflurry

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sthlm, G:a Enskede
Hoj
Daytona -08
Ska nu handla ett Slip-on till min hoj. Men har så jäkla svårt att bestämma mig för vilket. Har Fram till nu tänkt handla ett Yoshimura. De känns som ett säkert kort på nått sätt. Jag inte har haft möjlighet att höra något annat slip-on förutom de som sitter på orginal.

Är inte ute efter effekt, utan efter en burk som låter nice, inte "skrikigt" utan mer ett "dovt/mullrigare" ljud. (Sen gör de ju inget om de är lättmonterat)

Har kollat runt lite på filmer/videoklipp på olika burkar men de känns som att en videoinspelning inte ger en rättvis bild av hur de verkligen låter.
Kan tänka mig att den här frågan har kommit upp 1000 ggr tidigare, men jag frågar ändå.

Vad ska jag handla?

Vore väldigt tacksam för hjälp i denna jungel av slip-on´s.

Mvh
Jon
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Ska nu handla ett Slip-on till min hoj. Men har så jäkla svårt att bestämma mig för vilket. Har Fram till nu tänkt handla ett Yoshimura. De känns som ett säkert kort på nått sätt. Jag inte har haft möjlighet att höra något annat slip-on förutom de som sitter på orginal.

Är inte ute efter effekt, utan efter en burk som låter nice, inte "skrikigt" utan mer ett "dovt/mullrigare" ljud. (Sen gör de ju inget om de är lättmonterat)

Har kollat runt lite på filmer/videoklipp på olika burkar men de känns som att en videoinspelning inte ger en rättvis bild av hur de verkligen låter.
Kan tänka mig att den här frågan har kommit upp 1000 ggr tidigare, men jag frågar ändå.

Vad ska jag handla?

Vore väldigt tacksam för hjälp i denna jungel av slip-on´s.

Mvh
Jon


varför inte ett zard? www.rucknrunracing.se ljud på den här länken http://de.youtube.com/user/yamatr3
 

Bifogat

  • 315_o.jpg
    315_o.jpg
    23.5 KB · Visningar: 69
  • 316_o.jpg
    316_o.jpg
    16.1 KB · Visningar: 66
  • 119509811914156.jpg
    119509811914156.jpg
    44.6 KB · Visningar: 75
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top