Triumph Daytona 675-tråden!

gustaf.josefsso

Mollywood
Gick med
24 May 2006
Hoj
2008, KTM 690 SM
Hej!
Jag ska åka och kolla på en 675 daytona i veckan, är det någon som kan ge lite tips på vad man ska tänka på och vad som kan vara fel på den? finns det några kända sjukdomar etc..?

Tack på förhand
Gustaf Josefsson

Mr Ed

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Hoj
Daytona 675
Morsning,

Vet någon hur man kopplar ur Triumphs orginallarm? Alternativt vad det kostar att få det gjort?

Tack!

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Hej!
Jag ska åka och kolla på en 675 daytona i veckan, är det någon som kan ge lite tips på vad man ska tänka på och vad som kan vara fel på den? finns det några kända sjukdomar etc..?

Tack på förhand
Gustaf Josefsson

På 06orna (tror de var enbart dom) så var det något med ett relä som gjorde att man kunde skjuta ECUn om dödaren, kolla så det är åtgärdat. Ta chassinr så kan du kolla upp hojen på Triumphs sida, om vad som behöver göras och om det är åtgärdat.

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
CBR600RR
Hej!

Tack på förhand
Gustaf Josefsson

Syna lacken. Har två kompisar vars lack har släppt/flagnat runt tanklocket m.m. Triumph har åtgärdat det på garanti dock :tummenupp

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
skulle behöva lite tips.. del behöver jag nytt bakdäck. några rekommendationer.. kommer köra mest aktivt gatåka blandat med rätt mycket ban besök.

sen är den nån som har bytt bromsbelägg fram och har något de vill rekommendera??

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Syna lacken. Har två kompisar vars lack har släppt/flagnat runt tanklocket m.m. Triumph har åtgärdat det på garanti dock :tummenupp

Ett tidigt problem som även det åtgärdats i produktionen, fick blåsor på min -06a men precis som du säger så var det inga problem att få det åtgärdat, dom byte tank.
Fom -07 ska det det inte vara några problem.

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
skulle behöva lite tips.. del behöver jag nytt bakdäck. några rekommendationer.. kommer köra mest aktivt gatåka blandat med rätt mycket ban besök.

sen är den nån som har bytt bromsbelägg fram och har något de vill rekommendera??

Jag köpte original belägg. Inbillar mig att de är testade för att funka opitamlt med originalbromsskivan. De är dessutom rätt ok i pris.

-Salomonsson-

Lycklig Fireblade ägare
Gick med
31 Oct 2009
Hoj
Fireblade 954-03 Katana-82 CRF450 mm

Metzeler Racetec Interact K3 är ett bra däck som skulle passa dig.
Framför allt passar det till bankörning och det är ju det som är viktigaste :D.
Köp original belägg det har jag gjort så man inte sabbar skivorna.

Håkan

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Nån som har problem me fotpinnarna och har bytt till typ valtermoto som är justerbara?

Körde hem min igår och de kändes inte riktigt riktigt, hade iofs inte mitt skinnställ utan ett lånat som var för aningen för litet.

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Nån som har problem me fotpinnarna och har bytt till typ valtermoto som är justerbara?

Körde hem min igår och de kändes inte riktigt riktigt, hade iofs inte mitt skinnställ utan ett lånat som var för aningen för litet.

Jag har bytt..men jag är nog något lite kortare än genomsnittet(171 drygt).
Blev ett par Gilles AS 31 GT. Hade gärna velat ha den nya modellen, men de kostade lite mer än det smakar(sa min plånbok iaf:näsblod) Mest för att jag ville ha just Gilles av olika anledningar, både mekaniska och andra.
Iaf, de är uppflyttade max i höjd och marginellt bakåt. Sitter perfekt nu, tycker jag åtminstone.
Sen är det ju så att det finns mängder av märken och tekniska varianter.

Bara att leta, jag kan inte framhålla ngt märke framför ett annat, bara du som kan bestämma vad du vill ha.
Men det gjorde skillnad...

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Någon som vill sälja orginal kopplings- och bromshandtag? Tänkte ha en extra uppsättning till banåka ... så om de ändå ligger å skrotar kan jag förbarma mig över dem :)

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Jag har bytt..men jag är nog något lite kortare än genomsnittet(171 drygt).
Blev ett par Gilles AS 31 GT. Hade gärna velat ha den nya modellen, men de kostade lite mer än det smakar(sa min plånbok iaf:näsblod) Mest för att jag ville ha just Gilles av olika anledningar, både mekaniska och andra.
Iaf, de är uppflyttade max i höjd och marginellt bakåt. Sitter perfekt nu, tycker jag åtminstone.
Sen är det ju så att det finns mängder av märken och tekniska varianter.

Bara att leta, jag kan inte framhålla ngt märke framför ett annat, bara du som kan bestämma vad du vill ha.
Men det gjorde skillnad...

Jo jag är också rätt kort, 178, och har korta ben.

De där såg ju fina ut, tidsåtgång för att byta?

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Ingen

Vad är det du tycker känns konstigt med fotpinnarna?

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
en liten tokig fråga.. eller kanske inte så tokig.. rätt tråd att ställa den i iaf.
Är ju 950 SuMo åkare i vanliga fall.. men ska nu hälsa på en kompis utomlands och har möjlighet att hyra/låna en Daytona -10 i 4 dagar..

Som en icke supersport åkare är jag lite rädd för att det blir för mycket power med en Daytona? Hur "svår" är den att hantera?

Blir ju lugn körning.. inge banrace (vilket iof hade varit grymt skoj!)..

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Vad är det du tycker känns konstigt med fotpinnarna?

Svårt att förklara, måste provköra igen med mitt egna ställ.

Men de kändes som att de spände och att avståndet mellan fotpinne-växelpinne (heter de så? :D) var för kort

Edit: bifogar en bild
fotpinne.jpg

Ser ju ut som att r6an har en brantar ställning eller hur man ska uttrycka sig.

Så nåt sånt här kanske skulle bli bättre?
PEDANE%20SUZUKI%20GSXR%201000%20K9%20copia.jpg

Last edited:

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
premiär turen idag och varje litet gaspådrag är som en liten orgasm :).. har bara superlativ att säga om denna pärla till hoj :):)
kom på mig flera gånger med att sitta med ett stort leende. äntligen är säsongen igång..

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...