Skulle starta hojen i fredags efter 2 månader och batteri var helt död (laddas nu)... har det hänt er innan? ...
Kolla gärna Supersportracet från idag - Davies 3, Salom 4 och Lagrive 7. Detta kan ju bli en intressant säsong. Dessutom Alex Lundh in som finfin åtta!
Tjoho! äntligen hittat hit igen, är på jakt efter tankpads o stompgrips, vart kan man hitta de billgit o bra?
Ok, ska prova detta i morgon
tack så länge
Mvh
Hej alla! Nu är det snart dax för premiärtur! Men måste byta mitt bakdäck först Då min hoj inte har gått vidare långt på de 3 säsonger jag har ägt den så är det dags att byta orginaldäcket bak mot ett nytt.. Jag har inte hängt med vidare mycket men vad skulle ni rekomendera för bakdäck om jag har tänkt mig att köra på bana några gånger i år? Om jag byter backdäck till ett annat märke hur kommer det då fungera med framdäcket?
Har inget depåstöd till min 675:a.. Förra hojjen var en 955:a med enkelsving där jag hade ett väldigt smidigt depåstöd.. Läste i en tråd om biltema depåstöd.. Jag såg ingen klyka på dem för att få upp hojen om man har pins bak.. Vet nån om det finns det på biltema stöden?
Slutligen... Har ni nån däckverkstad att rekomendera i kungsbacka/göteborg?
I så fall är det great news men detta är det officiella från If's hemsidasåg i nya bike att if:s försäkring gäller vid bankörning typ lms kvällskörningar. Stämmer verkligen detta??? har för mig tvärt om
I så fall är det great news men detta är det officiella från If's hemsida
Försäkringsvillkor gällande fr.o.m. 2010-02-01
https://www.if.se/web/se/SiteCollectionDocuments/Private/MC/Produktblad_Triumph_fr2010-02-01.pdf
[/B],
Om detta stämmer så kan vi jubla, då har If just hamnat på pallplats nr 1 i vettiga beslut.citerar senaste bike,
Vad gäller vid bankörning?
Övning som inte är att betrakta som tävling eller träning för tävling på inhängnat tävlingsområde omfattas av försäkringen.
tolkar jag som att försäkringen gäller vid lms kvällskörning. ringa if imorgon kanske??
Tjena.
Det finns klykor som tillbehör till Biltema stödet. (sök på depåstöd på Biltemas hemsida så finner du dem). Själv lade jag dock till några hundralappar och köpte ett rejälare depåstöd istället. Biltemas kändes helt enkelt för klent. Lånade en kompis Biltema framstöd när jag lade på nya sulor förra veckan. Och det var så klent att jag knappt vågade köra ifrån hojen när den stod på det. Fast det ska ju sägas att stöden är ju extremt billiga och om man inte använder dem till vardags utan bara när man ska byta däck så kan man kanske överväga att köpa dem? Men nervös hade i alla fall jag varit
Tjena.
Det finns klykor som tillbehör till Biltema stödet. (sök på depåstöd på Biltemas hemsida så finner du dem). Själv lade jag dock till några hundralappar och köpte ett rejälare depåstöd istället. Biltemas kändes helt enkelt för klent. Lånade en kompis Biltema framstöd när jag lade på nya sulor förra veckan. Och det var så klent att jag knappt vågade köra ifrån hojen när den stod på det. Fast det ska ju sägas att stöden är ju extremt billiga och om man inte använder dem till vardags utan bara när man ska byta däck så kan man kanske överväga att köpa dem? Men nervös hade i alla fall jag varit
Har Biltemastöd både bak och fram och instämmer i att de känns rätt veka. Men med klykor vart det avsevärt mycket bättre bak. Om man känner någon svetskunnig person kan ett snedstag i "bocken" göra det väldigt mycket stabilare.
Och som allt annat på Biltema är det billigt, men "man får vad man betalar för" gäller fortfarande Jag tycker dock de duger för sporadiskt användande.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|