roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Mmm, där har Du även en variator som slår in och reglerar plötsliga effekttoppar och Erik är ju väldigt fena på att dimensionera turbo och avgashus för den placeringen.
Killen har ju enligt tråden turbomatat bilar tidigare och kommer att köra med lågt tryck utan intercooler och kompressionssänkning vilket är lite udda, E85 finns ju inte heller att tillgå over there vad jag vet.
Klart är att det är ett intressant projekt, men för att komma upp i effekt är jag förvånad att han inte kompsänker genom att använda tjockare topplockspackning och därigenom tillåter högre laddtryck...
Men vad vet jag - ett intressant projekt är det hur som haver
Killen har ju enligt tråden turbomatat bilar tidigare och kommer att köra med lågt tryck utan intercooler och kompressionssänkning vilket är lite udda, E85 finns ju inte heller att tillgå over there vad jag vet.
Klart är att det är ett intressant projekt, men för att komma upp i effekt är jag förvånad att han inte kompsänker genom att använda tjockare topplockspackning och därigenom tillåter högre laddtryck...
Men vad vet jag - ett intressant projekt är det hur som haver
Kanske inte optimalt men det funkar kanske om man vet vad man gör. Marklund placerar aggregaten bakom dynan på yamaha-skotrarna, och det funkar!