Triumph Daytona 675-tråden!

Bowser

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2011
Ort
Nykvarn
Hoj
Yamaha FZ8
hej alla!
Tänkte passa på o hällsa o ställa lite frågor. Köpte en daytona 675 -07 (jävligt nöjd) i vintras och tog kortet här i maj. Nu är det så att hojen rulla över 2000mil i helgen och ska nu lämnas in på service. Har pratat med triumph center sthlm och mc-experten, men ingen av dom har tider förrän tidigast augusti. Någon som vet vart jag kan vända mig?

Tack på förhand / Patrik
 

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
hej alla!
Tänkte passa på o hällsa o ställa lite frågor. Köpte en daytona 675 -07 (jävligt nöjd) i vintras och tog kortet här i maj. Nu är det så att hojen rulla över 2000mil i helgen och ska nu lämnas in på service. Har pratat med triumph center sthlm och mc-experten, men ingen av dom har tider förrän tidigast augusti. Någon som vet vart jag kan vända mig?

Tack på förhand / Patrik

Kolla med Lelles Triumph Center i Uppsala http://www.lellesmc.se.
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Nytt skinnställ inhandlat igår.
Lite svårt å andas i det bara, tack å lov brukar ju ställen töja ut sig en del
 

Bifogat

  • Skinnstället 004_2.JPG
    Skinnstället 004_2.JPG
    224.2 KB · Visningar: 111

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
hej alla!
Tänkte passa på o hällsa o ställa lite frågor. Köpte en daytona 675 -07 (jävligt nöjd) i vintras och tog kortet här i maj. Nu är det så att hojen rulla över 2000mil i helgen och ska nu lämnas in på service. Har pratat med triumph center sthlm och mc-experten, men ingen av dom har tider förrän tidigast augusti. Någon som vet vart jag kan vända mig?

Tack på förhand / Patrik

Lelles MC Uppsala 018-156002
Triumph Center Stockholm Söder 08-771 22 30
Lingvalls Motor AB Gävle 026-51 75 41 89
Robbans Speed Shop Eskilstuna 016-13 59 60
 

Henriksson_87

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2011
Ort
Överkalix
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Denna fråga finns säkert tidigare i denna tråd, men jag fick inte riktigt sökfunktionen att fungera, så jag frågar igen..

Hur är en daytona 675 -07 att köra om man är 190-195 cm lång?
Är det tröttsamt att köra längre sträckor isf?
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Denna fråga finns säkert tidigare i denna tråd, men jag fick inte riktigt sökfunktionen att fungera, så jag frågar igen..

Hur är en daytona 675 -07 att köra om man är 190-195 cm lång?
Är det tröttsamt att köra längre sträckor isf?

Det är gott om plats på den och med justerbara fotpinnar blir det ännu bättre. Ett högre kåpglas är inte heller dumt.

Det är jobbigt för handlederna om man kör långt i körkortsvänlig hastighet men så är det på en sporthoj.
Finns folk som har kört långt ner i europa så visst går det.
 

C.Holmis

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Haft batteriet på laddning under nätterna och det verkar som problemet är löst... hoppas jag :gnissla.

Hallå!
Lite sent ute men läste ditt problem. Jag hade inte exakt samma problem men liknande. Körde på motorvägen och helt plötsligt dör instrument panelen. Varvräknaren fastna på 7000 varv och inget annat lyste, stannade vid nästa stopp och skulle se vad problemet var. Stängde av och försökte starta igen, fick inte startat den. När jag försökte lät det märkligt i x-antal sekunder, men resultatet var att det inte fanns någon kraft alls. Fick köpt nytt batteri och allt fungerade igen, men dock så lyste motorlampan.. Pratade med verkstaden om det och det är ganska vanligt att den lyser efter du haft bytt batteri. Men åkte in och kollade ifall att! Och de fann inget..

Hoppas du inte får tillbaka ditt problem! :)
 

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Hallå!
Lite sent ute men läste ditt problem. Jag hade inte exakt samma problem men liknande. Körde på motorvägen och helt plötsligt dör instrument panelen. Varvräknaren fastna på 7000 varv och inget annat lyste, stannade vid nästa stopp och skulle se vad problemet var. Stängde av och försökte starta igen, fick inte startat den. När jag försökte lät det märkligt i x-antal sekunder, men resultatet var att det inte fanns någon kraft alls. Fick köpt nytt batteri och allt fungerade igen, men dock så lyste motorlampan.. Pratade med verkstaden om det och det är ganska vanligt att den lyser efter du haft bytt batteri. Men åkte in och kollade ifall att! Och de fann inget..

Hoppas du inte får tillbaka ditt problem! :)

Mitt problem vara bara lite glapp med kabeln till batteriet ... :glömdet
 

Black_camel

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
skåne
Hoj
TRIUMP DAYTONA 675
Tja!! Tänkte höra vad fyller folket på med för Kylarvätska? hört allt från batterivatten o grejer från biltema och diverse blandningar.. Samt Motul färdigblanding? Vet någon vad dom kör med när dom servar hojen inne på Triumph?

Vad rekomenderas för att hålla den kall i dessa varma dagar?

Tacksam för snabbt svar :)
 

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Två trappor upp.
Hoj
Ingen
1_tr_daytona675_evo_06_11.jpg


Är det här nyheter? Eller är jag efter?

Såg fräsigt ut iallafall.

Helsystem från akrapovic
 

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
Vad är rimligt att betala för en 06 i bra skick? kollade var premien skulle bli på mig och blev glatt överaskad med under tusingen hel på mig 24år o bor i nyköping :) Lutar åt ett trajja köp :) Om jag hittar nån bra 06a!
 

guldrevolt

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Ort
City
Hoj
2010. BMW S1000rr
Vad är rimligt att betala för en 06 i bra skick? kollade var premien skulle bli på mig och blev glatt överaskad med under tusingen hel på mig 24år o bor i nyköping :) Lutar åt ett trajja köp :) Om jag hittar nån bra 06a!

Jag skulle säga mellan 64000-70000 beror lite på vad som sitter på. Har den varit igenom service och har effektsystem och lita annat kul så kryper den säkert upp mot 70000. Beror ju självklart på hur långt den gått oxå. Jag köpte min 06a som gått 900 mil samt var fullsmetad med racingprylar nytt effektsystem och racingkoppling samt lite carbon =) och jag fick hosta 70.000 vilket jag nu i efterhand är helt ok med då det är en jävligt bra hoj, samt att försäkring via IF är OK, jag betalar 18.000 per år men då är jag 27 och bor mitt i sthlm så jag hade inte väntat mig något annat.
 

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
okej, några speciella sjukdomar man ska leta efter? Eller är det bara att se till att den är full servad och i allmänt bra skick?
 

guldrevolt

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Ort
City
Hoj
2010. BMW S1000rr
okej, några speciella sjukdomar man ska leta efter? Eller är det bara att se till att den är full servad och i allmänt bra skick?

jag har haft lite problem med att den läcker motorolja. inte mycket men ändå så att jag stör mig på det.

har haft den inne på service (triumph center stockholm) men då såg de inget så jag tog hem den någon dag för att sedan behöva köra dit den igen för att de skulle kunna se var det kommer ifrån, informerar när jag väl fått svar!
Har även läst att det finns dem som har haft problem med panelen så det kan ju vara bra att gå igenom alla lampor och att sätta på stänga av tändningen några gånger innan du hostar upp kosingen.
 

guldrevolt

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Ort
City
Hoj
2010. BMW S1000rr
wut? Jag är 28 och bor lite utanför sthlm och får pröjsa 22 om året? Hur går det ihop?

jag har inte RR och min är från 06, tror att det blir dyrare om man kör 08->. Kollade vad jag betalade och det var 18.313:- per år och då får man inte ställa av den..surt att dega försäkring under vintern, finns det något sätt att komma runt det?
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
jag har inte RR och min är från 06, tror att det blir dyrare om man kör 08->. Kollade vad jag betalade och det var 18.313:- per år och då får man inte ställa av den..surt att dega försäkring under vintern, finns det något sätt att komma runt det?

Byter man ägare så bryts även försäkringen. Dock kommer ju hojen stå helt oförsäkrad så vintertid, om du inte hittar någon bra garageförsäkring.

Jag har också en -06 och nu gått över till Folksam där jag betalar drygt 6000kr halv/helår avställningsbart. När jag ställer av den så får jag automatiskt en garageförsäkring på den, kostar 2700kr/år. Med en påställningskostnad på 50kr varje gång så får man räkna lite på vad som blir billigast om man skall hålla på och ställa av/på hela tiden. :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top