D96ANGL: Ja det va riktigt jvla trist...15 minuter in på säsongen..men jag antar som du sa med att man får va tacksam för man inte bröt något eller gjorde illa sig nämnvärt förutom en jkla otrevlig upplevelse..
Ok så din ska med in på verkstan....mkt som händer nu överallt..påkörningar hit o dit..och killen/tjejen som körde in i bilen i Sthlm..jag blev påkörd vid Brofästet till Götaälvbron vid Preem macken precis vid övergångsstället då jag stannade för gående så det var ej så långt ifrån där du råkade ut för din händelse. Ja känner till den korsningen fan vad trist..men hur gick det för dig då? Det känns som sagt jvlgt typiskt det händer lagom till allt är putsat klart..redo..men..ja..sålänge det int är några personskador så får man borsta av sig upp på det igen när grejerna är fixade. Ja läste med om det i Huddinge..ja han/hon måste kört rätt fort.. ..ju äldre jag blir..desto mer..säkerhetsmedveten blir jag..eller har alltid varit..men tänker nog mer på vad som kan hända numera..vilket jag är lite kluven kring...men dagen då jag är mer skraj för att något ska hända..än njuter är det nog dags att byta hoj..fast o andra sidan..en olycka kan ju lika gärna ske på en scoooter eller en glidare..allt handlar ju om att hålla huvudet kallt köra vettigt marginalerna på ens sida..finns ju inga garantier för något...men..olyckor händer ju ändå så man får väl väga av det lite.. men man får sig en tankeställare då man blir påkörd..eller ja..det som hände dig..personligen fick jag det ialf i samband med det som hände mig
Ja hoppas föraren i Sthlm klarar sig..nog med olyckor för i år..med råge redan.
Gick bra med mig. Var ingen hastighet att tala om.
Inte ens ett märke på kläderna.
Däremot var jag med om något "roligt" i söndags.
Vart ute på en sväng ca 10 mil.
Kommer ner i garaget och parkerar hojen.
Då kommer en herre fram som står snett mot min parkering.
Han säger.
"Jag har backat på din hoj." Mitt uttryck måste varit typ. Vad fan snackar du om jag har ju precis varit ute och kört ca 10 mil med den och jag har fan inte märkt något konstigt med den.
Har i vanliga fall hojen innanför bilen på parkeringsplatsen. Han hade noterat att bilen var borta, frugan var med knoddarna hos svärföräldrarna. Jag hade ju då av smidighet pakerat hojen mitt i rutan.
Som sagt han noterar att bilen är borta och antar att han kan använda min ruta att backa in i för att sedna köra ut.
Inte fan noterar han att det står en hoj mitt i rutan med dett stort blått kapell över sig!
Så helt sonika backar han tills han backar in i framdäcket på min hoj. I krypfart men ändock. Sätter han en lapp på hojen att han backat in i den? Nej det gör han inte.
Fattar inte hur folk fungerar. Vad hade hänt om han skadat hojen på något vis och sedan orsakat en olycka.
Om vi inte haft kameror i garaget hade han då ens nämnt att han backat på hojen?
Nu blev det ju inga skador men ändå.
Denna säsong verkar börja med all möjlig skit!
Vill bara skadebesiktiga nu så jag montera allt som ej går genom besiktningen.
För olyckan i korsningen var ju dagen före besiktningen så alla orginalprylar satt ju på. Kanske tur i oturen...
Vad tror du om att köra en sväng någon gång?