Triumph Daytona 955i - tråden

Andy-a

...Kör med insidan av skallen...
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Trajja 955i -99 streetfighter-såld. Ducce Monster 900
Ringde och kollade med triumh mecken på Bike Corner i Karlstad idag.
De menade på att Trajjan ska rasla och det är vid tomgång och lågvarv när man kör, specillet hör man det om man åker lungt på högväxel och ger på lite med rullen. Men de ska vara fullt normalt.. så en kan pusta ut.

Ha de gött
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Någon som har bänkat sin hoj? Vore lite intressant at höra vad de brukar ge på bakhjulet.
Min 955i -02 bromsades till 130hk i mottospeeds bänk på mc-dagarna. Använder Triumps original slipon och dito programvara.
Undrar även lite ang vad man kan göra för mer modifieringar till rimlig kostnad?
 

teo_268

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2001, Triumph Daytona 955i NS
Bensinpump...?

Hej, undrar ifall någon kan hjälpa mig med ett litet problem?

Har en 955i -01a, där bensinpumpen antagligen tar emot ramen och låter när man slår på tändningen och pumpen verkar... Är det någon som upplevt samma sak på sin hoj? Vore kul att få bort det...

/Teo
 
Last edited:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Hej, undrar ifall någon kan hjälpa mig med ett litet problem?

Har en 955i -01a, där bensinpumpen antagligen tar emot ramen och låter när man slår på tändningen och pumpen verkar... Är det någon som upplevt samma sak på sin hoj? Vore kul att få bort det...

/Teo

Vilken ram menar du? Pumpen sitter väl i tanken.
 

Raderad medlem 21068

Guest
Tjena är en ganska nybliven ägare till en gammal speed triple -97 595 med en daytonamotor 955.
nu har jag lite funderingar på att bygga grenrör till lite grövre och en kort snedskuret rakt rör under höger fotpinne.

mestadels ute efter ljudet men behövs det motstånd, extraktor? kan motorn ta skada?
gillar när det låter o dörnar :)
nån som har nån erfarenhet? eller är det bara onödigt arbete?
tacksam för svar.
 

teo_268

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2001, Triumph Daytona 955i NS
Vilken ram menar du? Pumpen sitter väl i tanken.

Yepp, i tanken ja, det är en ventil där som låter lite vid start av cykeln... Vet någon hur man fixar det? Vet ej ifall det ska vara nån slang där (vakuum?), den är bara där liksom...
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Yepp, i tanken ja, det är en ventil där som låter lite vid start av cykeln... Vet någon hur man fixar det? Vet ej ifall det ska vara nån slang där (vakuum?), den är bara där liksom...

Det ska inte sitta någon slang på runda grejen med ett rör på nej.
Men den ska inte ligga mot tanken, det är flera centimeter mellan.
 

teo_268

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2001, Triumph Daytona 955i NS
Det är en rostfri metall (ventil) som sitter på tanken... Ska ta och fotografera den och försöka lägga upp istället. Vet ej varför den tjuter ibland... En röd och en vit bensinslang går till tanken, till höger om dem ligger denna ventil...
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Det är en rostfri metall (ventil) som sitter på tanken... Ska ta och fotografera den och försöka lägga upp istället. Vet ej varför den tjuter ibland... En röd och en vit bensinslang går till tanken, till höger om dem ligger denna ventil...

Om du med tjut menar vinandet under 1-2 sekunder när du slår på tändningen så är det fullt normalt.
Det är bränslepumpen som går igång och trycksätter systemet.

Vet vilken ventil du menar, det ska inte sitta en slang på den.
 

Raderad medlem 21068

Guest
Tjena är en ganska nybliven ägare till en gammal speed triple -97 595 med en daytonamotor 955.
nu har jag lite funderingar på att bygga grenrör till lite grövre och en kort snedskuret rakt rör under höger fotpinne.

mestadels ute efter ljudet men behövs det motstånd, extraktor? kan motorn ta skada?
gillar när det låter o dörnar :)
nån som har nån erfarenhet? eller är det bara onödigt arbete?
tacksam för svar.

ingen som har nåt tips? kanske inte är så aktiv tråd det här?
känns som man man kanske ska ha turbo på hojen för att det ska vara lönt o modda grenrör..........
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
NJa smaken ä som ...............
Men om du ska ha så öppet system så får du allt mappa den. Sen vet jag inte om det är å rekomendera för det kommer att baksmälla en del. Frågan är om du kan få någon vekstad att mappa med helt öppet sytem. Får nog köpa Tuneboy eller Pc o testa själv eller bänka.
 

teo_268

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2001, Triumph Daytona 955i NS
Om du med tjut menar vinandet under 1-2 sekunder när du slår på tändningen så är det fullt normalt.
Det är bränslepumpen som går igång och trycksätter systemet.

Vet vilken ventil du menar, det ska inte sitta en slang på den.


A, det är nog pumpen som låter, så det ska inte sitta något på den. Lite trist ljud dock, men tack för hjälpen!

/Teo
 

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
LIDKÖPING
Hoj
Triumph Thruxton -07
Tune Boy.

Hej nu behöver jag lite hjälp igen, var hittar man serialnr till ECUn på hojen?(Daytona t595) :va
mvh Fransson
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hej nu behöver jag lite hjälp igen, var hittar man serialnr till ECUn på hojen?(Dayton t595) :va
mvh Fransson

Hej Fransson - serienumret till ECU:n brukar Tuneboy berätta för Dig när Du kopplat upp Dig mot hojen (meny "Tools - Get ECU serial number"). Har Du kabeln hemma än?
 
Last edited:

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
LIDKÖPING
Hoj
Triumph Thruxton -07
Hej Fransson - serienumret till ECU:n brukar Tuneboy berätta för Dig när Du kopplat upp Dig mot hojen (meny "Tools - Get ECU serial number"). Har Du kabeln hemma än?


Ok, nej jag beställde det i Torsdags så det kommer förhoppningsvis snart!
Hade lite problem med hög tomgång när hojen blev varm, hoppas kunna åtgärda med tb. Samt få lite mer klös:tummenupp
 

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
LIDKÖPING
Hoj
Triumph Thruxton -07
Tack för hjälpen Roffe, det verkar vara dött här på Daytonaforumet förövrigt!
mvh Fransson
 

sovasked

Det är aldrig försent att ge upp!!!!!
Gick med
21 Nov 2007
Ort
Nora
Hoj
-97, triumph, t595
äntligen verkar jag hittat forumet för mig....
har just köpt hojen så hoppas inte behöva teknikråd riktigt än... men däremot skulle jag vilja ha tag på en singekcuts??? vart köper man en sådan billigast??
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Några av dom bästa Tuneboyarna - Peppe, XYX m fl kanske mer läser andra trådar och inte denna under mekforumet. Några mer aktiva triumph-trådar:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=108964
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=119340

Tuneboy + bredbandslambda: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=146187

Tveka inte att fråga om och när Du har funderingar. Det finns mycket bra info också på www.t595.net för Din hoj.

äntligen verkar jag hittat forumet för mig....
har just köpt hojen så hoppas inte behöva teknikråd riktigt än... men däremot skulle jag vilja ha tag på en singekcuts??? vart köper man en sådan billigast??

Kolla ebay, t595.net eller triumphrat.net för begagnade. Jacklilley, British Customs, etc för nya pryttlar. Det finns en massa firmor med allt Du kan behöva till Trajjor i de trådarna jag nämnde:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top