Någon här i tråden som vet vad som måste anpassas eller bytas ifall jag vill stoppa i en nyare 955i motor i min T595á? Det är alltså en 150hk motor jag pratar om, Passar min insprutning, grenrör, insug med mera? Vore trevligt med några extra pollar!
Motorn passar. Med lite jobb.
Insprutning, grenrör måste du ha med från nya motorn.
Dina gamla passar inte.
Du måste också ha en ny ECU& kabelstam.
Luftboxen innebär lite problem. Den nya boxen är bättre, men
den passar inte under tanken. Moddning kan behövas.
Tjena, min Daytona -98 har lagt ner helt. I början så small han till ett par ggr innan han startade, och var galet svår startad när man kört han varm, men nu vill han inte alls. Tänder inte ens till lite grann. Tänkte ge mig på att kolla stitfen, men fick inte bort tanken. Måste man tömma den och plocka bort alla slangar för att få bort den så att man kommer åt stiften? Min temp mätare har lagt ner oxå, men den får ström! Skulle uppskatta lite tips på vad det kan tänkas vara.....
Att det smäller låter ju mindre bra.
Kanske skall kontrollera att mekaniken är hel innan du gör något annat?
Ventilspel brukar vara problem på Daytona om den inte startar
när den är varm.
Jo, det blir ju lite svårt att komma åt stiften utan att ta bort tanken.
Så är det ju i princip på alla motorcyklar med radmotor...
Ta loss slangarna från pumpen i sidan på tanken, ta loss 3 skruvar. Klar.
Vad är problemet?
Fått hyfsat ordning på underseatdämparen..men hur höjer jag markfrigången?? specialnyckel till stötdämparfjädersjusteringen (långt ord..)??
Byt till en Öhlinsdämpare bak eller korta ner hundbenen.
Jag håller på justera in min co och är uppe på ett värde av 28, hojen går lite ryckigt på låga varv men fint på högre. Har haft mycket avgasknallar på motorbroms men de har slutat efter co justeringen. Nu till frågan ska värdet vara så högt, stog i tuneboy manualen man skulle börja på 5.Någon som har justerat och vet kanske?
Det låter ju väldigt högt, jag tro min står på 3,12.
Alla motorer är ju olika men det borde ju hålla sig inom samma ramar ungefär.
Jag kan kolla lite senare... typ om ett par veckor när jag är i Sverige igen.