... Någon här som provat 17/45 eller någon annan rolig utväxling och har några synpunkter?
När jag funderade på samma sak så tror jag att råden jag fick vara ett ner fram, två upp bak... dvs 17/44? Dock har jag bara ändrat till 17 fram. Har inte märkt av några bekymmer än men får väl se när jag har kört lite mer...
Kollade motorolja idag och såg att den är längst ner på stickan nästan under minni inte bra. Så är verkligen dax att fylla på fick den bytt vid 100 mil och hojen har nu gått 300 så kanske itne så konstigt att den tagit lite olja. Men frågan är fan vilken olja jag ska ha på har ingen aning vilken dom har fyllt på den på servicen på Triumph center någon som kan det här med oljorna. Är ju eh helsyntetisk något annat kan jag inte tänka men måste jag ha sama märke som den oljan som är i nu ?
Läs oljetrådarna i Mekforumet.
Kör själv på Bilteams racingolja.
jo sitter just nu och läser i den men det är svårt som fan står i manualen att det ska vara 10W/40 eller 15W/50 och API SH eller högre och Jaso MA.
Det svåra är ju att vetta vilken av dom jag har i nu och om man kan blanda dessa två ?
Någon som vet vart man får tag på 44 eller 45 kuggs bakdrev?
Lelles MC säljer 17/18/19 fram för 155kr/st och 42/43/45 bak för 339kr/st.
Ah, kostar inte bakdrevet mer än så!? Kanske man skulle ta och prova att byta det med... Har inte kollat på cykeln, räcker det med att plocka bort bakhjulet och för att komma åt och byta bakdrevet? (Eller måste man lossa på mer än så?)
Speed Triplen är ju världens lättaste hoj att byta drev på. Det enda du behöver skruva loss är de 6 (eller är det 7?) muttrarna som håller drevet.
Enklare än så kan det knappast bli. (Du behöver mao. inte skruva bort bakhjulet. Eller något annat för den delen.)
Edit: Rätta mig gärna om jag har fel. Men så tycker jag det ser ut som iaf. Har aldrig bytt själv.
Klarar originalkedjan 45 drevet med bara justering? Funderar iofs på att byta hela drivpaketet men det är bra att veta även då. Om jag kommer ihåg rätt så är original på 106 länkar.
Klarar originalkedjan 45 drevet med bara justering? Funderar iofs på att byta hela drivpaketet men det är bra att veta även då. Om jag kommer ihåg rätt så är original på 106 länkar.
kuhlka skrev:stock chain length;
18/42
18/43
18/44
17/45
Add a link;
18/45
Från thespeedtriple.com:
Så för att svara på din fråga: Ja, originalkedjan bör klara 17/45.
Hepp... Dubbelkolla 17/45 det kanske är (för?) tight.
Råkade se följande citat i en tråd på t595.net, men det kanske inte är samma längd på kedjorna på en äldre daytona (?). Men tänkte nämna det här iaf så får ni avgöra själva:
--> "Went to a 17T in front and that eliminated that slight slip of the clutch from a stop. Tried a 45T rear but it wouldnt fit with the factory chain. Thinking of getting a 44T for the rear and that should work. The 45 was very close but no cigar." +
--> "I went 2 up on the back..1 down on the front. It rocks!" (Det sistnämnda = 17/44.)
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |