Nån som tagit bort bakhjulet på hojen? Räcker det me o lossa på fälg sidan om man ska ha bort fälgen??
Japp som sagt men kronmuttern sitter av bara satan (14kpm)
Nån som tagit bort bakhjulet på hojen? Räcker det me o lossa på fälg sidan om man ska ha bort fälgen??
SÅ MrMadMax. Lite suddig men.....
Hallå
Var ute och köre med hojen idag. Och måste säga att hittils har jag varit super nöjd med den med undantag för några små saker har hänt vid ett flertal tillfällen nu att när jag växlar så hamnar jag i mellan lägen mellan växlarna vilket itne är så trevligt med tanke på hur det hörs när det händer. Samt att när man växlar mellan 1-2 så tycker jag att den klonkar lite mer än normalt. Inga andra hojar jag har kört har gjort så hör vill nog nästan säga att en R1 som jag testa innan var mycket bättre i lådan än denna. Nej jag är mycket besviken på lådan måste jag säga efter detta motorn är ju en anna sak den är som en dröm men lådan drar ner det hela =( Blir att klaga på den hos Triumph center kan jag lova.
Fler än jag som har detta problem på sin hoj kanske ?
Hallå
Var ute och köre med hojen idag. Och måste säga att hittils har jag varit super nöjd med den med undantag för några små saker har hänt vid ett flertal tillfällen nu att när jag växlar så hamnar jag i mellan lägen mellan växlarna vilket itne är så trevligt med tanke på hur det hörs när det händer. Samt att när man växlar mellan 1-2 så tycker jag att den klonkar lite mer än normalt. Inga andra hojar jag har kört har gjort så hör vill nog nästan säga att en R1 som jag testa innan var mycket bättre i lådan än denna. Nej jag är mycket besviken på lådan måste jag säga efter detta motorn är ju en anna sak den är som en dröm men lådan drar ner det hela =( Blir att klaga på den hos Triumph center kan jag lova.
Jepp. Min numera skrotfärdiga älskling hade samma besvär. Jag var också orolig i början men sen så slutade jag bry mig. Det är bara att stampa hårdare när den inte vill gå in
Det är nog ett generellt "problem". Du måste vara bestämd när du växlar. Tror du blivit bortskämd av japanska lådor
Ja svider i mitt hjärta att säga så men Japans kvalite är nog över den engelska övenen om jag älskar min speed triple högt. Men dom måste fan lära sig att göra riktiga låder annars blir detta min första och sissta Triumph
Då tror ni inte det är mycket mening att klaga på den hos Triumph med andra ord . Så är det bara att köra vidare och skitta i att dne är som den är rasar den så rasar den =(
Nej någon idé att klaga är det inte. Men din hoj är ny, min hade exakt samma problem ibörjan. Jag blev skiträdd varje gång man drog på rullen och hela hojen vrålar och det låter kraaaassss från lådan. Det var oftast mellan 4-5. Ibland mellan ettan tvåan. Men som sagt, det blir MYCKET bättre med tiden. Men visst, man måste vara bestämd. Och inte är det någon honda-låda inte. Men det är charmen också! Det skall vara lite rough!
Hojen är ändå bäst!
SÅ MrMadMax. Lite suddig men.....
Tack känns bra att någon stöttar mig i dessa hårda tider =) känns lite bättre när någon är positiv iaf =). Men frågan är hur länge det igentligen är tills den skulel vara inkörd den har rullat 400 mil nu fast ifs den har blivit lite bättre sen den var helt ny men kasnke slits till ännu mer eller ?
jag fick en sån här över , beställde hem lite för många.. Mad Doctor full kit för Speed Triple 2003-2007, nån som är intresserad? PM:a mig gärna!
Var tvungen att ta lite bilder på min nya skönhet
Tänkte jag kunde dela med mig:
Hallå
Var tvungen att ta lite bilder på min nya skönhet
Tänkte jag kunde dela med mig:
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha