Triumph Speed Triple-tråden.

Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Ja svider i mitt hjärta att säga så men Japans kvalite är nog över den engelska övenen om jag älskar min speed triple högt. Men dom måste fan lära sig att göra riktiga låder annars blir detta min första och sissta Triumph

Då tror ni inte det är mycket mening att klaga på den hos Triumph med andra ord . Så är det bara att köra vidare och skitta i att dne är som den är rasar den så rasar den =(


Är oxå nybliven Speed Triple ägare -07:a....
Är sjukt nöjd med hojen.... förutom vxllådan, den suger pung! Kör jag riktigt hårt kan jag knappt få i femman och sexan......
Ska testa o byta olja hoppas det blir bättre........
Höra vid service om det går att justera ngt???
Man vänjer väl sig kanske :rolleyes:
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Pratade med Triumph idag och det ända dom säger är att jag måste vara bestämmd när jag växlar så ska det gå bra. Jaja får köra på och se hojen är rolig som fan för övrigt.

Jag har försökt och försökt att få knäskrap i kurvor men lyckas itne mycket fan fega ur för så svårt kan det inte vara på denna hojen kan jag itne tänka mig eller vad säger ni ?
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Pratade med Triumph idag och det ända dom säger är att jag måste vara bestämmd när jag växlar så ska det gå bra. Jaja får köra på och se hojen är rolig som fan för övrigt.

Jag har försökt och försökt att få knäskrap i kurvor men lyckas itne mycket fan fega ur för så svårt kan det inte vara på denna hojen kan jag itne tänka mig eller vad säger ni ?

Sket enkelt att skrapa knä med triplen, bara att lägga ner.
Rick Z blev äntligen av med oskulden igår kväll :tummenupp

En bild på mig som visar hur lätt det är ;)
 

Bifogat

  • knaskrap.jpg
    knaskrap.jpg
    90.9 KB · Visningar: 213

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Tackar! :tummenupp

Men vafan gör du på baksidan :confused:

Det blev så. Roligare jobb här, och så kände vi för ett miljöombyte helt enkelt... :)

Kommer nog dyka upp en del i sommar dock och bränna runt med gamla Bettan.

Är nere i Gbg på lördag och hämtar hojen förresten, det snackas om en tur till Bike-dagarna bla?
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Det blev så. Roligare jobb här, och så kände vi för ett miljöombyte helt enkelt... :)

Kommer nog dyka upp en del i sommar dock och bränna runt med gamla Bettan.

Är nere i Gbg på lördag och hämtar hojen förresten, det snackas om en tur till Bike-dagarna bla?

Alltid kul med lite byte! :tummenupp

Jo det är ett gäng som ska upp till Bike rätt så tidigt, vid 0930 är det samling på GP.
Jag har dock en afterwork inplanerad idag så 0930 blir nog lite väl tidigt :näsblod
Men senare på dagen är jag nog mogen för en sväng på hojen :)
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Alltid kul med lite byte! :tummenupp

Jo det är ett gäng som ska upp till Bike rätt så tidigt, vid 0930 är det samling på GP.
Jag har dock en afterwork inplanerad idag så 0930 blir nog lite väl tidigt :näsblod
Men senare på dagen är jag nog mogen för en sväng på hojen :)

09.30... vafan, det är ju helg.
11 känns mer i linje med min kroppsliga och mentala status.

Lets see what happens.
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Kollade oljan idag när ja tvättade hojen nere på under mini och nästan under igen bara 1 vecka sen det var så sisst och då hälde jag på nästan 1 liter och har kört 90 mil sedan dess. Ingen bakhjuls körning eller liknanade och den har dragit så mycket normalt ? Inte som jag kan se det iaf någon som har eller haft samma problem här.

Fan jag blir ju mer och mer negativ till detta och jag får höra av dom som kör japse hojar vad var det jag sa
jaja den ska in på måndag för genomgång hos triumph iaf
 

Macfly

AEQUITAS VERITAS
Gick med
27 May 2006
Ort
Isla de muerte
Hoj
Triumph Speed triple -01 Med Daytona rova
Najs!

Jag förväntar mig bilder och feedback på hur 17/45 passar. (Om du nu kör med originalkedja dvs.) :tummenupp

Har monterat 17/45 nu och det funkade kanon, har ingen koll om det är orginal kedjan men den är nitad så det är nog orginal. den är rätt morgonstyv så det blir nog att byta den med.
ska fixa resten av hojen i morgon sen blir det åka av :yoparty
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Har monterat 17/45 nu och det funkade kanon, har ingen koll om det är orginal kedjan men den är nitad så det är nog orginal. den är rätt morgonstyv så det blir nog att byta den med.
ska fixa resten av hojen i morgon sen blir det åka av :yoparty

Tack för uppföljningen Macfly!
Hur beter sig hojen med nya drevningen då?
Har beställt 17/45 själv nu, åker till Lelles på tisdag och hämtar dem. :)
 

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Tvåfingergrepp till Daytona och Speed-Triple

Någon som har koll på vart man kan köpa tvåfingergrepp till koppling och broms? Jag har ju en Streetad Daytona -00 men jag antar att det är samma handtag till både Speedtriple och Daytona, eller????
 

Macfly

AEQUITAS VERITAS
Gick med
27 May 2006
Ort
Isla de muerte
Hoj
Triumph Speed triple -01 Med Daytona rova
Tack för uppföljningen Macfly!
Hur beter sig hojen med nya drevningen då?
Har beställt 17/45 själv nu, åker till Lelles på tisdag och hämtar dem. :)

Har inte hunnit provat än, har för tillfället ett ojämnt böjt styre, men får väl sätta den i skruvstädet och rikta till den lite så man får ut å prova. hehe
 

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Drevning

Tack för uppföljningen Macfly!
Hur beter sig hojen med nya drevningen då?
Har beställt 17/45 själv nu, åker till Lelles på tisdag och hämtar dem. :)

Du kommer att älska hojen med 17/45 de blir nåt helt annat än det var innan,
jag har haft så i flera år och har rekommenderat det till alla Trajjakunder jag har och alla är nöjda:)
 

Ester

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple 07
Learn by error var ordet. Drog på mitt 3-1 system i veckan men fipplade till det lite och krökte det ena stålomspunna oljeröret, inte mycket men en aning.

Någon som vet konkreta följden av detta, och eventuella reparationskostnader? Tänkte kontakta en handlare, men börjar här.

Tacksam för svar!
E
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Kollade oljan idag när ja tvättade hojen nere på under mini och nästan under igen bara 1 vecka sen det var så sisst och då hälde jag på nästan 1 liter och har kört 90 mil sedan dess. Ingen bakhjuls körning eller liknanade och den har dragit så mycket normalt ? Inte som jag kan se det iaf någon som har eller haft samma problem här.

Fan jag blir ju mer och mer negativ till detta och jag får höra av dom som kör japse hojar vad var det jag sa
jaja den ska in på måndag för genomgång hos triumph iaf

Håll ut Bunde! Du kan bara haft otur också. Det finns en hel hög med folk med fungerande triplar.:)

Det kommer nog ordna sig!:D
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Kollade oljan idag när ja tvättade hojen nere på under mini och nästan under igen bara 1 vecka sen det var så sisst och då hälde jag på nästan 1 liter och har kört 90 mil sedan dess. Ingen bakhjuls körning eller liknanade och den har dragit så mycket normalt ? Inte som jag kan se det iaf någon som har eller haft samma problem här.

Fan jag blir ju mer och mer negativ till detta och jag får höra av dom som kör japse hojar vad var det jag sa
jaja den ska in på måndag för genomgång hos triumph iaf

Man köper inte en trajja om man vill ha en japps. Mina 50 öre
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top