Okej, grabbar, nu har jag problem.
1. Bytte stift idag då den börjat gå lite dåligt på riktigt låga varv sen jag tvättade den första gången i min ägo (en månad sedan) och bara blivit värre med tiden. Ibland tjuvstopp.
När jag tog upp stiften var de ganska rostiga nertill, och det var fukt i stiftbrunnarna. Tätade hattarna rikligt med silikon och hoppas att jag slipper problem mera.
När jag sen skulle montera tillbaka tanken dock, så gick en av de där plastiga förbannade slangkopplingarna på tanken AV. Rakt av precis invid tanken.
Ringde till MC Varuhuset men de har inget i lager. Vem kan tänkas ha dem i lager i Sthlmstrakten?
Om inte, var kan man få tag i metallvarianten ifrån? Har sett på nätet någonstans att det finns aftermarket i metall att få tag i.
2. För ett tag sedan upptäckte jag att framstötarna plötsligt var väldigt "svampiga" (skrev jag om detta för några sidor sedan? Guldfiskminne...), halva fjädringsvägen ungefär. Problemet är inte att de är svampiga utan snarare att de säckat ihop. Dämpningen funkar och allt.
en kompis som säljer och mekar Triumph ringde upp någon som sade att det antingen kan vara någon ventil i dämpningen som blivit tokig, eller att det troligen är en fjäder som gått av (vilket han aldrig hört om dock...).
Jag tror på alternativ "fjäder" och har tänkt beställa nya, hårdare fjädrar, men tänkte samtidigt fråga er om någon hört eller läst om något liknande?
Tycker inte fjädrarna borde gå av sådär bara, speciellt på en -04a med 1400mil. Visst kör jag mycket på hjulet, men sätter alltid ner ganska snällt. Och vad fan, den ska ju vara BYGGD för att åka på hjulet!