Har en 955:a med 17/42 (vilket det väl bör bli om jag gått ner en kugg fram). Är absolut ingen wheeliekung men får allt upp den på gas i 1:an och kopplar upp den på 2:an. Med lite gung/ryck brukar den kunna komma bara på gas på 2:an också. Men på 3an tycker jag den verkar ovillig att resa sig.
Lite tips? Måste man stå upp? Använda passagerarpinnarna? Vilken hastighet/varv ligger du på 3an när du gör den majestätiska resning?
Går det "lätt" på 17/43 kan det ju inte vara en omöjlighet på 17/42
Jag vill ju också kunna!
Lätt och lätt. Förut gick det inte alls, nu går det. Tog väl i lite när jag skrev "lätt".
Brukar ligga mellan 80 och 100 kanske, går jag över 100 brukar den inte vilja. Arsulet längst bak på sitsen med svanskotan mot passagerarsitsen, sen är det bara att koppla på som vanligt. Om man hjälper till och rycker lite brukar det nog gå i högre hastigheter.
Stående är det inte några problem att ta upp den i 3an bara på gas och använda kroppen, både i lägre och högre hastigheter.
För mig börjar det ta sig riktigt bra med wheeliesarna nu. Har börjat komma upp mot en kilometer sittande nu. Startar i tvåan, lägger ganska raskt i trean, vid dryga 8000 petar man i fyran och börjar då komma upp mot balanspunkten (min vinkel är nästan tillräcklig för noll acceleration i ungefär 150-160km/h), sen är det bara att glida på. Måste jobba upp vinkeln mera bara så jag kan hålla ner hastigheterna.
Har börja kunnat ta kurvor någorlunda också, det är en grym känsla när man märker att man har kontroll och får hojen att göra som man själv vill!
Stående tar jag upp den i trean och håller den där, har väl börjat komma upp i en 6-700m nu.
Men oavsett om man sitter eller står så är problemet oftast att man måste sluta pga trafik eller för att vägen tar slut.