Triumph Speed Triple-tråden.

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Tjena.

Är det någon här som vet hur speed triple 955i står sig mot en r1 -03?
va ute o åke med en polare som kör r1 o han drog inte ifrån något :D
han vägrar o säga om han drog på fullt eller inte...

ha det så :yoparty

En R1:a bör ju åka ifrån dig. Men är du bättre på växlingar så kan du väl hålla en stund..

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Service dax snart.
2000mila service.
vad kostar den och var gör ni den?? vill ju ha stämpel!!

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Service

Service dax snart.
2000mila service.
vad kostar den och var gör ni den?? vill ju ha stämpel!!

Jag vet inte om det är ventiljustering på din då men min hade det, och när man ringde runt låg priserna på 5-6000 kr.
Men Triumph i Linköping tog betalt efter den tid som gick åt och de flesta ventiler var OK. Så det slutade på 2800 kr.
Bästa är att ringa runt och fråga om de tar betalt per timme med max tak på priset.
Hade´

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Några grussprättare!
Då var det dags igen. :)

Behöver inte oroa mig för den första repan på hojjen längre iaf.

Men jag måste faen ta mig samman och lära mig köra snart. Det här börjar bli för dyrt.

Lyckligtvis så behöver inget bytas ut och jag slipper blanda in försäkringsbolag.

Ett tips om ni ska köra av vägen är att välja att göra det i skogen. Mycket kvistar och bröte som tar emot en mjukt hehe.

Nu behöver jag följande:

• Hitta någon som kan partial-lacka lite kåpor. Funderar på att kontakta Ditec.
  • Reda ut en buckla i tanken. Denna retar mig mest.
  • En ett st "left hand engine cover". Någon som pulverlackat om ett skrapat sådant med bra resultat? Bättre köpa nytt kanske?
  • Nytt kopplingshandtag.
  • Böja rätt styret 1 cm.

Tips på ovanstående föremål och göromål mottages tacksamt. (även donationer) :D

Nu ska jag leta lediga tider hos SMC för broms och kurvtagnings kurs.

Vad är det man säger. En gång, ingen gång men två gånger och man är genetiskt avvikande?

Gratulationer och blommor kan ni lämna i receptionen.

Surt att höra att du vurpat, var själv utför en liknande händelse för ett tag sen. Fick byta alternatorkåpan (vänster motorkåpa) Kostade typ 900:- skrapade även styrplugg och mitt nya pazzo kopplingsgrepp. Jag lider med dig.:crash

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Street Triple R -10
Hjälp någon hur spänner jag kjedjan på min tripel -07 kan inte hitta det i manualen eller i men servic bok blir galen allså den är farligt lös nu också känns inte alls bra detta. Någon som kan förklara hur det ska gå till ?

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Spänning

Hjälp någon hur spänner jag kjedjan på min tripel -07 kan inte hitta det i manualen eller i men servic bok blir galen allså den är farligt lös nu också känns inte alls bra detta. Någon som kan förklara hur det ska gå till ?

Lossa på bulten på svingen närmast bakdrevet några varv, använd sedan haknyckeln som finns bland originalverktygen, vrid excentern bakom bakdrevet, (den taggade ringen), alt, knacka efter den med en skruvmejsel och gummiklubba! Glöm inte att dra åt låsbulten igen!

Sen är det bara att gasa..............:tummenupp

Macfly

AEQUITAS VERITAS
Gick med
27 May 2006
Hoj
Triumph Speed triple -01 Med Daytona rova
Lossa på bulten på svingen närmast bakdrevet några varv, använd sedan haknyckeln som finns bland originalverktygen, vrid excentern bakom bakdrevet, (den taggade ringen), alt, knacka efter den med en skruvmejsel och gummiklubba! Glöm inte att dra åt låsbulten igen!

Sen är det bara att gasa..............:tummenupp
Du är en vis man Bajjkarn

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Surt att höra att du vurpat, var själv utför en liknande händelse för ett tag sen. Fick byta alternatorkåpan (vänster motorkåpa) Kostade typ 900:- skrapade även styrplugg och mitt nya pazzo kopplingsgrepp. Jag lider med dig.:crash

900:-? Det låter billigt. Var det inklusive packning och jobb? Jag har fått priser på 1200:- uppåt.

- Martin

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Fick på mitt nya slip-on igår :yoparty fan vilket gött ljud, å då har jag inte tagit ut "defusorn" (stavning?) men det ska jag göra ikväll:D :D :D

Kan bara säga gott om www.carpimoto.it som var snabba på och levererade, plus att dom va billiga, tjänade 900:- genom att handla där istallet för hos www.touringbutiken.se som e svenska generalagenter för Mivv.mivv på.GIF

Last edited:

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Några grussprättare!
900:-? Det låter billigt. Var det inklusive packning och jobb? Jag har fått priser på 1200:- uppåt.

- Martin

Det var nog utan packning, jobbet gör man själv hur smidigt som helst, som tidigare sagts så luta gärna ned hojjen något så du slipper fylla olja. Var också väldigt noga med att få bort den gamla packningen.:yoparty :yoparty

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Ny Triple ägare!

Hej, äntligen blev det ny hoj! Var i Sthlm i helgen och hämtade en Speed Triple -05, har hunnit med 71 mil sen dess, Grymmaste hojjen jag kört! sån motor och lättsvängt chassie! för att inte tala om ljudet! :tummenupp
Känns bättre att toura på än vad jag hade räknat med, ligga 130-140 är ju inga problem alls. Blev ett bra härdat test direkt, kom inte iväg från Sollentuna förrän halv tolv tiden och var hemma vid 06:30. Körde med andra ord hela natten i mitt ventilerade skinnställ... inget man gör om i onödan direkt. Men nu är hojen hemma iaf!

Den är kitad med lite av varje, Zard slip-on, kolfiber hugger, seat cowl, mad doctor kit m.m

Har tänkt att investera i ett par andra blinkers fram, bellypan och flyscreen,ett par backspeglar, sen lär det bli ett å annat mer :)

/Jensen

Bifogat

• P1000696.JPG
    P1000696.JPG
    204 KB · Visningar: 108
  • P1000698.JPG
    P1000698.JPG
    165.6 KB · Visningar: 94
  • P1000700.JPG
    P1000700.JPG
    209.9 KB · Visningar: 84
  • P1000702.JPG
    P1000702.JPG
    164.8 KB · Visningar: 111
Last edited:

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Så han fick den såld till slut. :)

Jag tittade också på den innan jag hittade min nuvarande.

Grattis till köpet och välkommen i klubben.

- Martin

Hej, äntligen blev det ny hoj! Var i Sthlm i helgen och hämtade en Speed Triple -05, har hunnit med 71 mil sen dess, Grymmaste hojjen jag kört! sån motor och lättsvängt chassie! för att inte tala om ljudet! :tummenupp
Känns bättre att toura på än vad jag hade räknat med, ligga 130-140 är ju inga problem alls. Blev ett bra härdat test direkt, kom inte iväg från Sollentuna förrän halv tolv tiden och var hemma vid 06:30. Körde med andar ord hela natten i mitt ventilerade skinnställ... inget man gör om i onödan direkt. Men nu är hojen hemma iaf!

Den är kitad med lite av varje, Zard slip-on, kolfiber hugger, seat cowl, mad doctor kit m.m

Har tänkt att investera i ett par andra blinkers fram, bellypan och flyscreen,ett par backspeglar, sen lär det bli ett å annat mer :)

/Jensen

Mivv säger du?

Det kanske man skulle haft istället för Zard. Jag har tittat på Zard men den enda som inte såg ut som en lång stålpenis var till Street Triplen och inte Speed Triplen. Mivven ser ju kort knubbig ut vilket är snyggare.

Kan du smälla ihop en video med 5.1 ljud så man kan få lyssna? :)

- Martin

Fick på mitt nya slip-on igår :yoparty fan vilket gött ljud, å då har jag inte tagit ut "defusorn" (stavning?) men det ska jag göra ikväll:D :D :D

Kan bara säga gott om www.carpimoto.it som var snabba på och levererade, plus att dom va billiga, tjänade 900:- genom att handla där istallet för hos www.touringbutiken.se som e svenska generalagenter för Mivv.View attachment 236810

När vi ändå är inne på MIVV.

http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=160241914617

Längst ner i länken hittar ni även videos på olika MIVV blås.

Nu är jag riktigt sugen. :)

- Martin

Last edited:

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Bara att gratulera till ett underbart ljud. Utan db killern förstås.... Var och mappade om min i måndags och vart väl inte helt nöjd med resultatet. Fick bort glappet vid 3k, men speedyn kändes segare:gnissla .Dessutom försvann dessa underbara avgassmällar vid motorbroms. Ska testa lite till annars får de mappa om den igen. Någon som har nån erfarenhet av vilken mapp man ska ha? Enligt verkstaden så la de i Arrowsmappen, de hade inte Zard.

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Bara att gratulera till ett underbart ljud. Utan db killern förstås.... Var och mappade om min i måndags och vart väl inte helt nöjd med resultatet. Fick bort glappet vid 3k, men speedyn kändes segare:gnissla .Dessutom försvann dessa underbara avgassmällar vid motorbroms. Ska testa lite till annars får de mappa om den igen. Någon som har nån erfarenhet av vilken mapp man ska ha? Enligt verkstaden så la de i Arrowsmappen, de hade inte Zard.

Vill man ha full koll på smällar och annat så är det bäst att ge sig in i Tuneboy träsket.... Där finns det massor av färdiga mappar att testa med olika karaktärer. Har testat några och använder nu en standard mapp ifrån tuneboys hemsida för öppen slippon och det funkar kanon. Där finns även med eller utan secondary air injection osv. osv.
Hade´

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
OK, posta gärna när du provat!
Kan meddela att jag sent omsider har plockat ihop hojen igen. Funkade bra med 108 kedja, kan nog kliva upp nån kugg till bak om man nu skulle vilja det.

Har inte hunnit köra tillräckligt än för att kunna ge nåt bra utlåtande om hur den blev med nya drevningen, men på ettan går den på bakhjulet bara man tittar på gasen. Fick även lite rena gaslyft på tvåan utan försöka nämnvärt. Vill låta kedjan sträcka till sig innan jag börjar med att testa att koppla upp den. Den ligger naturligtvis högre i varv än tidigare, men det kändes ok på provturen. Får ta en heldag vid tillfälle för att vänja in mig och känna av den riktigt.

Det mest positiva med ny kedja är att ryckigheten försvann, den går mycket jämnare nu.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
grattis då tjänade du 295 kr genom att beställa från tyskland efter att ha använt mig och min firma som bollplank och frågepanel för dina otaliga frågor om Zardsystemen :mad: ...
Då var det gjort. Lyckades inte hålla mig längre. Ett tag höll jag på att köpa Mivv men sen lyssnade jag igenom några filmer och Zarden hade lite djupare brum.

4.100 sek med frakt från Ebay i Tyskland.

http://cgi.ebay.de/Zard-Slip-On-Aus...VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247

Jag är nöjd :)

- Martin

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras