Triumph Speed Triple-tråden.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Det var därför jag skrev "hylsa". Hur som helst så köpte jag en på Jula.

Jag drog bara åt med vanliga hylsnycklar ingen momentnyckel. Det funkar kanon jag har testat dom.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Slitaget på drev och kedja ger ett glapp som kan kännas som ett litet ryck vid av/påslag på gas. Det kommer så successivt så att ofta märker man det först när det försvinner. I mitt fall så hade jag noterat det i höstas men tog för givet att det var insprutningen som var "av och på-ig". Nu så är den mycket mjukare. Mitt drivpaket hade nästan 2300 mil på sig och det syntes på framdrevet.

Aha, I see, tackar, man lär sig nå't nytt varje dag ;) :tummenupp
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
F-n va jobbiga tändhattarna ä:mad: Bytte stift förra sesongen och tätade med silicon mellen tändhatt och gummi ring och kollade yttre oring. Funkade helt felfritt även i spöregn. Så nu när man gjorde lite vår service -bytte stift och sånt tyckte att jag kollade så allt var ok med tändhattarna. Men så idag mitt i en böj så drog den inte utan bara bluddra. Funderar på hur man kan få det att hålla även om man drar upp hattarna för stift byte.
Ideer please.
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Jaha då behöver man itne oroa sig för att lådan ska rasa på hojen mer. Kotade den uppe på stenberget idag i en kruva med grus. Har pratat med försäkringsbolaget men dom lätt inte super sugan på att fixa den skulle bli dyrt trde dom. speglar växelväljare blinkers lite repor här och var samt att det hörres ett jävla miss ljud från motorn eller lådan.
 

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Ort
Malmö
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Jaha då behöver man itne oroa sig för att lådan ska rasa på hojen mer. Kotade den uppe på stenberget idag i en kruva med grus. Har pratat med försäkringsbolaget men dom lätt inte super sugan på att fixa den skulle bli dyrt trde dom. speglar växelväljare blinkers lite repor här och var samt att det hörres ett jävla miss ljud från motorn eller lådan.

Jag lider verkligen med dig. :pannkyss

Hoppas du klarade dig utan större blesyrer.

- Martin
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Jaha då behöver man itne oroa sig för att lådan ska rasa på hojen mer. Kotade den uppe på stenberget idag i en kruva med grus. Har pratat med försäkringsbolaget men dom lätt inte super sugan på att fixa den skulle bli dyrt trde dom. speglar växelväljare blinkers lite repor här och var samt att det hörres ett jävla miss ljud från motorn eller lådan.

Ajaj, inge kul såhär i början på säsongen :( Hoppas att allt löser sig!

Någon som har erfarenhet av att byta bakdäck? Har sett att det säljs hylsor till centrumbulten, men är det något speciellt att tänka på när hjulet ska bort ?
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Trist bunde. Hoppas kroppen klarade sig bättre.

Förfan grabbar, ni får ta det lite lungt där ute...
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Monterade 44 bakdrevet idag, inga problem alls tillsammans med 17 fram och 106 kedjan! :tuttar :)

Jaha då behöver man itne oroa sig för att lådan ska rasa på hojen mer. Kotade den uppe på stenberget idag i en kruva med grus. Har pratat med försäkringsbolaget men dom lätt inte super sugan på att fixa den skulle bli dyrt trde dom. speglar växelväljare blinkers lite repor här och var samt att det hörres ett jävla miss ljud från motorn eller lådan.

Ajaj! Hoppas att du själv klarade dig utan större skavanker!
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Monterade 44 bakdrevet idag, inga problem alls tillsammans med 17 fram och 106 kedjan! :tuttar :)

Härligt!
Måste nästan införskaffa ett sådant då. Visserligen lär det ju inte vara någon massiv skillnad mot 43an jag kör med, men ändå. :p

Var beställde du ifrån? (Vet att du skrivit det för ett tag sedan, är för lat för att leta såhär på en söndag förmiddag.)
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Härligt!
Måste nästan införskaffa ett sådant då. Visserligen lär det ju inte vara någon massiv skillnad mot 43an jag kör med, men ändå. :p

Var beställde du ifrån? (Vet att du skrivit det för ett tag sedan, är för lat för att leta såhär på en söndag förmiddag.)

Här: http://www.bandcexpress.com

Nä, jag skulle nog inte byta bara för att få en kugg mer... Men det blev iaf skillnad jfrt med 18/42!! :D :D :D Får passa mig när jag gasar ut ur kurvorna på östgötaslätten... den rackarn lättar ju :D :D :D

(ps, när jag fipplade med drevet bak så nog kändes det som om att ett 45 drev skulle få plats... Men men... 44 funkade iaf med säkerhet!)
 

Walle1

Medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
göteborg
Hoj
fireblade-08
Ajaj, inge kul såhär i början på säsongen :( Hoppas att allt löser sig!

Någon som har erfarenhet av att byta bakdäck? Har sett att det säljs hylsor till centrumbulten, men är det något speciellt att tänka på när hjulet ska bort ?

jag gjorde det nyss...inget specielt man behövde tänka på alls, 46mm hylsa eller ring nyckel bara. du kanske får lossa på ljuddämpar fästena så du kan vika ut den lite grand, det fick jag göra men jag har inte zard så min sitter inte riktigt likadant
 
Last edited:

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Men fan bunde? Klotat med din nya triple? Klart du skall köpa en ny!:D :yoparty

ja det kommer att bli en tripel om dom itne vill fixa denna har börjat få smak för det nu men tråkigt att detta skulel hända nu när lådan börja gå bra för det gjorde den fan iten i början
 

Malmö Monster

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Limhamn
Hoj
R6-00
ja det kommer att bli en tripel om dom itne vill fixa denna har börjat få smak för det nu men tråkigt att detta skulel hända nu när lådan börja gå bra för det gjorde den fan iten i början


Att ha en Triumph är lite som att ha en böld i röven. Precis när man vant sig så försvinner den :arsele
 

Painriche

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Götet
Hoj
Triumph Daytona 675
Tjena!

Har ni haft nåt tickande ljud från motorn på era bajks?

I helgen började den med tickande ljudet...vettifan vad det kan vara...kollat olja åså det verkar vara bra...kommer från högersidan och endast när motorn kommit i arbetstemp. Hörs när man kör 50 kph och under, sen vet jag inte om det slutar eller om fartvinden överröstar den när man kör över 50.
kontakta återförsäljarn idag som ville att jag skulle komma in med hojen så de kunde ta en provtur...hoppas det e inget allvarligt
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Tjena!

Har ni haft nåt tickande ljud från motorn på era bajks?

I helgen började den med tickande ljudet...vettifan vad det kan vara...kollat olja åså det verkar vara bra...kommer från högersidan och endast när motorn kommit i arbetstemp. Hörs när man kör 50 kph och under, sen vet jag inte om det slutar eller om fartvinden överröstar den när man kör över 50.
kontakta återförsäljarn idag som ville att jag skulle komma in med hojen så de kunde ta en provtur...hoppas det e inget allvarligt

Det är det berömda ticket eller hjälp det är något nytt ljud på min nya hoj-syndromet!:D

Nej men ärligt så är det vanligt. Vi är många som har det, exakt så är det på min hoj. Finns många teorier om varför det blir så och det troligaste är väl att det är en öppen motor och när den är varm så tunnas oljan ur lite och ventilerna låter då lite mer. Om du kollar internationella forum så är det väl runt 50% som har det. Ingen har haft ytterligare problem till följd av ljudet. Tror personligen att alla har det men att hälften bryr sig inte!:) :)
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Tack för länken. Kikade lite nu och upptäckte att DAMN, de säljer ju ända upp till 47ans bakdrev! :jisses
Hmm, jag undrar just...
47ans drev och en ny kedja, har min plånbok råd med det?
Kom igen nu skatteåterbäring!

Klart att du ska ha en pizza till bakdrev!! Kör på det och rapportera här se'n när du har provat :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top