Slitaget på drev och kedja ger ett glapp som kan kännas som ett litet ryck vid av/påslag på gas. Det kommer så successivt så att ofta märker man det först när det försvinner. I mitt fall så hade jag noterat det i höstas men tog för givet att det var insprutningen som var "av och på-ig". Nu så är den mycket mjukare. Mitt drivpaket hade nästan 2300 mil på sig och det syntes på framdrevet.
Jaha då behöver man itne oroa sig för att lådan ska rasa på hojen mer. Kotade den uppe på stenberget idag i en kruva med grus. Har pratat med försäkringsbolaget men dom lätt inte super sugan på att fixa den skulle bli dyrt trde dom. speglar växelväljare blinkers lite repor här och var samt att det hörres ett jävla miss ljud från motorn eller lådan.
Jaha då behöver man itne oroa sig för att lådan ska rasa på hojen mer. Kotade den uppe på stenberget idag i en kruva med grus. Har pratat med försäkringsbolaget men dom lätt inte super sugan på att fixa den skulle bli dyrt trde dom. speglar växelväljare blinkers lite repor här och var samt att det hörres ett jävla miss ljud från motorn eller lådan.
Monterade 44 bakdrevet idag, inga problem alls tillsammans med 17 fram och 106 kedjan!
Härligt!
Måste nästan införskaffa ett sådant då. Visserligen lär det ju inte vara någon massiv skillnad mot 43an jag kör med, men ändå.
Var beställde du ifrån? (Vet att du skrivit det för ett tag sedan, är för lat för att leta såhär på en söndag förmiddag.)
Ajaj, inge kul såhär i början på säsongen Hoppas att allt löser sig!
Någon som har erfarenhet av att byta bakdäck? Har sett att det säljs hylsor till centrumbulten, men är det något speciellt att tänka på när hjulet ska bort ?
Men fan bunde? Klotat med din nya triple? Klart du skall köpa en ny!
ja det kommer att bli en tripel om dom itne vill fixa denna har börjat få smak för det nu men tråkigt att detta skulel hända nu när lådan börja gå bra för det gjorde den fan iten i början
ja det kommer att bli en tripel om dom itne vill fixa denna har börjat få smak för det nu men tråkigt att detta skulel hända nu när lådan börja gå bra för det gjorde den fan iten i början
Tjena!
Har ni haft nåt tickande ljud från motorn på era bajks?
I helgen började den med tickande ljudet...vettifan vad det kan vara...kollat olja åså det verkar vara bra...kommer från högersidan och endast när motorn kommit i arbetstemp. Hörs när man kör 50 kph och under, sen vet jag inte om det slutar eller om fartvinden överröstar den när man kör över 50.
kontakta återförsäljarn idag som ville att jag skulle komma in med hojen så de kunde ta en provtur...hoppas det e inget allvarligt
Tack för länken. Kikade lite nu och upptäckte att DAMN, de säljer ju ända upp till 47ans bakdrev!
Hmm, jag undrar just...
47ans drev och en ny kedja, har min plånbok råd med det?
Kom igen nu skatteåterbäring!
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |