Fenster
Ny medlem
Fan Paps.....WTF....??
Schysst paPs, nu när du visat hur vi sthlmare sköter fotvården våger andra tripplar sig inte ens in i länet längre...
Vi är iaf 2st som åker ner med hojjarna från Sthlm till Gbg den 25-28 juni.
Fenster är redan på plats & har lovat att guida oss oinvigda på en runda längst Gbg's krokvägar...
Är det fler från Götet som planerar någon körning då? Skulle va kul att träffa s3-kollegorna från västkusten...
Om min härk är reparerad tills dess så
Troligtvis inte
Hallå där grabbar.
Upptäckte ganska nyligen att min hoj läckte lite-lite olja någonstans ifrån på vänster sida motorn. Fick några små droppar på vänster stövel och såg hur det låg lite spridda stänk på motorn.
Undersökte saken, och upptäckte att oljan verkar komma från dräneringsslangen till luftboxen.
Vad beror detta på? Och vad bör göras?
Gissar att det kan ha med långa wheelies att göra, men rent spontant tycker jag att det är dåligt att den spottar upp olja i luftburken, då detta borde betyda dåliga kolvringar eller läckage någon annanstans.
Kan dock inte förstå hur detta skulle kunna vara på en hoj som gått 1500mil, och jag brukar inte pressa särskilt hårt.
Idéer?
(För övrigt saknar min Triple nu båda fotpinnar på höger sida samt lite mindre skråmor efter en olycka som jag berättar om i den här tråden)
sprängskiss 955i någon? helst över bakhjulet nav osv mvh alekto
Hallå där grabbar.
Upptäckte ganska nyligen att min hoj läckte lite-lite olja någonstans ifrån på vänster sida motorn. Fick några små droppar på vänster stövel och såg hur det låg lite spridda stänk på motorn.
Undersökte saken, och upptäckte att oljan verkar komma från dräneringsslangen till luftboxen.
Vad beror detta på? Och vad bör göras?
Gissar att det kan ha med långa wheelies att göra, men rent spontant tycker jag att det är dåligt att den spottar upp olja i luftburken, då detta borde betyda dåliga kolvringar eller läckage någon annanstans.
Kan dock inte förstå hur detta skulle kunna vara på en hoj som gått 1500mil, och jag brukar inte pressa särskilt hårt.
Idéer?
(För övrigt saknar min Triple nu båda fotpinnar på höger sida samt lite mindre skråmor efter en olycka som jag berättar om i den här tråden)
råkade ha sönder honan som sitter till bränsleanslutningen när jag skulle lyfta upp tanken
Angående bränslekopplingarna så behöver du följande produkter från ett amerikanskt bolag som heter Colder:
LCD 23006V (hane)
LCD 10004V (hona)
2 av varje.
Jag beställde från http://www.tom-parker.co.uk/ förra sommaren.
Angående fjädringen så antar jag att en missad wheelie kan förstöra vilken dämpare som helst. Tipset är att du beställer nya, viktanpassade, fjädrar från Wilbers.
http://www.wilbers.de/
Hur vanligt som helst. Plastkopplingarna är värdelösa.
Jag knäckte min så att endast gängorna blev kvar i bränslepumpen.
xyx vet det mesta:
Jag tyckte dock det var fasligt dyrt och onödigt krångligt, så jag bytte till två "nipplar" som man trär slangen på och drar åt med slangklämma. Funkar finemang. Inte lika smidigt som snabbkopplingarna, men jag är nöjd.
Lite beroende på hur gammal din T595 är så är det olika kopplingar.
Har din hoj ett serienummer högre än 71698 så skall kopplingarna ovan vara rätt. Har den ett lägre nummer så heter honkopplingen istället LCD23004V.
Allt detta enligt forumet på http://www.t595.net
det är en 98:a men om jag söker på art.numret som som du anger så får jag upp en PLASTKOPPLING??? vill ju inte ha plast utan metall! kanske t o m blir så att jag gör som petterekman att jag slänger på 2 nipplar istället, har triumph´s ingenjörer gått 8-10 klass eller va fan e det frågan om fan va frusterande detta är
Om det är hos Tom Parker du söker så skriv numrena i dessa format:
cLCD230-04V
cLCD100040V
lysande xyx, nu fick jag upp vad jag sökte tack för hjälpen
no problem
Se till att du beställer rätt del bara, honan skiljer ju som sagt lite på olika T595...
Sen när du väl ska montera dem så kommer du märka att de nya honorna är djupare gängade än originalen i plast. Det kommer alltså sticka ut 3-4 gängor, det är inget problem. Försöka bara inte tvinga in dem längre med våld
Någon som har backspeglarna på styrändarna?
Vart har nu isåfall köpt dom någonstans?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |