Triumph Speed Triple-tråden.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Schysst paPs, nu när du visat hur vi sthlmare sköter fotvården våger andra tripplar sig inte ens in i länet längre... :hihi :hihi

Vi är iaf 2st som åker ner med hojjarna från Sthlm till Gbg den 25-28 juni.
Fenster är redan på plats & har lovat att guida oss oinvigda på en runda längst Gbg's krokvägar... :tummenupp

Är det fler från Götet som planerar någon körning då? Skulle va kul att träffa s3-kollegorna från västkusten... :)

Om min härk är reparerad tills dess så :)
Troligtvis inte :gråta
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Om min härk är reparerad tills dess så :)
Troligtvis inte :gråta

Fck...inte kul när hojjen é på sjukan... :gnissla
Nåja, vi lägger nog in en post på vart & när vi tänkt åka.

Här e våra moppar. Har slängt på en mad doctor på street triplen sen bilden togs, det blev grymt bra. Väntar på besked från tyskland vad gäller annan tail till speedy...:tungan
 

Bifogat

  • streety & speedy.JPG
    streety & speedy.JPG
    230.2 KB · Visningar: 155

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Hallå där grabbar.

Upptäckte ganska nyligen att min hoj läckte lite-lite olja någonstans ifrån på vänster sida motorn. Fick några små droppar på vänster stövel och såg hur det låg lite spridda stänk på motorn.

Undersökte saken, och upptäckte att oljan verkar komma från dräneringsslangen till luftboxen.

Vad beror detta på? Och vad bör göras?
Gissar att det kan ha med långa wheelies att göra, men rent spontant tycker jag att det är dåligt att den spottar upp olja i luftburken, då detta borde betyda dåliga kolvringar eller läckage någon annanstans.
Kan dock inte förstå hur detta skulle kunna vara på en hoj som gått 1500mil, och jag brukar inte pressa särskilt hårt.

Idéer?

(För övrigt saknar min Triple nu båda fotpinnar på höger sida samt lite mindre skråmor efter en olycka som jag berättar om i den här tråden)
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Hallå där grabbar.

Upptäckte ganska nyligen att min hoj läckte lite-lite olja någonstans ifrån på vänster sida motorn. Fick några små droppar på vänster stövel och såg hur det låg lite spridda stänk på motorn.

Undersökte saken, och upptäckte att oljan verkar komma från dräneringsslangen till luftboxen.

Vad beror detta på? Och vad bör göras?
Gissar att det kan ha med långa wheelies att göra, men rent spontant tycker jag att det är dåligt att den spottar upp olja i luftburken, då detta borde betyda dåliga kolvringar eller läckage någon annanstans.
Kan dock inte förstå hur detta skulle kunna vara på en hoj som gått 1500mil, och jag brukar inte pressa särskilt hårt.

Idéer?

(För övrigt saknar min Triple nu båda fotpinnar på höger sida samt lite mindre skråmor efter en olycka som jag berättar om i den här tråden)

Jag har hört att en del trajjor skvättar upp olja i luftburken, både på t995i.net och här. Fick intrycket av att det var ganska normalt. Min har däremot varit snustorr i luftburken oavsett hur hårt jag kört den, men jag är ingen klippa på längre wheelies heller så det kan förklara saken isf.

Däremot brukar den droppar den ur sig lite kylarvätska ur dräneringen efter att man wheelietränat lite.

Hoppas att både du och hoj läker snabbt. :)
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Har nyss gjort mig av med min SV650s och ska plocka upp en Speed triple -03:a på tisdag.

Hr surfat runt på youtube hela dagen för att stilla abstinensen men det verkar inte göra saken bättre.
Hur ska jag kunna klara mig enda tills på tisdag?

Vill ha min S3:a nuuuu.....:4skrika
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Hallå där grabbar.

Upptäckte ganska nyligen att min hoj läckte lite-lite olja någonstans ifrån på vänster sida motorn. Fick några små droppar på vänster stövel och såg hur det låg lite spridda stänk på motorn.

Undersökte saken, och upptäckte att oljan verkar komma från dräneringsslangen till luftboxen.

Vad beror detta på? Och vad bör göras?
Gissar att det kan ha med långa wheelies att göra, men rent spontant tycker jag att det är dåligt att den spottar upp olja i luftburken, då detta borde betyda dåliga kolvringar eller läckage någon annanstans.
Kan dock inte förstå hur detta skulle kunna vara på en hoj som gått 1500mil, och jag brukar inte pressa särskilt hårt.

Idéer?

(För övrigt saknar min Triple nu båda fotpinnar på höger sida samt lite mindre skråmor efter en olycka som jag berättar om i den här tråden)

Tror inte det är något ovanligt.
Min förra Honda spottade lite olja ur vevhusventen vid långa wheelies...
Bara hålla koll på nivån :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
skulle byta luftfilter på min trajja t595 och råkade ha sönder honan som sitter till bränsleanslutningen när jag skulle lyfta upp tanken, ringde till johans mc i gbg och beställde en ny (fråga inte vad fanskapet kostade:mad: ), frågade killen att eftersom dom lagerför sådan honor så är det väl rätt vanligt att 595 ägare har sönder dom, ja jo så kan det nog vara säger han, frågar honom om dom verkligen är så sköra och undrar om dom inte finns honor som tillverkas av ett annat material varpå han svarar, nja jo jag vet att det finns pirattillverkade i metall, jaha fan va bra säger jag, skulle du kunna tipsa om vart man kan få tag på sådan??? nja nej kommer inte på det just nu men jag vet att det finns, ehh ok ok säger jag, hur som helst, honan anlände idag och tro fan att jag hade sönder den också, den går ju inte att skruva på när man kommit halvvägs så är det precis som att det bara säger tvärstopp eller så använder jag fel verktyg dom är riktigt sköra dom där plasthonorna så nu till min fråga, är det någon som vet vart man kan få tag på sådana där honor tillverkade i ett annat material än plast så vore jag mkt tacksam, i värsta fall så köper jag en ny pump då jag förutsätter att bränsleanslutningarna sitter på och inte behöver eftermonteras:huvet

kolla tråden min obesvarade tråd, där finns bilder:)


http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=185657
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
råkade ha sönder honan som sitter till bränsleanslutningen när jag skulle lyfta upp tanken

Hur vanligt som helst. Plastkopplingarna är värdelösa.
Jag knäckte min så att endast gängorna blev kvar i bränslepumpen.
xyx vet det mesta:

Angående bränslekopplingarna så behöver du följande produkter från ett amerikanskt bolag som heter Colder:
LCD 23006V (hane)
LCD 10004V (hona)
2 av varje.

Jag beställde från http://www.tom-parker.co.uk/ förra sommaren.

Angående fjädringen så antar jag att en missad wheelie kan förstöra vilken dämpare som helst. Tipset är att du beställer nya, viktanpassade, fjädrar från Wilbers.
http://www.wilbers.de/

Jag tyckte dock det var fasligt dyrt och onödigt krångligt, så jag bytte till två "nipplar" som man trär slangen på och drar åt med slangklämma. Funkar finemang. Inte lika smidigt som snabbkopplingarna, men jag är nöjd.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hur vanligt som helst. Plastkopplingarna är värdelösa.
Jag knäckte min så att endast gängorna blev kvar i bränslepumpen.
xyx vet det mesta:



Jag tyckte dock det var fasligt dyrt och onödigt krångligt, så jag bytte till två "nipplar" som man trär slangen på och drar åt med slangklämma. Funkar finemang. Inte lika smidigt som snabbkopplingarna, men jag är nöjd.



fan va nice, tack för svaret:) du har ingen bild på din egenkomponerade koppling![/QUOTE] eller en ngn bild eller länk från nätet på sådana kopplingar du satte på?

kollade runt lite hos tom-parker, rena rama djungel för den som inte är så insatt:näsblod dvs mig själv, du har möjligtvis ingen kolla på vilka kopplingar som passar min hoj?
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Lite beroende på hur gammal din T595 är så är det olika kopplingar.

Har din hoj ett serienummer högre än 71698 så skall kopplingarna ovan vara rätt. Har den ett lägre nummer så heter honkopplingen istället LCD23004V.

Allt detta enligt forumet på http://www.t595.net

13906x500.jpeg

13905x500.jpeg
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Lite beroende på hur gammal din T595 är så är det olika kopplingar.

Har din hoj ett serienummer högre än 71698 så skall kopplingarna ovan vara rätt. Har den ett lägre nummer så heter honkopplingen istället LCD23004V.

Allt detta enligt forumet på http://www.t595.net

13906x500.jpeg

13905x500.jpeg


det är en 98:a men om jag söker på art.numret som som du anger så får jag upp en PLASTKOPPLING??? vill ju inte ha plast utan metall! kanske t o m blir så att jag gör som petterekman att jag slänger på 2 nipplar istället, har triumph´s ingenjörer gått 8-10 klass eller va fan e det frågan om:mad: fan va frusterande detta är:huvet
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
det är en 98:a men om jag söker på art.numret som som du anger så får jag upp en PLASTKOPPLING??? vill ju inte ha plast utan metall! kanske t o m blir så att jag gör som petterekman att jag slänger på 2 nipplar istället, har triumph´s ingenjörer gått 8-10 klass eller va fan e det frågan om:mad: fan va frusterande detta är:huvet

Om det är hos Tom Parker du söker så skriv numrena i dessa format:

cLCD230-04V
cLCD100040V
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
lysande xyx, nu fick jag upp vad jag sökte:tummenupp tack för hjälpen:)

no problem :)

Se till att du beställer rätt del bara, honan skiljer ju som sagt lite på olika T595...

Sen när du väl ska montera dem så kommer du märka att de nya honorna är djupare gängade än originalen i plast. Det kommer alltså sticka ut 3-4 gängor, det är inget problem. Försöka bara inte tvinga in dem längre med våld :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
no problem :)

Se till att du beställer rätt del bara, honan skiljer ju som sagt lite på olika T595...

Sen när du väl ska montera dem så kommer du märka att de nya honorna är djupare gängade än originalen i plast. Det kommer alltså sticka ut 3-4 gängor, det är inget problem. Försöka bara inte tvinga in dem längre med våld :tummenupp


tror att det fixar sig:tummenupp ska prova att gör som petterekman, skruva i två nipplar samt täta med loctite gängtätning, funkar inte det så blir det till att beställa hem från england, skickade ett mail till dom igår och kollade med frakt och tillgängliheten, tyvärr så skrev han att det är ca en månads väntetid, men tack som fan för hjälpen xyx, börjar ju bli desperado, har inte kunnat köra den på över en vecka så vi får se om lösningen med nipplarna blir en tillfällig sådan!
 
Last edited:

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Någon som har backspeglarna på styrändarna?
Vart har nu isåfall köpt dom någonstans?
 
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top