Jepp, får kika på ledare & kontakter. Förmodligen peta dit ett nytt batteri senare om jag inte kommer på något bättre...
Noop, extra batteriet var inte inkopplat under tiden.
När cykeln är kall så funkar allt precis som det ska...
Ytterst märkligt. Försöker googla fram ett svar men har inte hittat någon specifik träff för just det här bekymret med en startmotor som inte går runt när cykeln är varm. Funderar på om det kan ha något att göra med lindningar/kontakter etc i anslutning till startmotorn... men det låter långsökt.
Vet inte om det finns något annat som kan "låsa" sig, kortslutas eller dyl just när cyklen är varm som gör att startmotorn inte går runt... I övrigt är cyklen lättstartad, även varm, så fort startmotorn gör sitt jobb. (Men igen, som sagt, problem nu även med extra batteri på så länge som hojen är varm.)
Tack Selin för dina funderingar så här långt!
Fler råd från dig eller någon annan? Under tiden googlar jag vidare...
EDIT: Kom på en gemensam faktor med dagarna som jag har haft problemet ovan. Cykeln har stått ute över natten. Har den annars i garage... Kan det vara fukt som krypit i någonstans som ställer till bekymret? Låter än mer långsökt, eftersom den startar kall & blöt men inte när den är varm (och torrare)...