MrMadMax
Sporthojsnörd
- Gick med
- 14 Jan 2007
- Hoj
- street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Jag har på en Daytona 955i sett att kabelstammen som går på vänstra sidan vart helt sönderbränd p.g.a att den legat för nära motorn. Kan vara nåt sånt, som sedan funkar bättre när det kallnar. Såklart inte hela stammen, men nån ledare nånstans.
OK, ska kika närmare på allt kablage. Speciellt jord etc. Tackar!
Om den startar bra kall men inte varm så låter det som sagt som ett litet glapp någonstans som inte är stort nog för att ställa till problem förens värmen får saker att vidga sig. Exakt var ett sådant problem skulle kunna sitta vet jag inte men fenomenet i sig brukar oftare inträffa med finelektronik snarare än grövre kablar.
Det man bland annat kan göra är att gå igenom anslutningar och kablar och "hoppas" att glappet blir ett riktigt brott i processen. Det blir enklare att hitta då. Jag har dock inget förslag på vilken del av elektroniken som troligast står för problemet, kanske någon annan kan rikta dig rätt.
Yupp, tackar!
Har googlat som en tok utan att hitta någon bra svar. Generellt verkar vara att kika på kablaget mm. Startmotorn kan ha dåliga "kol" eller nå't annat problem. Solenoiden (?) kanske kan vara dålig men eftersom det klickar när jag trycker in startknappen så är det kanske inte just det som är problemet.
Jaja, hem o fixa under kvällen enligt följande:
1) Felsök, puts & stuts gällande el & kablage & ev kortisar
2) Ladda upp mitt batteri ordenligt (alt köpa nytt direkt)
Får hålla tummarna att det räcker...
Last edited: