Triumph Speed Triple-tråden.

Anders|J

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 690smc
Om du menar MIN andra vurpa så tänker jag protestera. När jag blev påkörd föll jag aldrig omkull (ännu viktigare att poängtera är ju att jag aldrig släppte styret, för ni vet väl alla att "Har man inte släppt styret har man inte vurpat."?) så det räknas inte i mina ögon som en vurpa. :näsblod

Känner mig faktiskt rätt lycklig att det gick så bra som det gick. Är ju inte alltför sällan man läser om folk som kör av vägen lindrigare än vad jag gjorde, och inte ens klarar livhanken.

Måste först säga att det är tråkigt att du har laggt ner hojen :(. Gjorde samma sak med min 1050 för en helg sen. Försäkrings jobbet hos meken går inte fort. De ska titta på den på torsdag, en vecka efter inlämnandet av hoj. Hur gör man för att skynda på regleringen, snacka med regleran och skynda på honom lr vänta glatt till verkstan har kollat vad det kostar ? Så jävla surt då hojen var i sjukt bra skick, 700 mil och silkeslen låda och inget missljud från motorn. Skulle vara intressant att höra hur fort det går för dig Petter
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Måste först säga att det är tråkigt att du har laggt ner hojen :(. Gjorde samma sak med min 1050 för en helg sen. Försäkrings jobbet hos meken går inte fort. De ska titta på den på torsdag, en vecka efter inlämnandet av hoj. Hur gör man för att skynda på regleringen, snacka med regleran och skynda på honom lr vänta glatt till verkstan har kollat vad det kostar ? Så jävla surt då hojen var i sjukt bra skick, 700 mil och silkeslen låda och inget missljud från motorn. Skulle vara intressant att höra hur fort det går för dig Petter

Har ju förhoppningar om att If ska sköta det snabbt och smidigt. Min cykel blev stulen för knappt 2 år sedan, och då fick jag pengar för den nästan direkt.
Tycker att de skulle kunna försöka göra det så snabbt som möjligt då det är mitt i säsongen och jag gärna vill köra.
Sen ska det bli intressant att se vad den värderas till. Var ju pedantskött utan en enda repa någonstans.

Nåväl, time will tell. Jag kommer skriva här iaf. :)

För övrigt är jag också intresserad av en verkstadshandbok till Triple 1050.
 

cobra_gt4

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Olika
Hoj
Kawasaki zx9r -99
Ingen som har en verkstadshandbok till en 1050 -05a??


Titta vad jag hittade:yoparty

Har ju förhoppningar om att If ska sköta det snabbt och smidigt. Min cykel blev stulen för knappt 2 år sedan, och då fick jag pengar för den nästan direkt.
Tycker att de skulle kunna försöka göra det så snabbt som möjligt då det är mitt i säsongen och jag gärna vill köra.
Sen ska det bli intressant att se vad den värderas till. Var ju pedantskött utan en enda repa någonstans.

Nåväl, time will tell. Jag kommer skriva här iaf. :)

För övrigt är jag också intresserad av en verkstadshandbok till Triple 1050.

Beklagar verkligen, hoppas det löser sig snabbt inte kul att vara utan hoj mitt under sässong.

Här hittade jag iaf en verkstadshandbok.
http://www.repairmanualclub.com/?dlid=1097
 
Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Är det nån som har problem att Speedy vill ha lite olja. Var på en tur i Norge 230 mil och fick i nästan 4 dl efter den. Tycker själv att det låter mycket, men vad vet jag:confused: Åkte med två Harleys och de vill iochförsig ha lite mer:D :D :D

JApp min smörjer åxå utblåset lite.Gasar man lite så går det dl då och då. Men de ä de värt:tummenupp
Kör med liten plusnivå åxå.
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Såvida din fru inte är en otroligt stor och stark kvinna kanske hon borde överväga street tripeln istället?

- Martin

Ja ganska stark...

Nä men allvarligt måste hon vara otroligt stor och stark för att hantera en S3:a ? Street Triplen i all ära men den är inte så himla olik Er-6 an (ja lite bättre på allt men ingen stor skillnad i körupplevelse). S3:an däremot har ju en grym power som känns ända upp i lillhjärnan :tungan
 

Bifogat

  • 2236312560100210721fJclDn_fs.jpg
    2236312560100210721fJclDn_fs.jpg
    136.2 KB · Visningar: 125

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Ja ganska stark...

Nä men allvarligt måste hon vara otroligt stor och stark för att hantera en S3:a ? Street Triplen i all ära men den är inte så himla olik Er-6 an (ja lite bättre på allt men ingen stor skillnad i körupplevelse). S3:an däremot har ju en grym power som känns ända upp i lillhjärnan :tungan

Hej!

Bara hon når ner till marken hyfsat så skall det inte vara några problem tycker jag. S3:an är betydligt mer lätthanterlig än många andra hojar med motsvarade effekt.

Sen har jag för mig att man kan styra powern med handtaget till höger.... :p

// Johan
 
Last edited:

powertrip

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Karlstad
Hoj
CBR1000RA Repsol 2009
fukt o tändstift

Hej, det här problemet med fukt i stiften hur yttrar sig det? Det har regnat satan i Karlstad (solstan) och nu idag så tvekar hojjen på 1:an. Drar jag på gasen så fnyser den till och typ hostar innan den drar iväg. Sen märks inget mer på de andra växlarna.... :confused:
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Hej, det här problemet med fukt i stiften hur yttrar sig det? Det har regnat satan i Karlstad (solstan) och nu idag så tvekar hojjen på 1:an. Drar jag på gasen så fnyser den till och typ hostar innan den drar iväg. Sen märks inget mer på de andra växlarna.... :confused:
Det låter som början på det problemet. På min märktes det bara när man drog på gas vid lite lägre varv då den hostade och hackade. Över 5K i varv fanns inte problemet samt att den gick fint på tomgång. Och det hände bara vid belastning, stod man stilla och varvade till den så hostade den inte.

Segdrar du på högre växel bör den tveka om det är fukt. Testa att lägg dig på låga varv, typ 2000-2500 på trean eller fyran och gasa fullt och se om den drar jämt. Inte ett måste att den tvekar då dock. Säkraste sättet att kolla är att lyfta tanken och kolla stiften.
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Ja ganska stark...

Nä men allvarligt måste hon vara otroligt stor och stark för att hantera en S3:a ? Street Triplen i all ära men den är inte så himla olik Er-6 an (ja lite bättre på allt men ingen stor skillnad i körupplevelse). S3:an däremot har ju en grym power som känns ända upp i lillhjärnan :tungan


Vill bara poengtera att street triplen och Er-6 är VÄLDIGT olika när det gäller motorn, Tjejen e på jakt efter en street 3 efter att hon testa runt lite hojar, när hon provade Er-6 så hon att den fruktansvärdt tråkig (jag håller med henne fullt)
 

Speed_addiction

Ny medlem
Gick med
20 May 2008
Ort
Skövde
Hoj
Speed Triple
Undrar om någon haft några start problem med sin speed triple? Startmotorn går runt och bränsle kommer det. Men den vill inte hoppa igång. Det är en 06-a
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Är det nån som har problem att Speedy vill ha lite olja. Var på en tur i Norge 230 mil och fick i nästan 4 dl efter den. Tycker själv att det låter mycket, men vad vet jag:confused: Åkte med två Harleys och de vill iochförsig ha lite mer:D :D :D

jo jag hade också detta problem innan men är itne lika farligt nu konstigt nog för inna kudne jag inte wheela eller så och nu när jag leker hårt med den så drar den fan mindre olja
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Pratade med If igår och de tyckte jag skulle föra in hojen till en verkstad för kostnadsförslag och eventuell reparation.
Jag påpekade för min skadereglerare att det nog inte skulle löna sig att reparera den, men jag behövde ju fortfarande föra in den för en uppskattning.

På verkstan gick de igenom allt som var trasigt, och idag fick jag uppskattningen:
Ca. 100'000kr. Vet ej om det var arbete medräknat eller ej, hursomhelst räknade de med 20'000kr enbart i arbete.

Så, kommer nog högst antagligen få lösen på hojen. Förhoppningsvis ganska snart så jag kan dra iväg och köpa mig en ny hoj så fort som möjligt. Vill ju inte sitta inne och uggla hela sommaren. :huvet
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Hej hörni grabbar, jag har tänkt beställa mig ett Mivv Carbon-slipon till min framtida 1050 -05 (har inte köpt någon ännu, men vill ha pipan färdigt tills jag gör det. :p) och undrar, var köper man smidigast/billigast ifrån?

På PJs Parts säljer de den för 427$ (2570kr).
På Carpimoto säljer de den för 345€ (3260kr).

Har aldrig beställt från USA förut, och undrar hur länge det kan ta egentligen?
Carpimoto skickar ju från Italien, så det borde ju gå hyfsat snabbt.
Frakten kan jag tänka mig är aningen dyrare från USA, men 700kr dyrare tror jag inte den är.

Finns det någon i Sverige som säljer Mivv?
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Hej hörni grabbar, jag har tänkt beställa mig ett Mivv Carbon-slipon till min framtida 1050 -05 (har inte köpt någon ännu, men vill ha pipan färdigt tills jag gör det. :p) och undrar, var köper man smidigast/billigast ifrån?

På PJs Parts säljer de den för 427$ (2570kr).
På Carpimoto säljer de den för 345€ (3260kr).

Har aldrig beställt från USA förut, och undrar hur länge det kan ta egentligen?
Carpimoto skickar ju från Italien, så det borde ju gå hyfsat snabbt.
Frakten kan jag tänka mig är aningen dyrare från USA, men 700kr dyrare tror jag inte den är.

Finns det någon i Sverige som säljer Mivv?

Köpte mitt Mivv carbon från carpimoto, måste säga att jag är mkt nöjd med det och med firman, det tog 5 dagar endast, på din fråga om det finns firmor i sverige som säljer Mivv så e svaret ja, men du får vänta 4veckor, för att det ska beställas just ifrån italien:mad: plus att priset är 4500:- från tex touringbutiken.com som är generalagent i sverige.

ps,från usa får du säkert betala tull, vilket du inte behöver göra från italien ds.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top