Triumph Speed Triple-tråden.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Vet du vilket datatool larm du har, misstänker nämligen att vi inte har samma.
Vet du var man hittar koden i fråga? Tacksam för svaret i vilket fall som helst.

Mitt heter S4! hum, nä det verkar kanske inte funka på samma sätt! :va Altså, jag tror du måste tänka om i felsökandet, jag tror nämligen inte det är något fel på den. Den kan ha försatts i något läge du inte känner till. Kolla http://www.datatool.co.uk/pdfs/veto_evo_ug.pdf Jag försatte själv mitt i ett läge jag inte fattade mej på för längesedan, var snudd på att sätta ett spett rakt igenom det, fick panik helt enkelt, det tjöt som fan och jag fick inte stopp på det :näsblod. Men det var inget fel utan jag som inte läst manualen! :huvet
 
Last edited:

Pho3niX

Play with fire?
Gick med
10 May 2007
Ort
Skara
Hoj
Speed Triple -02
Mitt heter S4! hum, nä det verkar kanske inte funka på samma sätt! :va Altså, jag tror du måste tänka om i felsökandet, jag tror nämligen inte det är något fel på den. Den kan ha försatts i något läge du inte känner till. Kolla http://www.datatool.co.uk/pdfs/veto_evo_ug.pdf Jag försatte själv mitt i ett läge jag inte fattade mej på för längesedan, var snudd på att sätta ett spett rakt igenom det, fick panik helt enkelt, det tjöt som fan och jag fick inte stopp på det :näsblod. Men det var inget fel utan jag som inte läst manualen! :huvet

Mm hoppades på det också, men då jag har lusläst manualen och testat allt (jag tror jag vet vad felet är, men lösningen funkar inte) som står där plus lite andra saker så börjar den bittra sanningen nu gå upp för mig.
Det här kommer att sluta med att jag får ta upp den på bilkärran och köra 15 mil till närmaste triumph verkstad...
 

Sebbe81

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Borås
Hoj
2005,Triumph speed triple
Effekt system

Tjena,,

Jag köpte en speed triple- 05 (1050) för ett par veckor sen och är tok nöjd med hojjen körde gsxr 600 förut och tycker den är bra mkt roligare. Längtar till våren nu så man får prova den på bana oxå.

Är sugen på att köpa arrow 3-1 systemet men har "tyvärr" redan triumphs orginal effektsystemet på hojjen med mappning så jag är osäker på om det är värt pengarana att byta. Men tycker det låter lite väl lite plus att arrow ser bra mkt snyggare ut. Är det nån som vet om arrow ger mera effekt och låter mer än triumphs orginal effektsystem?? Vad får man ge för ett arrow 3-1 system??? Måste man mappa om med arrow systemet ?? Många frågor där men är tacksam för svar...
 

Anders|J

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 690smc
Tjena,,

Jag köpte en speed triple- 05 (1050) för ett par veckor sen och är tok nöjd med hojjen körde gsxr 600 förut och tycker den är bra mkt roligare. Längtar till våren nu så man får prova den på bana oxå.

Är sugen på att köpa arrow 3-1 systemet men har "tyvärr" redan triumphs orginal effektsystemet på hojjen med mappning så jag är osäker på om det är värt pengarana att byta. Men tycker det låter lite väl lite plus att arrow ser bra mkt snyggare ut. Är det nån som vet om arrow ger mera effekt och låter mer än triumphs orginal effektsystem?? Vad får man ge för ett arrow 3-1 system??? Måste man mappa om med arrow systemet ?? Många frågor där men är tacksam för svar...

Om du nu köper arrow systemet så måste ändra mappning, lätt ordnat till arrow, då en triumph verkstad fixar det åt dig på fem röda(en standard mapp då alltså för 3-1 arrow). Håller med att arrow systemet är riktigt fint och har ett skönt ljud, men vet fasiken om det är värt pengarna. På min hoj 05:a hade jag bara ett slipon (bos), som iofs var riktigt mappad i bänk. Bara det att jag körde lite lite fortare än polaren som har en 07:a med arrow system. Bör ju vara åt andra hållet, skiljer ca 10 kilo i förar vikt(han väger lite mer) men enligt uppgift så ska ju 3-1 systemet ha betydligt mer med effekt. Fick upp min i strax över 260(mätarfart) och hans har ännu inte varit över det(flyggfält med 0 lutning).

Tycker du ska ta en titt på ett mivv slipon(bråkdel av pengarna jämnfört arrow helsystemet). Plus att utsendet är riktigt nice och torde ha ett skönt sound. Det sägs att det går bra att köra med t.o.r mappen till den och om jag fattar din text rätt så bör du redan ha den mappen i din hoj.
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Om du nu köper arrow systemet så måste ändra mappning, lätt ordnat till arrow, då en triumph verkstad fixar det åt dig på fem röda(en standard mapp då alltså för 3-1 arrow). Håller med att arrow systemet är riktigt fint och har ett skönt ljud, men vet fasiken om det är värt pengarna. På min hoj 05:a hade jag bara ett slipon (bos), som iofs var riktigt mappad i bänk. Bara det att jag körde lite lite fortare än polaren som har en 07:a med arrow system. Bör ju vara åt andra hållet, skiljer ca 10 kilo i förar vikt(han väger lite mer) men enligt uppgift så ska ju 3-1 systemet ha betydligt mer med effekt. Fick upp min i strax över 260(mätarfart) och hans har ännu inte varit över det(flyggfält med 0 lutning).

Tycker du ska ta en titt på ett mivv slipon(bråkdel av pengarna jämnfört arrow helsystemet). Plus att utsendet är riktigt nice och torde ha ett skönt sound. Det sägs att det går bra att köra med t.o.r mappen till den och om jag fattar din text rätt så bör du redan ha den mappen i din hoj.


Säger bara köp Mivv GP-style:yoparty :yoparty :yoparty kolla mitt garage.
 

Sebbe81

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Borås
Hoj
2005,Triumph speed triple
Säger bara köp Mivv GP-style:yoparty :yoparty :yoparty kolla mitt garage.

Det ser riktigt sjyst ut, har du mappat om den med mivv sliponet eller kör du med orginal mappen? Jag har ju som sagt mappen för T.O effektdämparna i min hoj borde väl gå?? Vart köpte du ditt mivv slipon?
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Det ser riktigt sjyst ut, har du mappat om den med mivv sliponet eller kör du med orginal mappen? Jag har ju som sagt mappen för T.O effektdämparna i min hoj borde väl gå?? Vart köpte du ditt mivv slipon?


E jävligt nöjd med det sliponet, just nu kör jag med orginalmappen, men jag tänkte att jag skulle mappa om den till nästa år, Kör du med mapp för effektdämpare skall det nog inte vara några problem att köra med Mivvdämparen.

Köpte grejerna ifrån italien, www.carpimoto.com där jag betala 3500:- plus att jag fick grejerna på 5dagar, skulle jag handla hos den svenska generalagenten som är touringbutiken.se skulle det kosta 4500:- och jag skulle få vänta 4veckor!!!! Så valet va ganska enkelt.

Kan bara säga, handla på du kommer att bli nöjd:D

direktlänk.
http://www.carpimoto.com/content/pr...p_on_cylindrical_Carbon_muffler_Low_Mount.htm
 

Anders|J

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 690smc
E jävligt nöjd med det sliponet, just nu kör jag med orginalmappen, men jag tänkte att jag skulle mappa om den till nästa år, Kör du med mapp för effektdämpare skall det nog inte vara några problem att köra med Mivvdämparen.

Köpte grejerna ifrån italien, www.carpimoto.com där jag betala 3500:- plus att jag fick grejerna på 5dagar, skulle jag handla hos den svenska generalagenten som är touringbutiken.se skulle det kosta 4500:- och jag skulle få vänta 4veckor!!!! Så valet va ganska enkelt.

Kan bara säga, handla på du kommer att bli nöjd:D

direktlänk.
http://www.carpimoto.com/content/pr...p_on_cylindrical_Carbon_muffler_Low_Mount.htm

Enligt engelska forum så funkar t.o.r mappen bra. Men skulle alldrig köra en speed triple med slipon och orginal mappen, rätt många som har blivit stående då :(.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
E jävligt nöjd med det sliponet, just nu kör jag med orginalmappen, men jag tänkte att jag skulle mappa om den till nästa år, Kör du med mapp för effektdämpare skall det nog inte vara några problem att köra med Mivvdämparen.

Köpte grejerna ifrån italien, www.carpimoto.com där jag betala 3500:- plus att jag fick grejerna på 5dagar, skulle jag handla hos den svenska generalagenten som är touringbutiken.se skulle det kosta 4500:- och jag skulle få vänta 4veckor!!!! Så valet va ganska enkelt.

---------

3å5 lät billigt! Vad är fraktkostnaden? Finns alla delar med som man behöver? Hur lång tid tar det att skifta mellan originalsystemet och detta? I linköping tillåter man tyvärr inga slipon på bankörningarna. Även om de med dB killers låter mindre än originaltutorna. :-(

mvh Johan
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Hallå gott folk. Fick kört en 200 mil med hojen nu efter total renoveringen. Men idag gick packboxen till enna framdämparen. Men hade tänkt ställa av på måndags ändå så nu har man hella vintern på sig att fixa den.

Måste fråga en sak för övrigt hade tänkt dreva om den för att kunna få upp den lite enklare i 2an och 3an vad är det vanligaste att derva om till upp en bak eller ?
 

powertrip

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Karlstad
Hoj
CBR1000RA Repsol 2009
Service

Jaha, då va 2000 mila servicen gjord. Drygt 4200 kr fattigare, men vilket klipp det blev i kärran, man märker inte den där gradvisa försämringen under 1000 mil sedan förra riktiga servicen. Kul med lite "nyhoj"-känsla så här inför långkalsongsäsongen!
 

Sebbe81

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Borås
Hoj
2005,Triumph speed triple
3å5 lät billigt! Vad är fraktkostnaden? Finns alla delar med som man behöver? Hur lång tid tar det att skifta mellan originalsystemet och detta? I linköping tillåter man tyvärr inga slipon på bankörningarna. Även om de med dB killers låter mindre än originaltutorna. :-(

mvh Johan[/QUOTE]

Har du varit i Linköping och kört är dom så hårda verkligen med slipon???Läste på deras sida där stod det ju att bara "Orginalsystem" är tillåtna lät lite som om det inte var för högt decibel så funkar det med annat oxå. Hade tänkt köra i linköping nästa säsong men pallar inte hålla på att byta system varje gång....

MVH Sebbe
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Har du varit i Linköping och kört är dom så hårda verkligen med slipon???Läste på deras sida där stod det ju att bara "Orginalsystem" är tillåtna lät lite som om det inte var för högt decibel så funkar det med annat oxå. Hade tänkt köra i linköping nästa säsong men pallar inte hålla på att byta system varje gång....

MVH Sebbe

Läste en tråd om detta för ett tag sedan, citat: "Tyvärr så är det endast tysta originalsystem som är godkänt i år. Det blir på tok för omständigt och personalkrävande att ljudmäta alla hojar. Det är kommunen och lms som beslutat det för i år. Möjligt att det blir ändring till nästa år om det kommer upp fast ljudmätningsutrustning. Men bullra lär vi aldrig få göra mer." (http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3734843&postcount=5)

Hade själv tänkt att ta mig dit men jag orkar inte slänga på orginalsystemet...
 

Pho3niX

Play with fire?
Gick med
10 May 2007
Ort
Skara
Hoj
Speed Triple -02
Måste fråga en sak för övrigt hade tänkt dreva om den för att kunna få upp den lite enklare i 2an och 3an vad är det vanligaste att derva om till upp en bak eller ?

Vanligast är väl att dreva ner 1 kugge fram och upp 2 eller 3 bak. På så sett så ska man inte behöva byta storlek på kedja.

Finns en längre dikussion i frågan någonstans längre bak i den här tråden.
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Vanligast är väl att dreva ner 1 kugge fram och upp 2 eller 3 bak. På så sett så ska man inte behöva byta storlek på kedja.

Finns en längre dikussion i frågan någonstans längre bak i den här tråden.

jo brukar vara så va men sitter 17/42 orgianl om jag inte har helt fel för mig va och bör inte gå under 17 fram eller ? men frågan är kan jag gå upp till 44 bak utan några problem det borde ju nästan gå med orginal kjedja samt kommer den orka med det eller ?


och någon som har tips på någon bra sida som säljer drev till våra hojar har bara hittat 43 drev
 
Last edited:

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
jo brukar vara så va men sitter 17/42 orgianl om jag inte har helt fel för mig va och bör inte gå under 17 fram eller ? men frågan är kan jag gå upp till 44 bak utan några problem det borde ju nästan gå med orginal kjedja samt kommer den orka med det eller ?


och någon som har tips på någon bra sida som säljer drev till våra hojar har bara hittat 43 drev

Prova gärna sökfunktionen i tråden. 17/44 funkar bra för mig. 44 finns här: http://www.bandcexpress.com :)
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
E jävligt nöjd med det sliponet, just nu kör jag med orginalmappen, men jag tänkte att jag skulle mappa om den till nästa år, Kör du med mapp för effektdämpare skall det nog inte vara några problem att köra med Mivvdämparen.

Köpte grejerna ifrån italien, www.carpimoto.com där jag betala 3500:- plus att jag fick grejerna på 5dagar, skulle jag handla hos den svenska generalagenten som är touringbutiken.se skulle det kosta 4500:- och jag skulle få vänta 4veckor!!!! Så valet va ganska enkelt.

---------

3å5 lät billigt! Vad är fraktkostnaden? Finns alla delar med som man behöver? Hur lång tid tar det att skifta mellan originalsystemet och detta? I linköping tillåter man tyvärr inga slipon på bankörningarna. Även om de med dB killers låter mindre än originaltutorna. :-(

mvh Johan

Frakten var ca 300:- har jag för mig, allt är med i kartongen, såsom fästen. skulle väl tro att det tog en 30min att montera ner den gamla ljuddämparen å montera det nya sliponet. Det som va lite problen var att få loss sonden som sitter på röret innan dämparen (lite svårt att beskriva) men jag fick ta i ganska bra fär att få loss den, skulle nog värmt lite innan jag försökte, (tips)
Annars va det inte så svårt.

Good luck.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Jag har fått detta problem, dock när hojjen stod på verkstaden. Precis som din så hade min ganska precis åxå gått 1300 mil. Jag lämnade in hojjen för att den hade lite problem med att hålla tomgången ibland vid för hastigt gaspådrag åch snabbt gassläpp. Men sen visade det sig att just slirkopplingen eller vad det kallas för som skall dra igång startmotorn vid tänding, har slitis så pass mycket att den inte funkade som den skall. Hm funkade bra innan jag lämnade in den på verksatden. Hursomhelst så hade den blivit blåfärgad. Har kollat med triumph å ingen kan direkt ge någon förklaring på varför det blivit så, å det tycker att det är en slitagegrej hm inte efter 1300 mil iaf. Inte om det varit en japanare iaf... Hör av dig så kan vi diskuterara mera...

Ledsen att jag inte svarat tidigare. Jag bytte "slirkopplingen" på veven.Den nya var något kraftigare så Triumph vet nog väl om detta problemet. Den va dock inte gratis. Tror den gick på 4200 på Johans. Då bytte jag dn själv. Å andra sidan brummar trean igång så fint nu förtiden:tummenupp
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Prova gärna sökfunktionen i tråden. 17/44 funkar bra för mig. 44 finns här: http://www.bandcexpress.com :)

hallå brukar använda sök men fungerar ju inte att söka i bara denna tråden =( .

Men jag kan då inte hitta något 44 drev på den sidan om man köper kit så är det 1 tand mindre fram än orginal och en mer bak är vad där står jag vill bara gå upp 2 taggar bak ju och inget fram. finns det på sidan eller är jag helt blind ?
 

Pho3niX

Play with fire?
Gick med
10 May 2007
Ort
Skara
Hoj
Speed Triple -02
hallå brukar använda sök men fungerar ju inte att söka i bara denna tråden =( .

Men jag kan då inte hitta något 44 drev på den sidan om man köper kit så är det 1 tand mindre fram än orginal och en mer bak är vad där står jag vill bara gå upp 2 taggar bak ju och inget fram. finns det på sidan eller är jag helt blind ?


Gör om gör rätt. Längst upp på denna sida direkt under tidigare sid nummer i denna tråd så finns en funktion som kallas "sök i denna tråd" denna används föga överraskande för att söka i den här tråden.

Ett annat tips om du ska beställa drev är att helt enkelt knalla in hos närmsta lilla mc verkstad och kolla om dom inte kan beställa hem ett åt dig. Det var så jag gjorde, eller ska göra rättare sagt då jag inte här lagt den beställningen ännu men jag har kollat att det går att göra. Beställde mitt nya dragstar styre på samma sätt.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top