Triumph Speed Triple-tråden.

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
hallå brukar använda sök men fungerar ju inte att söka i bara denna tråden =( .

Men jag kan då inte hitta något 44 drev på den sidan om man köper kit så är det 1 tand mindre fram än orginal och en mer bak är vad där står jag vill bara gå upp 2 taggar bak ju och inget fram. finns det på sidan eller är jag helt blind ?

blind...
 

Bifogat

  • drev.jpg
    drev.jpg
    39.1 KB · Visningar: 122

Theguard

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Njutånger
Hoj
Suzuki Gsx-r 1000 K2
Hejsan

Har funderat på att köpa en Triumph Speed Triple -01 cykel å söker nu info å erfarenheter kring dessa cyklar å modeller.

Barnsjukdomar å allmän service etc.

tillbehör m.m

Tack på förhand.
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Det övergår mitt förstånd. Du får nog be någon annan om hjälp.

Ahh shit jag är med nu jag som gjort bort mig som fan när jag har kollat på sidan ju inte enns när du posta bilden kunde jag få rätt på det fan helt lost har jag varit här uppenbart. får beom ursäkt för att jag slösat er tid lite där haha är med också nu problemet var att jag itne kunnat hitta det på sidan alls
 

Anders|J

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 690smc
jaha så man ska inte köpa en Triumph då eller efter som man inte får nå svar?

Klart du ska ha en speed3 grabben :), fasst titta gärna på 02 och nyare. Kom bara ihåg att det inte är en japansk hoj du köper(är absolut inte dålig kvala på triumph, men är ej en honda)
Varför 02? jo den blev lite mer uppdaterad till det året, mindre strul med 02:eek:rna och nyare.
 

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Några grussprättare!
Klart du ska ha en speed3 grabben :), fasst titta gärna på 02 och nyare. Kom bara ihåg att det inte är en japansk hoj du köper(är absolut inte dålig kvala på triumph, men är ej en honda)
Varför 02? jo den blev lite mer uppdaterad till det året, mindre strul med 02:eek:rna och nyare.

Och då hoppas jag att du syftar på att en honda aldrig ens kan mäta sig mot en speed3a.:tuttar :tuttar
 

Anders|J

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 690smc
Och då hoppas jag att du syftar på att en honda aldrig ens kan mäta sig mot en speed3a.:tuttar :tuttar

så klart jag gör :yoparty . För vem vill ha en hoj som är utan själ, är nått speed3 har i överflöd. Jävligare hoj får man leta efter. Går hårt som få och chassit är så där lagomt jävligt i kurverna(hetsigt, lite instabilt med mera). Å så går framhjulet upp lite nu och då.
 
Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
mvh Johan[/QUOTE]

Har du varit i Linköping och kört är dom så hårda verkligen med slipon???Läste på deras sida där stod det ju att bara "Orginalsystem" är tillåtna lät lite som om det inte var för högt decibel så funkar det med annat oxå. Hade tänkt köra i linköping nästa säsong men pallar inte hålla på att byta system varje gång....

MVH Sebbe[/QUOTE]

De har varit hårda denna sässong. Endast originalsystem har godkänts. Detta för att slippa tjafs.

Vi får se vilken policy de har nästa år. Jag skiftar mellan mina system på 10 min. Helt klart värt besväret för att få lufta hojen på bana!

// johan
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Hejsan

Har funderat på att köpa en Triumph Speed Triple -01 cykel å söker nu info å erfarenheter kring dessa cyklar å modeller.

Barnsjukdomar å allmän service etc.

tillbehör m.m

Tack på förhand.


Klart du ska ha en triple.
++++++
Underbart vrid.
Oslagbart ljud. (med Zardpipa förstås)
Stabilt chassi som lyssnar direkt på dina önskemål.
Attityd.
Helt underbar cykel.

----
Växellådan har lite mer att önska.
Vill ha lite olja. (men de e billigt)

Slutsats: köp köp köp
men köp en 05 eller nyare. Helt klart vassare och bättre än de äldre modellerna.
 

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Några grussprättare!
Buuuuuuuäääääää nu går säsongen mot slutet, jag vill gå i ide till våren.
 

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skogsbygden
Hoj
Honda cbr 600 f
Buuuuuuuäääääää nu går säsongen mot slutet, jag vill gå i ide till våren.

Samma här... Skidor och pulka är ju inte riktigt samma sak. Ser under tiden framemot att kanske få åka lite med sp3 systrar ( om det finns några? ) och bröder till sommaren. Ska försöka få till en snyggare bakdel också, hon är fortfarande original. För övrigt tycker jag nog att hon är snyggast naken.
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Samma här... Skidor och pulka är ju inte riktigt samma sak. Ser under tiden framemot att kanske få åka lite med sp3 systrar ( om det finns några? ) och bröder till sommaren. Ska försöka få till en snyggare bakdel också, hon är fortfarande original. För övrigt tycker jag nog att hon är snyggast naken.

Ja med det är lite tidigt att börja med det, sista dagarna har varit jätte fint så det har blivit lite brummning.
Hade´
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ja det e väldans dåligt drag här... ´finns det inga S3ór utanför Stockholm???
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jo det finns det. Fast tyvärr undanstoppad tills i vår... Men jag undrar om det finns fler tjejer som kör S3? Vore kul att höra av några.

Nja... vet ingen på detta forum, bara på Street Triple... sorry! Hoppas dom ger sig till känna om det finns några!

Välkommen att joina Stockholmsgänget om du vill, vi e ett tappert gäng som har hur kul som helst. runt 10-15 S3ór som är med i varierande omfattning. Brukar till och med komma besök från Falun för att joina... det e tappert, -allra helst i höstas när två S3ór körde ner i hällregn, körde en dagstur och sn hem igen... :tummenupp

Du får titta in på Speed Triple tråden STHLM under Stockholmsforumet...
 

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skogsbygden
Hoj
Honda cbr 600 f
Nja... vet ingen på detta forum, bara på Street Triple... sorry! Hoppas dom ger sig till känna om det finns några!

Välkommen att joina Stockholmsgänget om du vill, vi e ett tappert gäng som har hur kul som helst. runt 10-15 S3ór som är med i varierande omfattning. Brukar till och med komma besök från Falun för att joina... det e tappert, -allra helst i höstas när två S3ór körde ner i hällregn, körde en dagstur och sn hem igen... :tummenupp

Du får titta in på Speed Triple tråden STHLM under Stockholmsforumet...

Tack, det gör jag gärna. Blev bjuden att följa den där "regnturen" men kunde tyvärr inte komma loss. Hade väl ändå kanske bara sett baklyktorna på dem :) :)
Har kollat lite på Triple tråden STHLM o bilderna. Ser verkligen läckert ut med alla samlade så där.
Får väl gå i ide så länge så det blir vår nån gång...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top