Triumph Speed Triple-tråden.

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Ba kolla tråden! :tummenupp
Vi har t.o.m. snackat om en gemensam bankörning till våren, hela S3 STHLM's-gänget.
Skulle vara jefligt kul om fler tripplar runt om i landet kunde haka på?! :)

Vi får posta ett inlägg om det närmare våren tycker jag.
Banval, vad sägs om Gelleråsen, Karlskoga??





Bara ett "Skellefteå" som saknas då :hihi


Låter som en härlig ide.. Jag e på, helt klart. Ni måste ju ha nån att varva oxå så det e klart man ställer upp.:D

Vad beträffar flaggan så kan jag bara säga att det är synd att dina lappar åker ur annars har vi kunnat se en match nästa vinter när Gnaget lirar i elitserien.:arsele :arsele
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
och för oss st3:eek:r att visa s3:eek:rna att kubik inte är snabbast! :)
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
fint märke i bakgrunden:yoparty

FARSTA? Vafaancoolo, dax att du ger dig tillkänna i S3 Sthlm-tråden :mad:
Haka på Gokart lör 6 dec vettja!

Om nån arrar det så är jag inte sen o haka på. Gåsen ligger "bra" till för att tilltala större delen av landet!

Yepp :tummenupp
Det vi spånade på oxå, vore ju kul att träffa S3-bikers från större del av Sverige än sthlm, och ta en hel race-dag tillsammans.

och för oss st3:eek:r att visa s3:eek:rna att kubik inte är snabbast! :)

Tvivlar inte en sekund på att st3:eek:rna kommer bli grimt giftiga på åsen.
Nästan så jag överväger att sno damens "snövita" för ändamålet... :gnissla (så att du inte kan skylla på att jag hade mer kubik än dig :hihi )

...det är synd att dina lappar åker ur annars har vi kunnat se en match nästa vinter när Gnaget lirar i elitserien.:arsele :arsele

:rofl :FU :FU :rofl
 
Last edited:

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Norrköping
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
och för oss st3:eek:r att visa s3:eek:rna att kubik inte är snabbast! :)

Tvivlar inte en sekund på att st3:eek:rna kommer bli grimt giftiga på åsen.
Nästan så jag överväger att sno damens "snövita" för ändamålet... :gnissla (så att du inte kan skylla på att jag hade mer kubik än dig :hihi )

Härligt Zard!:tummenupp

Magnif, dax att skriva lite i Street-tråden oxå kanske om du vågar? :tungan
Det finns nog fler intresserade där!

OCH att säga till damen att det är dax att hon ger sig tillkänna där!
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tja! hittade en sevicemanual på 379 sidor till speed3 1050! messa om nånn är intresserad (18meg) :tummenupp
 

Bifogat

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    77.5 KB · Visningar: 74
Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
[/B]


Tvivlar inte en sekund på att st3:eek:rna kommer bli grimt giftiga på åsen.
Nästan så jag överväger att sno damens "snövita" för ändamålet... :gnissla (så att du inte kan skylla på att jag hade mer kubik än dig :hihi )

lelle ! du menar väl att du då kan skylla på att du "bara" har en 675 !! nä låt nu damen köra med sin egen skojiga hoj , så kan du köra med den där som hör hemma på Mantorp o Anderstorp med massa raksträckor... :tummenupp
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Mycket snack o lite hockey...

Denhäringa bandagen, är det en bandag där vi säger "DEN HÄR åker vi på"..eller är det en "privat" bandag som någon här i tråden arrangerar?
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Eftersom jag flyttar till Göteborg om en vecka och inte vet när jag får med mig hojen, så har jag idag ställt av och lagt speed triplen i malpåse. :(

20081123.jpg

20081123(001).jpg

20081123(002).jpg
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Ba kolla tråden! :tummenupp
Vi har t.o.m. snackat om en gemensam bankörning till våren, hela S3 STHLM's-gänget.
Skulle vara jefligt kul om fler tripplar runt om i landet kunde haka på?! :)

Vi får posta ett inlägg om det närmare våren tycker jag.
Banval, vad sägs om Gelleråsen, Karlskoga??

Det vore hur kul som helst, Jag har kört en del på G-Åsen och det fungerar bra med speedyn då det är rätt knixigt och maskiner med monster hästar har ingen större nytta av det där.. Det roligaste vore dock att slippa hålla Triple flaggan själv och stoltsera med ett gäng, så alla lär sig hur gött det låter när man varvar ur en Speedy..
Hade´

Eftersom jag flyttar till Göteborg om en vecka och inte vet när jag får med mig hojen, så har jag idag ställt av och lagt speed triplen i malpåse. :(

Den ser ledsen ut:gråta
 
Last edited:

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Eftersom jag flyttar till Göteborg om en vecka och inte vet när jag får med mig hojen, så har jag idag ställt av och lagt speed triplen i malpåse. :(

Ordentligt inpackad!-) Vad är det för plastfodral med dragkedja du har där? Ser listigt ut... :tummenupp

Själv har jag idag sent till slut vinterputsat och smörjt hojen inför vintern... --> bild

Övedrag på och så får man väl väcka den till liv framåt mars/april igen... Hilfe, det är länge kvar till våren nu!! :gnissla
 

Bifogat

  • Dsc00258.jpg
    Dsc00258.jpg
    203.6 KB · Visningar: 84

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Mycket snack o lite hockey...?

Den kommentaren får du äta upp på hemmaplan den 13 dec... :FU

Denhäringa bandagen, är det en bandag där vi säger "DEN HÄR åker vi på"..eller är det en "privat" bandag som någon här i tråden arrangerar?

Det enklaste vore nog definitivt alt. 1, att vi bestämmer ett datum när SMC håller i rubbet, t.ex. deras ordinarie program till våren. Typ en heldag broms & kurvkurs, det har damen & jag ändå tänkt åka på. :) Då blir det ju dock "i mån av plats" och med andra hoj-åkare.

Alt. 2 vore ju roligare, men kräver en hel del (blir kanske för "tungrott" helt enkelt). 30-50 deltagare? Tror bokning av Gelleråsen går lös på 25-30.000 för en dag. Vi bör boka ambulans på plats hela dagen, i Gelleråsens fall TM:s Ambulans. Dessutom behövs minst en erfaren instruktör som håller i hela arrangemanget.

En polare till mig är instruktör, och har hållit på en hel del. Jag ska faktiskt ta en fika med honom idag, så ska passa på å kolla med honom vad han tycker om saken... Jag återkommer :tummenupp
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Det enklaste vore nog definitivt alt. 1, att vi bestämmer ett datum när SMC håller i rubbet, t.ex. deras ordinarie program till våren. Typ en heldag broms & kurvkurs, det har damen & jag ändå tänkt åka på. :) Då blir det ju dock "i mån av plats" och med andra hoj-åkare.


En polare till mig är instruktör, och har hållit på en hel del. Jag ska faktiskt ta en fika med honom idag, så ska passa på å kolla med honom vad han tycker om saken... Jag återkommer :tummenupp

Alternativ är SMC sporthojskurser som ger mycket rolig gasa tid. eller Bike Week i slutet av juli är åxå kul där man kan åka i flera dagar.
Hade´
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Alternativ är SMC sporthojskurser som ger mycket rolig gasa tid. eller Bike Week i slutet av juli är åxå kul där man kan åka i flera dagar.
Hade´

Kan meddela att jag INTE fick nåt positivt besked angående "egen bantid" från min polare som e instruktör... :näsblod Visst går det att fixa, men det krävs mycket... Har kollat me intresse från Triumph Center Länna oxå, men det verkar inte aktuellt.

Polarn rekommenderade som ovan från triple kungen, dvs. SMC sporthojskurs, SMC brom & kurv, alt. bankörning anordnat av t.ex. BMW-klubben eller Ducatiklubben... :gnissla

Jag kommer att kolla upp möjliga datum för Speed Triple STHLM, och meddela i det forumet, men lägga ut en blänkare här oxå. :tummenupp
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Kan meddela att jag INTE fick nåt positivt besked angående "egen bantid" från min polare som e instruktör... :näsblod Visst går det att fixa, men det krävs mycket... Har kollat me intresse från Triumph Center Länna oxå, men det verkar inte aktuellt.

Polarn rekommenderade som ovan från triple kungen, dvs. SMC sporthojskurs, SMC brom & kurv, alt. bankörning anordnat av t.ex. BMW-klubben eller Ducatiklubben... :gnissla

Jag kommer att kolla upp möjliga datum för Speed Triple STHLM, och meddela i det forumet, men lägga ut en blänkare här oxå. :tummenupp

Jag hänger lätt med på sh-kurs men kör gärna Grund :näsblod
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top