Jaha, en liten update här då ang. allt mitt strul med If.
Det hela började ju med att min hoj totalkvaddades i Juli -08. Kontaktade If genast via deras formulär på söndagen jag kraschade.
Sedan dess har allting bestått av problem, tjat, gnäll och mera problem. Inget har funkat som jag tycker att det ska, och mitt ärende verkar ha fallit mellan deras stolar MÅNGA gånger.
Jag blev givetvis väldigt missnöjd när jag fick veta att min Triple 955i -05 (är ju en -04a, men uttagen -05, så den räknas ju som -05) med 1400 mil på mätaren och i toppskick värderades till 39000kr!
Detta, plus allt annat strul med If (för mycket för att gå in på) kontaktade jag deras Kundombudsman med flera önskemål.
I december kontaktades jag av en opartisk värderare som skulle kolla upp lite priser och sedan återkomma, men det gjorde han aldrig. En månad senare kontaktade jag If igen och undrade vad som hände, och fick då veta att den opartiske värderaren avsagt sig ärendet.
Detta fick mig att bli lite skeptisk, då det kändes som ett starkt tecken på att saker inte skulle bli bättre och att det skulle ta ännu längre tid.
Döm då om min förvåning när jag några timmar senare får ett mail från If där de skriver att en opartisk värderare kommit fram till att min hoj var värd 65000kr istället, och att jag skulle få en utbetalning på 26000kr inom några dagar.
Jag blev överlycklig, och känner nu att jag är nöjd och att ärendet är avslutat för min del.
Jag är missnöjd med hur ärendet sköttes i helhet. Hade en cykel försäkrad hos If förut, och när den blev stulen sköttes ärendet hur bra som helst, så jag blev ju ganska besviken på hur detta sköttes.
Dock är jag ju som sagt nöjd nu, och skulle inte avråda folk från If som försäkringsbolag. De har alltid varit tillmötesgående och hjälpsamma, men jag har väl helt enkelt haft massiv otur och fått alla problem man tänkbart kan få.
Om någon för övrigt är intresserad av lite S3-grejer har jag fortfarande kvar allt i annonsen som finns i min signatur. Ska fixa fram bilder snart (är på jobb till på måndag) och se över priserna lite. Blev så pass glad över ersättningen från If att jag kan tänka mig att bjuda bort det mesta av grejerna till skampriser, är ju bara kul att göra någon annan glad. PMa mig om intresse finns.
Mvh,
Petter (som är grymt jäkla sugen på att förverkliga sina drömmar om en svart 1050, men som samtidigt trivs otroligt bra med sin motard.)