Triumph Speed Triple-tråden.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hallå alla S3 ägare!
Jag är en relativt nybliven ägare till en S3 av 2005 års modell.
Nu har jag lite funderingar. Mina bromsskivor fram glappar i sidled, jag antar att det är flytande skivor. Inga problem. Men! Det smattrar en del om brickorna eller medbringarna eller vad man vill kalla dom. Bromsverkan är väl som den ska, bortsett från svampigheten som ej är åtgärdat än.

Finns det någon fler som har smattrande bromsskivor? Är det normalt att det smattrar, eller bör man åtgärda det på nåt sätt?

Tacksam för svar!

Vid hård inbromsning surrar det i mina också. Typ Bzzzzz som en Bug (Eyes):D

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tack för svaret! Mitt "smattrande" är också företrädesvis när jag bromsar.
Apropå svampproblemet; Var det ett garantiärende?
Och om det ej har blivit åtgärdat under garantitiden, är det bara att pröjsa själv och se glad ut då?

Mvh Jon

Jag fick bytet till daytona 675 kolvarna och jobbet på garantin.

Jag klagade direkt efter jag köpt min hoj. Då var den inte två år gammal. Vet ej vad som gäller om den är äldre. Du får ringa och kolla med Triumph HK i sTokholm om du inte har en återförsäljare på orten som kan dra i det åt dig.

Man kan slå in ramnumret och se om det finns några garantiåterkallelser. http://www.triumph-sverige.com/sweden/2436.aspx Men fast min broms var som mjukost innan den blev fixad fanns det inga träffar när jag sökte på mitt ramnummer. Så jag vet inte om Triumph officiellt erkänt att bromsarna på 05/06 (oftast) är lite hawai om de inte bestyckas om med andra kolvar.

Jag hade däremot felet med att bensinlampan kunde tändas lite sporadiskt, det fixade sig med en ny motor-mappning.

// Johan

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Det är alltså ingen som vet hur man tar bort tanken på en T595 / speedtriple? Måste få bort tanken idag och byta stift, Verkar vara mycke slangar som går in i tanken och tar emot om jag lyfter den, så lite tips vore guld värt idag!!

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Det är alltså ingen som vet hur man tar bort tanken på en T595 / speedtriple? Måste få bort tanken idag och byta stift, Verkar vara mycke slangar som går in i tanken och tar emot om jag lyfter den, så lite tips vore guld värt idag!!

Nån här vet säkert! http://www.triumphtorque.com

Man måste regga ett konto, funkar som på sporthoj ser det ut som. :)

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple

Här finns en bra svensk sida.
http://t955i.net/forums/
Hoppas att det funkar.

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Mer bankörning åt folket!

www.RACETRACK.nu

Priset verkar de de dock missat nu när jag kollar länken iallafall.

Vad jag kan se är det 95dB som gäller. Inga larviga regler om originaldämpare som det är på kvällskörningarna i Linköping.

Om det inte kostar skjortan och kallingarna tänkte jag nog anmäla mig. Vore kul om vi blev fler tripplar!

EDIT: 1200kr kostar detta event

// Johan

Last edited:

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
KTM 640 Adventure
Inne på att ändra lite på baken på hojen.

Vet inte vad det är jag ska köpa, men jag har ett gäng kriterier.
1. Jag vill ha kvar originalbakljuset (i like).
2. Ska gå beställa via webben.
3. Det ska gå handla på faktura.
4. Jag vill inte bygga, borra, såga, det ska bara vara att byta rakt av.

Så vad är det jag letar efter? Finns det något kit som uppfyller mina krav? :)

Såg den här på johans mc, men jag vet inte om man kan flytta över blinkers och reg.belysning till denna. http://www.mcweb.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=5119

Last edited:

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Någon här i tråden som vet vad som måste anpassas eller bytas ifall jag vill stoppa i en nyare 955i motor i min T595á? Det är alltså en 150hk motor jag pratar om, Passar min insprutning, grenrör, insug med mera? Vore trevligt med några extra pollar! :)

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Inne på att ändra lite på baken på hojen.

Vet inte vad det är jag ska köpa, men jag har ett gäng kriterier.
1. Jag vill ha kvar originalbakljuset (i like).
2. Ska gå beställa via webben.
3. Det ska gå handla på faktura.
4. Jag vill inte bygga, borra, såga, det ska bara vara att byta rakt av.

Så vad är det jag letar efter? Finns det något kit som uppfyller mina krav? :)

Såg den här på johans mc, men jag vet inte om man kan flytta över blinkers och reg.belysning till denna. http://www.mcweb.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=5119

maila mig på rucknrunracing@telia.com för bilder på förslag..

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Speed Triplebilder

Bjussar på några bilder av riktigt rejsiga Speedtriplar med Zardsystem :yoparty

Bifogat

• Optimized.ok 6780.JPG
    Optimized.ok 6780.JPG
    102.9 KB · Visningar: 84
  • Optimized.speed carmelo mod 3.jpg
    Optimized.speed carmelo mod 3.jpg
    94.4 KB · Visningar: 69
  • Optimized.SPEED_389.jpg
    Optimized.SPEED_389.jpg
    107.7 KB · Visningar: 64
  • Optimized.SPEED_412.jpg
    Optimized.SPEED_412.jpg
    89.8 KB · Visningar: 71

Smillan

Guest
Ny!

Tjena! Ville bara sæga hej, køpte mig en (som jag brukar sæga) "hallonrød" Speed triple -01 før några veckor sedan. Førsta gången jag skriver hær på forumet men har tittat på det ca 128ggr/dag sen jag køpte den! :Bugar

Hørde någon siffra om att det fanns 2 st med denna færgen i sverige, någon som vet något om det?

Bor i Gbg, 24 år, kortet i 4 år, kørt gammal endurohoj medans jag pluggat, så nu nær man æntligen jobbar fick det bli en med lite mer kræm... Om någon undrar varfør jag skriver med norska bokstæver så e det før jag veckopendlar till jobbet i norge, och alltså sitter på forumet på jobbtid :tungan

førøvrigt har jag lite planer med hojen o satt några i verket, bl.a. miniblinkers fram, diodlyse bak inkl blinkers, bytt speglarna, tagit av flyscreen'en, tagit av pakethållaren (!).

Att gøra: Byta till xenon, fixa extra ljusrelä, galler till scoop, belly pan.

Funderar på: innerskærm bak, på något sætt flytta låga orginalkolfibersliponet upp under sadeln, fixa med reg-skylten så den blir diskretare.

I vinter: lacka om den i någon schysst færg... Som tur ær så har man ju lite tid på sig att tænka på det...

Jaja, det var min historia, tack før alla tips man fått genom læsningen hær o framöver!

//Martin

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Välkommen!

Grattis till köpet!

Byta till xenon? Finns det xenonljus till Bug Eyeslyktorna? :va

Tar du bort de runda lyktorna begår du en större synd än att montera en flyscreen! Tror jag.... :D

Det är främst två saker som präglar en S3a. Den underbara motorn och lyktorna. Ta bort en av dessa ingridienser så är det bara en vanlig street fighter. (nästan)

// mvh Johan

Tjena! Ville bara sæga hej, køpte mig en (som jag brukar sæga) "hallonrød" Speed triple -01 før några veckor sedan. Førsta gången jag skriver hær på forumet men har tittat på det ca 128ggr/dag sen jag køpte den! :Bugar

Hørde någon siffra om att det fanns 2 st med denna færgen i sverige, någon som vet något om det?

Bor i Gbg, 24 år, kortet i 4 år, kørt gammal endurohoj medans jag pluggat, så nu nær man æntligen jobbar fick det bli en med lite mer kræm... Om någon undrar varfør jag skriver med norska bokstæver så e det før jag veckopendlar till jobbet i norge, och alltså sitter på forumet på jobbtid :tungan

førøvrigt har jag lite planer med hojen o satt några i verket, bl.a. miniblinkers fram, diodlyse bak inkl blinkers, bytt speglarna, tagit av flyscreen'en, tagit av pakethållaren (!).

Att gøra: Byta till xenon, fixa extra ljusrelä, galler till scoop, belly pan.

Funderar på: innerskærm bak, på något sætt flytta låga orginalkolfibersliponet upp under sadeln, fixa med reg-skylten så den blir diskretare.

I vinter: lacka om den i någon schysst færg... Som tur ær så har man ju lite tid på sig att tænka på det...

Jaja, det var min historia, tack før alla tips man fått genom læsningen hær o framöver!

//Martin

Smillan

Guest
Grattis till köpet!

Byta till xenon? Finns det xenonljus till Bug Eyeslyktorna? :va

Tar du bort de runda lyktorna begår du en större synd än att montera en flyscreen! Tror jag.... :D

Det är främst två saker som präglar en S3a. Den underbara motorn och lyktorna. Ta bort en av dessa ingridienser så är det bara en vanlig street fighter. (nästan)

// mvh Johan

Motorn får vara kvar :va Men kan man inte bara sætta i ett xenonkit i lyktorna, eller har jag missat något? :huvet http://www.xenonkungen.com/se/art/mc-h4-bi-xenon-kit.php

Flyscreenen har jag ju monterat Av? No more eyebrow!

Luma

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
Triumph Speed Triple -04 SE
En fråga, vilken arbetstemperatur har ni på era hojar? Jag hade 72 grader fram tills jag lämnade in den på service, efter det så är den på 77 grader. Undra vilket som är rätt, och om det har betydelse....

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Motorn får vara kvar :va Men kan man inte bara sætta i ett xenonkit i lyktorna, eller har jag missat något? :huvet http://www.xenonkungen.com/se/art/mc-h4-bi-xenon-kit.php

Flyscreenen har jag ju monterat Av? No more eyebrow!

No more eyebrow! :tummenupp

Xenonljus i Bug Eysen, nä då lägger jag nog hellre pengarna på andra utsmycknader. Någon som har en bellypan och en cuts som ligger och skräpar i ett hörn??

Jag syndar med flyscreen faktiskt. :rodnar Främst för att jag tycker den är snygg. Sen gör den faktiskt nytta med när man passerat 70 skyltarna. :)

// Johan

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
En arbetskamrat var o krulla lite gummi på kinnekulle den 14'e o sa att det var en S3'a där oxå. Gick tydligen "som faaan" enligt honom. Någon härifrån?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring