Triumph Speed Triple-tråden.

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Det dammp ner ett efterlängtat packet i lådan idag från "dekaltrim.se"..

5144_96262326745_671426745_2430883_2500034_n.jpg


Edit: Kan passa på att ärkänna att jag snott idén rakt av från "Shooter" här på forumet.
 
Last edited:

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Då har man beställt en fin liten fly screen då, va ju extrapris på den blåa på mcweb =)

Någon som testat biltemas....... skylt hållare och blinkers på sin s3´a ?

//Martin


Har biltemas diodblinkers bak och dom fungerar kallas.. Finns även bromsljus i dom, tyckte det var skitballt när jag köpte dom men inser nu att det ser ganska fjolligt ut så bromsljuset ryker innom kort..

Jag har dock hört att lysdioderna vibrerar loss rätt lätt, så jag återkommer med en fullständig rapport efter sommaren. :tummenupp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
mm verkar vara så. Halvlyset på ena h4an verkar paj. Vad kör ni med för nyans på ljuset? Guld/normalt/blått/xenon?

Jag tjör bara med vanliga, så vitt jag vet. Bra lyse i mörker är det då, tycker jag!:tummenupp

Det dammp ner ett efterlängtat packet i lådan idag från "dekaltrim.se"..

Edit: Kan passa på att ärkänna att jag snott idén rakt av från "Shooter" här på forumet.

Nemas problemas! :tummenupp Jag valde iofs placeringen där på FlugSmällan, men hade snott själva idén med dekal från Tom@s!:D
 
Last edited:

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Jag funderar på kraschpuckar till min spiidi och undrar om någon skulle kunna tänka sig att mäta hur mycket puckarna sticker ut från ramen??
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
oljebyte?

Jag har kört snart 500 mil sen 1000 mila. Är man bara larvig om man byter olja innan 2000 mila? Det har blivit en del banåka så oljan har fått jobba lite.

Ger man oljeschejkerna gratispengar om man byter nu tror ni?

Imorgon är det kvällskörning på Sviestad! Jag skall försöka att inte köra av banan (igen!) :yoparty

mvh Johan
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Jag har kört snart 500 mil sen 1000 mila. Är man bara larvig om man byter olja innan 2000 mila? Det har blivit en del banåka så oljan har fått jobba lite.

Ger man oljeschejkerna gratispengar om man byter nu tror ni?

Imorgon är det kvällskörning på Sviestad! Jag skall försöka att inte köra av banan (igen!) :yoparty

mvh Johan

Vad jag har lyckats läsa mig till är att om man ska byta så ska man göra det innan vinteravställningen. Detta då all avlagring hamnar på botten och kanske inte kommer ut vid nästa byte (lär väl ta många år innan det gör någon skada). Det sägs även att ev. fukt i oljan kan vara lite skadlig om den får vara kvar under lång tid.

I vilket fall så byter jag iaf. innan varje avställning, kör med biltemas racingolja, den möter alla krav och man har råd att byta oftare. filter köper jag av Triumph.

En sak till, triumphmekaniker som jag har pratat med rekommenderar att man fyller på lite mer olja än det som är skrivet. typ 3-4mm över maxgränsen på stickan.
 
Last edited:

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Det blir garanterat långsamma gruppen för mig.
1. jag har aldrig kört på bana
2. jag har allvädersställ så allt annat är bara att glömma :)
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Är det inga 955or (02-04) kvar i tråden? Har en del prylar över från förra hojen, åtminstone några av grejjerna borde vara av intresse för nån!?

Kika här

Annars åker det ut i köp & sälj och sedemera blocket...
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jag ska bara hinna dit ÅXÅ!

Kul om du också kommer ner!

Vet inte riktigt när man senast skall vara på plats för att ha garanterad plats. Jag skulle inte våga vara där senare än 15:45 om jag åkt ända från örebro! Glöm inte bort att det är original som gäller för avgaskröken! Det är bara att vända om man har en Zard-pipa monterad. Oavsett om man har Db killer eller ej. Tyvärr...

Jag kan kolla om jag kan hålla en plats men kan inte lova nånting! Jag PMar mitt mobbenummer så kan du skicka ett sms sen när du tror att du är nere.

Ha de gött å kör försiktigt ner på torsdag (spara krutet till banan)!

// mvh Johan
 

Luma

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
Triumph Speed Triple -04 SE
Jodå -04 här...

Är det inga 955or (02-04) kvar i tråden? Har en del prylar över från förra hojen, åtminstone några av grejjerna borde vara av intresse för nån!?

Kika här

Annars åker det ut i köp & sälj och sedemera blocket...

Vad ska du ha för styrerna?
Har du bild på wide styret?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top