Triumph Speed Triple-tråden.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Tänkte höra hur långt ni har kört på era s3or? Och inte hur många varv i stan utan hur långt har ni kört på en 110e väg från A till B? Funderar om man skulle klara att köra från Uppsala till Kalmar på en dag förutsatt att det inte regnar.

Damen & jag startade kl. 18.00 i Sthlm & körde raka vägen ner till Göteborg, hon på en St3 och jag på en S3. Var väl framme runt 23.30 på kvällen tror jag.

Inga problem, men lite mör var man ju - som man blir när man tjör långt.. :tummenupp
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Kan nog vart i Speed 3 Stockholmstråden, skall du byta hoj? :tummenupp

Joina vår lilla tråd; http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=166657

Han har en hel del utrustning på den vet jag, Belly pan (Spoiler/kjol), Singelkuts, Mad Doctor kit (Tailtidy kit), Arrow 3 till 1 system.

Som sagt skall han lämna in den i morgon när han hämtar ut sin Daytona. Han har haft S3´n i ca ett år så det är garanti kvar, minns jag inte fel så var det 740 mil den gått. Tror det var 100´Triumph Center skall ha, kolla med Urban på TCL (Triumph Center Länna) 08-771 22 30... det är en suverän butik, har köpt två hojar därifrån och dom är helt kanon att ha att göra med... väldigt bra verkstad också!

näe, I wish! det är polarn som ska byta (han hänger inte på SH)! Men jag funderar starkt på att byta till en nästa vår, säljer min hornet i höst. vi drar iväg på en lång mc-resa om 4 veckor så han måste ha ny hoj rätt omgående.

låter iaf jävligt fint! dock hade nog polarn tänkt pynta runt 80-90 tror jag, får se om 100 är ok med!

ska kolla in den där tråden!
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Tänkte höra hur långt ni har kört på era s3or? Och inte hur många varv i stan utan hur långt har ni kört på en 110e väg från A till B? Funderar om man skulle klara att köra från Uppsala till Kalmar på en dag förutsatt att det inte regnar.

Inga problem Kört Örebro Öland = 40 mil man blir mest irriterad över att behöva tanka :tungan ibland
Tjong
 

RAT1

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Småland
Hoj
S3SE -09, S3 -06
Tänkte höra hur långt ni har kört på era s3or? Och inte hur många varv i stan utan hur långt har ni kört på en 110e väg från A till B? Funderar om man skulle klara att köra från Uppsala till Kalmar på en dag förutsatt att det inte regnar.

Min sambo kör en S3 och på väg ner från nordnorge i somras sträckade vi från Karesuando till Ö-vik. Drygt 80 mil gissar jag. Hon somnade ovaggad med ett leende på läpparna:tummenupp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Tänkte höra hur långt ni har kört på era s3or? Och inte hur många varv i stan utan hur långt har ni kört på en 110e väg från A till B? Funderar om man skulle klara att köra från Uppsala till Kalmar på en dag förutsatt att det inte regnar.

Det där fixar du plättlätt! :tummenupp
Skulle dock rekommendera att du ägnar tid åt kartan en timme eller två och kikar ut alternativa vägar till motorvägsåkat... Det går ju (fast man får inte) åka lika fort på 70-vägar och det är grymt mycket roligare!:yoparty

Tjöp till en flyscreen så kan du tjöra hur långt som helst! :yoparty

:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty :D
 
Last edited:

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Hej allihopa. Skulle behöva lite hjälp. Är så att jag har en grön S3'a o e ute efter flyscreen o bellypan. Men verkar ju vara skitsvårt att hitta. Har kollat på johans o lite annat men dom verkar ju inte ha min fina gröna färg. Ska jag behöva leta utomrikes och i så fall var? Lite hjälp från er andra S3 ägare skulle sitta fint....:tummenupp
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Hej allihopa. Skulle behöva lite hjälp. Är så att jag har en grön S3'a o e ute efter flyscreen o bellypan. Men verkar ju vara skitsvårt att hitta. Har kollat på johans o lite annat men dom verkar ju inte ha min fina gröna färg. Ska jag behöva leta utomrikes och i så fall var? Lite hjälp från er andra S3 ägare skulle sitta fint....:tummenupp

Kolla på tyska å engelska Ebay... där finns en hel del godis.. :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Inga problem tror jag, kört som mest i och för sig 35 mil men kolla med paPs här i tråden...han brukar toura bra mkt mer mil än så... ta en paus bara emellanåt så går det nog som tåget...

Stockholm-> krokvägar -> Kalmar -> krokvägar -> Karlskrona -> krokvägar -> Malmö -> krokvägar -> Stocholm. I och för sig en övernattning men cirkus 153 mil ( 2 - 3 April). Inga probs.:tummenupp
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Stockholm-> krokvägar -> Kalmar -> krokvägar -> Karlskrona -> krokvägar -> Malmö -> krokvägar -> Stocholm. I och för sig en övernattning men cirkus 153 mil ( 2 - 3 April). Inga probs.:tummenupp

:Bugar:Bugar:Bugar :D Bra jobbat!:tummenupp

Hej allihopa. Skulle behöva lite hjälp. Är så att jag har en grön S3'a o e ute efter flyscreen o bellypan. Men verkar ju vara skitsvårt att hitta. Har kollat på johans o lite annat men dom verkar ju inte ha min fina gröna färg. Ska jag behöva leta utomrikes och i så fall var? Lite hjälp från er andra S3 ägare skulle sitta fint....:tummenupp

PM kommer under dagen...
 
Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
usch, flyscreen e fuuuurt som de säger i vissa delar av schwergen.
 

Garp

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
R6 -00
Annonsen är borta iaf! :D Kanske dags att starta en "speed triple Uppsala" tråd! Nä men hoppas du köpt den Lukas, iaf om den var så fin som det verkade på annonsen. Kanske vi ses vid pumpen snart!
 

lukas85

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Speed Triple -09
Yes jag köpte den igår :) känns så fruktansvärt skönt alltså! Men riktigt närvöst att köra den hem i ösregn mitt under stockholms rusningen. Men nu står det i garaget och jag kan bara inte sluta le!

Garp, absolut måste vi ses, hade vart kul att köra lite ihopa runt Uppsala trakterna.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top