Triumph Speed Triple-tråden.

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Yes jag köpte den igår :) känns så fruktansvärt skönt alltså! Men riktigt närvöst att köra den hem i ösregn mitt under stockholms rusningen. Men nu står det i garaget och jag kan bara inte sluta le!

Grattis!:tummenupp Visst är det en underbar glädje-lyckorus-kick! :D
Vänta bara till det torkar upp ute och du vågar testa dra lite rappare i rullen! Du har många långa leenden framför dej i sommar killen!:) Ni får komma ner till stan sen, kanske när vi ska åka norrsidan i sTokholm!:)
 

lukas85

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Speed Triple -09
Ja det vore kul att dra en sväng med er i sthlm. Hur många brukar ni vara? Själv har jag inte haft kortet i ens i vecka, så räkna inte med massa buskörning och häftiga stunt moves från mig!
 

Garp

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
R6 -00
Ja det vore kul att dra en sväng med er i sthlm. Hur många brukar ni vara? Själv har jag inte haft kortet i ens i vecka, så räkna inte med massa buskörning och häftiga stunt moves från mig!

Har haft min S3'a i 10 dagar nu och det är min första hoj så så långt efter ligger du inte, har själv oerhört mycket att lära, men det är skit kul så det ser jag fram emot!
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Till två nybörjare från Uppsala kan jag då varmt rekommendera att gå med i SMC och anmäla sig till SHK (Sporthojskurs) på Gelleråsen den 6/9. Vi var nästan 20 Speed Triplar från hela landet som åkte på Gelleråsen den 31/5 och jag tror att ALLA lärde sig massor, oavsett vilket steg, eller vilken hastighetsgrupp man än deltog i. Man får lära sig broms och kurvteknik framförallt och det är grymt nyttigt och roligt!:tummenupp Om Ni kikar i denna och STHLMS Tråden, så är det flera (bla jag...) som ska iväg 6/9 igen!:)

Men jag hoppas vi hinner träffa Er i stan före det! Visst gasas det lite, men vi åker aldrig ifrån någon! ALLA kan hänga med! (Det syns ju för övrigt på det faktum att några Daytonor brukar åka med oss ibland...:näsblod)
 

Garp

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
R6 -00
Tänkte höra om någon vänlig själ här skulle kunna gå igenom hur färddatorn fungerar på en ^05. Tänkte vad de tre knapparna har för respektive funktion etc. Ska man hålla in dem, trycka snabbt osv? Kan man ställa om klockan? Tack!
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tänkte höra om någon vänlig själ här skulle kunna gå igenom hur färddatorn fungerar på en ^05. Tänkte vad de tre knapparna har för respektive funktion etc. Ska man hålla in dem, trycka snabbt osv? Kan man ställa om klockan? Tack!

Vänster knapp växlar mellan klocka och färddatorfunktioner. Höger mellan tripmätarna. Mittknappen använder man i kombination med de andra när man nollställer.

Håll in mittenknappen och sen vänster eller höger knapp. Vänster = klocka/färddator, höger=tripmätarna ( tar två tre sek innan det händer något ) Inget man gör när man kör.... !

Skall du ställa om klockan har du klockläget på när du gör det. Skall du nolla färddatorn är det bara att välja något annat läge än klockan innan. (Alla värden nollställs)

Skall du nolla någon av de två tripmätarna väljer du bara att visa den du skall nolla innan. Jag brukar ha en av dessa för att se när jag smorde kedjan senast.

// Johan
 
Last edited:

Marvil

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
2003 Speed triple
Då har man beställt en fin liten fly screen då, va ju extrapris på den blåa på mcweb =)

Någon som testat biltemas....... skylt hållare och blinkers på sin s3´a ?

//Martin
 

Garp

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
R6 -00
Vänster knapp växlar mellan klocka och färddatorfunktioner. Höger mellan tripmätarna. Mittknappen använder man i kombination med de andra när man nollställer.

Håll in mittenknappen och sen vänster eller höger knapp. Vänster = klocka/färddator, höger=tripmätarna ( tar två tre sek innan det händer något ) Inget man gör när man kör.... !

Skall du ställa om klockan har du klockläget på när du gör det. Skall du nolla färddatorn är det bara att välja något annat läge än klockan innan. (Alla värden nollställs)

Skall du nolla någon av de två tripmätarna väljer du bara att visa den du skall nolla innan. Jag brukar ha en av dessa för att se när jag smorde kedjan senast.

// Johan

:tummenupp
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Då har man beställt en fin liten fly screen då, va ju extrapris på den blåa på mcweb =)

Någon som testat biltemas....... skylt hållare och blinkers på sin s3´a ?

//Martin

Grattis :) Har själv beställt Kuts, bellypan o en flyscreen...dock ej från Johans....
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Någon av er Triple kompisar som vet om cykeln kommer att gå som skit med orginalljuddämparna på med en mappning för slipon.
Om den får för mycket eller för lite eller så.

Ska på semester till Norge igen och väskorna blir så in i h-vete svåra att få dit med ett lågmonterat Zardslipon.

Förra året brände jag ett hål i polarns sidoväska med utblåset och till i år har jag köpt egna så jag vill ju inte att det händer igen.:D:D

Har inte tuneboy så jag kan inte mappa om den själv utan måste lämna in den.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Någon av er Triple kompisar som vet om cykeln kommer att gå som skit med orginalljuddämparna på med en mappning för slipon.
Om den får för mycket eller för lite eller så.

Ska på semester till Norge igen och väskorna blir så in i h-vete svåra att få dit med ett lågmonterat Zardslipon.

Förra året brände jag ett hål i polarns sidoväska med utblåset och till i år har jag köpt egna så jag vill ju inte att det händer igen.:D:D

Har inte tuneboy så jag kan inte mappa om den själv utan måste lämna in den.

Blir ni 2 på hojen ?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Nej jag åker själv. Det kommer att vara ett mycket lugnt tempo då vi kommer att ha med oss ett okänt antal kromslädar.

Dåså, betalkort, tandborste, några kallingar/strumpor/Tshirtar får plats i tankväskan, mer behöver du inte om du sover på hotell. Skall du köra true biker style plussar du med tält/presenning, liggunderlag och sovsäck i en sopsäck strappad på sadeln. Skit i packväskor ser ändå fördjävligt ut på en streetfighter.

Dåså. Tandborsten i styret, kreditkort i bakfickan och möjligen ett par extra kallingar, men de får du in innanför skinnstället!:D Tjör med Zarrrden!:yoparty

Du ser 2 - 1 till the hardcore side:tummenupp (hur var det nu ? bodde shootis på hotell sist :va:D)

Sorry har inte haft tid att fixa knapp-set till dig ännu/paPs
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Dåså, betalkort, tandborste, några kallingar/strumpor/Tshirtar får plats i tankväskan, mer behöver du inte om du sover på hotell. Skall du köra true biker style plussar du med tält/presenning, liggunderlag och sovsäck i en sopsäck strappad på sadeln. Skit i packväskor ser ändå fördjävligt ut på en streetfighter.



Du ser 2 - 1 till the hardcore side:tummenupp (hur var det nu ? bodde shootis på hotell sist :va:D)

Jäpp!:tummenupp Och du glömde nämna Kudden i din packlista...:D
 

Garp

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
R6 -00
Köp och sätt i ytterligare ett relä. Artikelnr: 40-ED009 på Mekonomen. Kostar 35:-

Sitter på höger sida, om du tar bort sadeln och tittar ner ser du vart.

Tänkte pröva få 2x halvljus men när jag kollar på det där artikelnr så är det ett 5-stifts relä. Ska det inte vara ett 4-stifts relä? (40-ED005) Någon som vet?
 

Garp

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
R6 -00
På min lyser båda. Trodde det var standard på 06:eek:r och nyare...:va

Hmm, knepigt. Ska jag var ärlig så vill jag minnas (dock osäker) att båda har lyst på min 07a men efter att pillat och mixtrat lite med mina blinkers så lyser bara ena på halvljuset samt parkeringen på bägge. Helljuset lyser båda två. Någon som har en idé vad det kan vara?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top