Johan-ST1050
Ny medlem
Sorry...50Nm är för bakhjulets excenterbult. Den man lossar när man skall justera kedjespänningen.
Hittar ingen uppgift om hjulmuttern i handboken men det paps skriver stämmer säkert!
// J
146 bak.
61 fram
Det betyder att man inte behöver justera in något lager med den muttern, utan att den bara är för att hålla bakhjuet på plats..
Nu äntligen har jag fixat körkortet, så förhoppningsvis kommer jag posta i denna tråd då och då såfort Speed Triplen är inköpt Har siktat in mig på den modellen, den ska väl fungera alldeles utmärkt även om det är "första-hojjen"?
Har tänkt något mellan 2006-2009, under 90 000, inte mer än 1500 mil och helst inte allt för långt ifrån Uppsala...hittar inte så jätte många på nätet
Den bästa hittils är denna: http://www.blocket.se/ostergotland/Triumph_speed_triple___09_endast_150_mil_21544641.htm?ca=10&w=3
Säg gärna till om ni vet nån som skulle kunna passa för mig
Hehe Tack för svaret! Hmm Flyscreen? vad är det? haha nu känner jag mig extremt "newbie" här...men ni vet hur det är när man är alldeles ny på mc området
Har tänkt något mellan 2006-2009, under 90 000, inte mer än 1500 mil och helst inte allt för långt ifrån Uppsala...hittar inte så jätte många på nätet
Den bästa hittils är denna: http://www.blocket.se/ostergotland/Triumph_speed_triple___09_endast_150_mil_21544641.htm?ca=10&w=3
Säg gärna till om ni vet nån som skulle kunna passa för mig
Jag ringde till TC Länna och den lät bra, dock har den gått runt 700mil "trodde" dom. Sen var priset 100' och ej prutbart.
Ser ut som att det blir den på annonsen som jag la ut. Har "reserverat" den nu och ser allt bra ut kör jag hem den på lördag
Hehe tackar!
Har kollat lite med försäkringar på dessa pärlor, hittar hos IF-Triumph för ca 2000kr per månad, nackdelen är att man inte kan ställa av den. Jag är snart 24 år och bor i Uppsala, låter 2000kr/mån vettigt i era öron?
Jag ringde till TC Länna och den lät bra, dock har den gått runt 700mil "trodde" dom. Sen var priset 100' och ej prutbart.
Ser ut som att det blir den på annonsen som jag la ut. Har "reserverat" den nu och ser allt bra ut kör jag hem den på lördag
någon som har en svart Speed triple '05-'08 till salu? PM'a mig isf.
Se tidigare i tråden, Magnif Bastard lämnar sin till Triumoh Center i Länna i morgon... mattsvart 08, ca 700 mil... 100 papp, mkt utrustning!
hittar inget om det, måste vara långt bak i tråden. men PM'ade honom nu! tack för tipset!
Tänkte höra hur långt ni har kört på era s3or? Och inte hur många varv i stan utan hur långt har ni kört på en 110e väg från A till B? Funderar om man skulle klara att köra från Uppsala till Kalmar på en dag förutsatt att det inte regnar.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|