Triumph Speed Triple-tråden.

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Det betyder att man inte behöver justera in något lager med den muttern, utan att den bara är för att hålla bakhjuet på plats..

Det stämmer. :tummenupp Den stora där, håller bara hjulet på plats. Inga obehaliga överraskningar där! :) Jag bytte på verkstad (SWT i Haninge) på min 03:a och då fick de lossa (ej ta bort helt) min högdragna ljuddämpare... Sen när man satt tillbaka hjulet, dragit åt den stora muttern till rätt läge! så att man får dit låsringen/sprinten/mojängen som sitter där, så drog killen ihop den lite med ett litet, svart kabelband/sillstrypare/snörpex, som han klippte av änden på sen. Han kallade det "billig livförsäkring" och jag kan hålla med...
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Licenskurs

Nu är man anmäld på licenskurs. :) Det skall bli spännande!

Får se hur bemötandet bli när jag kommer dit med en S3a. En katt bland hermelinerna! Men det stod inget om att man var tvungen att ha en plastraket i kravlistan för att få deltaga. :D

// Johan
 

lukas85

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Speed Triple -09
Nu äntligen har jag fixat körkortet, så förhoppningsvis kommer jag posta i denna tråd då och då såfort Speed Triplen är inköpt :) Har siktat in mig på den modellen, den ska väl fungera alldeles utmärkt även om det är "första-hojjen"?
Har tänkt något mellan 2006-2009, under 90 000, inte mer än 1500 mil och helst inte allt för långt ifrån Uppsala...hittar inte så jätte många på nätet :(
Den bästa hittils är denna: http://www.blocket.se/ostergotland/Triumph_speed_triple___09_endast_150_mil_21544641.htm?ca=10&w=3
Säg gärna till om ni vet nån som skulle kunna passa för mig :)
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Nu äntligen har jag fixat körkortet, så förhoppningsvis kommer jag posta i denna tråd då och då såfort Speed Triplen är inköpt :) Har siktat in mig på den modellen, den ska väl fungera alldeles utmärkt även om det är "första-hojjen"?
Har tänkt något mellan 2006-2009, under 90 000, inte mer än 1500 mil och helst inte allt för långt ifrån Uppsala...hittar inte så jätte många på nätet :(
Den bästa hittils är denna: http://www.blocket.se/ostergotland/Triumph_speed_triple___09_endast_150_mil_21544641.htm?ca=10&w=3
Säg gärna till om ni vet nån som skulle kunna passa för mig :)

Härligt grabben. Rätt val av mc.
Passar nog alldeles utmärkt som förstahoj. Bra körställning, motor som beter dig som du vill (inte tokvarva för att det ska hända nåt). Mycket lättkörd.

Vet att de kommer att få in en mattsvart 08 på Triumph Center i Länna sthlm denna vecka. den har nog alla tillbehör som finns. Gamla ägaren har gått och bytt ner sig till en daytooona :3freak
Vet inte miltalen, men det är en snygg hoj.

Finns inte så många beg på blocket nu, måste betyda att det är en bra mc (hör du det magbiffen). Och snälla du! SKIPPA FLYSCREEN.

Lycka till
 

lukas85

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Speed Triple -09
Hehe Tack för svaret! Hmm Flyscreen? vad är det? haha nu känner jag mig extremt "newbie" här...men ni vet hur det är när man är alldeles ny på mc området ;)
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Hehe Tack för svaret! Hmm Flyscreen? vad är det? haha nu känner jag mig extremt "newbie" här...men ni vet hur det är när man är alldeles ny på mc området ;)

FlyScreen är det där fina tillbehöret som jag kunnat sätta mitt Nick på, om du kollar slutet i Speed Triple-tråden i Stockholmsforumet...:) EDIT: OCH min Avatar, glömde att jag hade bytt...:brinnerup Hade den inte suttit där när jag köpte hojen, hade det nog inte kommit dit någon heller, men nu känns det som att den får sitta... BellyPan sitter nere, undertill vid grenrören och Kuts gör hojen ensitsig, för kännedom...:)

Du kommer nog inte under 90' för Lelles gamla häck, men den ska väl ha kommit in till TC Länna idag, om jag inte är fel underrättad. (Skojar bara, det är en kanonhoj med de flesta "rätta" tillbehören) Ca 750 mil, mattsvart, BellyPan, Kuts, Mad Doctor Bakdel och framblinkers....
MEN DEN HAR JU INGEN FLYSCREEN!!!:arsele

Har tänkt något mellan 2006-2009, under 90 000, inte mer än 1500 mil och helst inte allt för långt ifrån Uppsala...hittar inte så jätte många på nätet :(
Den bästa hittils är denna: http://www.blocket.se/ostergotland/Triumph_speed_triple___09_endast_150_mil_21544641.htm?ca=10&w=3
Säg gärna till om ni vet nån som skulle kunna passa för mig :)

Tjöp!:tummenupp
Om du kan sträcka dej mot det där priset från dina 90', så skulle jag handla direkt! Den där hojen är grym! Arrows 3-1 helsystem kostar ca 12' men ger då också effekt på bakhjulet, som alla med slipon och 3-2 system blir utan!:arsele
 
Last edited:

lukas85

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Speed Triple -09
Jag ringde till TC Länna och den lät bra, dock har den gått runt 700mil "trodde" dom. Sen var priset 100' och ej prutbart.

Ser ut som att det blir den på annonsen som jag la ut. :) Har "reserverat" den nu och ser allt bra ut kör jag hem den på lördag :)
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Jag ringde till TC Länna och den lät bra, dock har den gått runt 700mil "trodde" dom. Sen var priset 100' och ej prutbart.

Ser ut som att det blir den på annonsen som jag la ut. :) Har "reserverat" den nu och ser allt bra ut kör jag hem den på lördag :)


GRATTIS!!! om det blir som det ska.. :tuttar
 

lukas85

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Speed Triple -09
Hehe tackar!
Har kollat lite med försäkringar på dessa pärlor, hittar hos IF-Triumph för ca 2000kr per månad, nackdelen är att man inte kan ställa av den. Jag är snart 24 år och bor i Uppsala, låter 2000kr/mån vettigt i era öron?
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Hehe tackar!
Har kollat lite med försäkringar på dessa pärlor, hittar hos IF-Triumph för ca 2000kr per månad, nackdelen är att man inte kan ställa av den. Jag är snart 24 år och bor i Uppsala, låter 2000kr/mån vettigt i era öron?

jo..... kanske.
Kolla runt ordentligt. kolla folksam/smc förs. då kan du säkert få ner den lite.

Jag e´27/sthlm, och betalar ca 1200 månaden hos IF..
Kan säkert hitta billigare, men jag är lat.. :rolleyes:

Gör en lista å jämför...:tummenupp
 

Garp

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
R6 -00
Jag är 86a, har en 07a och bor i Uppsala, betalar 2100/mån hos If. 05an får du för 1750/mån.

Den där vita du länkade till på blocket har jag runkat till många ggr men tyvärr för dyr för min plånbok.
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag ringde till TC Länna och den lät bra, dock har den gått runt 700mil "trodde" dom. Sen var priset 100' och ej prutbart.

Ser ut som att det blir den på annonsen som jag la ut. :) Har "reserverat" den nu och ser allt bra ut kör jag hem den på lördag :)

Då tycker jag absolut du ska köpa den på Blocket!:tummenupp
Du får bättre grejer och mindre mil för en billigare peng! Grattis!:)
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
någon som har en svart Speed triple '05-'08 till salu? PM'a mig isf.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Se tidigare i tråden, Magnif Bastard lämnar sin till Triumoh Center i Länna i morgon... mattsvart 08, ca 700 mil... 100 papp, mkt utrustning!

hittar inget om det, måste vara långt bak i tråden. men PM'ade honom nu! tack för tipset!
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
hittar inget om det, måste vara långt bak i tråden. men PM'ade honom nu! tack för tipset!

Kan nog vart i Speed 3 Stockholmstråden, skall du byta hoj? :tummenupp

Joina vår lilla tråd; http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=166657

Han har en hel del utrustning på den vet jag, Belly pan (Spoiler/kjol), Singelkuts, Mad Doctor kit (Tailtidy kit), Arrow 3 till 1 system.

Som sagt skall han lämna in den i morgon när han hämtar ut sin Daytona. Han har haft S3´n i ca ett år så det är garanti kvar, minns jag inte fel så var det 740 mil den gått. Tror det var 100´Triumph Center skall ha, kolla med Urban på TCL (Triumph Center Länna) 08-771 22 30... det är en suverän butik, har köpt två hojar därifrån och dom är helt kanon att ha att göra med... väldigt bra verkstad också!
 

Garp

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
R6 -00
Tänkte höra hur långt ni har kört på era s3or? Och inte hur många varv i stan utan hur långt har ni kört på en 110e väg från A till B? Funderar om man skulle klara att köra från Uppsala till Kalmar på en dag förutsatt att det inte regnar.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tänkte höra hur långt ni har kört på era s3or? Och inte hur många varv i stan utan hur långt har ni kört på en 110e väg från A till B? Funderar om man skulle klara att köra från Uppsala till Kalmar på en dag förutsatt att det inte regnar.

Inga problem tror jag, kört som mest i och för sig 35 mil men kolla med paPs här i tråden...han brukar toura bra mkt mer mil än så... ta en paus bara emellanåt så går det nog som tåget...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top